Ana içeriğe atla

Özge Erkin - Masum Koza

Merhabalar

Özge Erkin kalemini sevdiğim yazarlardan.
İlk Usta kitabı ile başladım okumaya. Sonrasında Destan geldi. İki kitabını da çok büyük zevkle okudum. Masum Koza'da yine bu serinin üçüncü kitabı. 

Poyraz sevgi dolu bir ailede yetişmiş biridir. Annesini küçük yaşta kaybetmiş, babası tarafından büyütülmüştür. Büyürken babasından annesi dinlemiş, hep onun gibi birine aşık olmak istediğinden hayatına kimseyi almamış, kimseye aşık olmamıştır. En büyük aşkı ise denizdir. 

Hayal geçmişinde derin acılar çekmiştir. Bu acılar Hayal'de öyle derin izler açmıştır ki, hayatını erkeklere olan düşmanlığı, nefreti nedeniyle intikam almaya adamıştır. Sıradaki intikam kurbanı kişi ise Poyraz'dır. Hayal tüm erkeklere uyguladığını Poyraz'a uygulamak istediğinde aslında gerçekten düşündüklerini uygulayıp, uygulamamak arasında kararsızdır. Ancak yolundan dönmeye niyeti olmayan Hayal için Poyraz dönüm noktası olabilecek midir? Poyraz annesinin hayaline Hayal'i koyabilecek mi?

Masum Koza'yı ilk okumaya başladığımda açıkçası pek sarmamıştı. Klasik bir hikaye okuyacağımı düşünmüştüm. Yine de konusu bilindik fakat yazar öyle bir harmanlamış ki, arasına kattığı aksiyonlar nedeniyle yüreğim ağzımda okudum. 

Devran ya da nam-ı diğer Destan bu kitapta oldukça fazla vardı. Hele ki Hayal'i kendi ölen kızı yerine koyup sahiplenmesi çok güzeldi. Hikayenin bir yerinde Devran'ın Destan kılığına bürünüp yaptığını ise gözyaşları içinde okudum. Aslına bakarsanız kitabın çoğunda ağladım.

Poyraz'ı kitap boyunca sevsem de bir yerde yaptığı bazı hatalara çok kızdım. Hayal'i fazlasıyla üzerken kendisi de üzüldü. Devran bu noktada ikisi içinde bir abi, bir baba gibi davrandı.

Kitabın sonu da hiç beklemediğim şekilde bitti. Böyle bir son beklemiyordum. Fakat güzel olmuş. Eleştireceğim iki husus olacak. İlki maalesef ki aşırı yazım hatası vardı. Diğeri ise Hayal ile Poyraz'ın aşkları biraz daha yavaş ilerleyebilirdi. Bunun dışında kitap akıcıydı. 

Yeni yazılarımda görüşünceye dek, kendinize çok iyi bakın. Güzel, mutlu, sağlıklı ve bol kitaplı bir gün sizlerle olsun.

Hoşçakalın.

Tanıtım Bülteninden

Aşkı hiç tatmamış bir adam ve aşkı silah olarak kullanan bir kadın... 
İntikam kor bir ateşti; bilinmezliğe sürükleyen ve her daim biraz daha yakın. 

Hayal, intikam ateşiyle ve tunçtan bir demir gibi şekillendirmişti yüreğini. Umuda dair ne varsa küle dönüştürmüştü. Son avını seçtiğinde ruhundaki tüm hayalleri serbest bırakmıştı. En büyük darbeyi aşkla vuracaktı. Ama unuttuğu bir gerçek çabuk hatırlattı her şeyi; kader koca bir labirentti. Sona ulaşmadan önce çıkmaz bir sürü sokağa sürüklerdi sizi... Acaba bu koskoca labirentte kaybettiği masumiyetini ve yok olan insanlığını geri kazanabilecek miydi? Deniz gözlü bir adamın ruhunda dindirebilecek miydi yorgun yüreğini?

Basım Yılı : 2015

Sayfa Sayısı : 312

Olimpos Yayınları

Yorumlar

Yorum Gönder

Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Zamanların En Güzel Kadını : Prenses Fevziye

Kavalalı Mehmet Ali Paşa soyundan, Mısır'ın ilk kralı Fuad'ın kızı; yine Mısır'ın son kralı Faruk'un kız kardeşiydi Prenses Fevziye.

Zeynep Sahra - Elmalı Turta

Merhabalar Zeynep Sahra'nın Ayçöreği hikayesi Elmalı Turta ile son sürat devam ediyor. Öncelikle yeniden belirtmek istiyorum bu kitap Ayçöreğinin devam kitabı. Yani öncelikle Ayçöreğini okumalısınız.

Nil Karaibrahimgil - Ben Aptal Mıyım?

 

Beyza Alkoç - 3391 Kilometre

Merhabalar Beyza Alkoç'un 3391 kilometre kitabını ilk çıktığı zaman görmüştüm ama açıkçası almakla almamak arasında kalmıştım. Kitap hediyeleşme etkinliği sayesinde okuma fırsatı bulduğum kitaba tek kelimeyle bayıldım. 

Cahit Sıtkı Tarancı - Kırık Bir Aşk Hikayesi

Cahit Sıtkı Tarancı'nın meşhur bir şiiri var, " Abbas" adında.

Poy Baharatı Nedir? Nerelerde Kullanılır?

  Merhabalar Baharat kullanmayı sever misiniz?

Fatih Murat Arsal - İki Mükemmel Hata

Merhabalar Uzun zamandır sizlere kitap yorumu yaz(a)mıyorum zira bu sıralar yorum yazmak için maalesef kafamı toparlayamıyorum. Hoş bir aydan fazladır kitap kapağı da açamadım. Kitap okumadan uyumayan ben; son zamanlarda kitaplara dokunamadım bile. Fakat okuduğum kitaplara ve yazarlara da haksızlık da etmek istemiyorum. Zira beğendiğim kitapların yorumsuz durmalarına maalesef gönlüm razı gelmiyor. Çıktığı ilk anda alıp okuduğum, ancak yorum giremediğim bir kitap İki Mükemmel Hata. O zaman başlayalım.

Formasyon Analizi Nedir?

 

Sermaye Piyasası Kurulu (SPK) ve Risk Bildirim Formu

 

Nerede O Eski Kartpostallar?

Merhabalar Çocukluğumda yeni bir yılın gelmesini en çok kartpostal atabilmek adına severdim.