Ana içeriğe atla

Güler Bilkay Aygün Röportajı

Merhabalar

Haziran ayının ilk röportaj ve Ramazan bayramı arefesinden herkese kucak dolusu selamlar.
Bu haftaki konuğum yine çok tatlı bir yazar. Sevgili Güler Bilkay Aygün. Kendisiyle gerçekleştirdiğimiz bu güzel röportajda keyifli zaman geçirmeniz dileğiyle. Bu mutlu bir bayram haftası sizlerle olsun. Yolculuğa çıkacaklara da hayırlı yolculuklar.

Yeni yazılarımda görüşünceye dek, kendinize çok iyi bakın. Şimdiden mutlu ve huzurlu bir bayram diliyorum.

Hoşçakalın.

Güler Hanım öncelikle bloğuma hoşgeldiniz. Bu güzel röportaj için şimdiden teşekkür ederim. Dilersiniz sorularımıza geçelim.

* Kısaca kendinizden bahseder misiniz?
Gelibolu doğumluyum. Ben 5 yaşındayken ailem İstanbul'a yerleşmiş. İşletme eğitimi aldım. Kamu sektöründe yöneticilik ve danışmanlık hizmetlerinde bulundum. Emekli olduktan sonra yazmaya başladım.  Evliyim. İstanbul'da yaşıyorum. Kısa süre önce kendi yayınevimi kurdum. Leylak Yayınları bana ait. 

* Yazmaya ne zaman başladınız? 
*İlk kitabım olan Bana Yalan Söylediler'i 2009 yılında çıkardım. Böylelikle çocukluk hayalimi gerçekleştirdim. 

* Kitap yada genel olarak yazma konusunu nasıl seçiyorsunuz? Etkileşim var mı? Yoksa tamamen tesadüf mü? Yani kurguyu önceden mi belirlersiniz? Yoksa bütün olay örgüsü siz yazdıkça mı gelişir? 
*Genelde yaşanmış hikayeleri kurgulayıp, kaleme almayı seviyorum. 

* Kimsenin okumayacağını bilseniz bile yazmaya devam eder miydiniz? 
*Ben okunsun diye yazanlardanım. Yazdıklarım okunsun isterim. 

* İnsanların çoğu "hayatımı yazsam roman olur" der. Sizce herkes kitap yazabilir mi? Yazmak bir yetenek midir? 
*Yeteneği olan herkes yazabilir. 

* Yazma ritüelinizden bahseder misiniz? Mesela hangi ortamda, hangi metaryallerle, hangi müzikle ve nasıl bir coğrafya da yazmayı tercih edersiniz? 
*Ortamın sessiz olması önemli benim için. Genelde gece yazarım. Kafamda kurgulayıp sonra kaleme alırım. 

* Yazmak isteyen ancak nasıl yazmaya başlaması gerektiğini bilmeyenler için tavsiyeleriniz var mı? 
*Öncelikle çok okumalarını öneririm. 

* Bir gün kurgu olmayan bir şey yazmayı düşünüyor musunuz?
*Ben kurgu yazmayı seviyorum. 

* Bir yazar olarak okuduğunuz ve beğendiğiniz yazarlar kimler?
*Ayşe Kulin, Ece Temelkuran, Zülfü Livaneli, İskender Pala, Dan Brown, Linda Howard, Tess Gerittsen ilk aklıma gelenler. 

* En son hangi kitabı okudunuz?
*Çırak-Tess Gerittsen

* Yayımlanan yedi kitabınız var. Son kitabınızın yayımının fazla zaman geçmemiş ama yine de yakında yeni kitap veya yeni projeler var mı? 
*Yeni projem biraz farklı. Gerilim türü yazmayı planlıyorum. 

* Asıl mesleğiniz nedir?
*Kamu Sektöründe yöneticilik yaptım. Memuriyetten gelmeyim. Emekli bürokratım. 

* Yazmak sizin için hayat boyu sürecek serüven mi? Yoksa yazmayı bırakmayı düşündüğünüz bir zaman var mı?
*Hedefim kitap sayımı 15'e çıkarmak. Sonrasında ne olur bilmiyorum. 

* Günümüzde gençlerin sosyal medya sitelerinde çok zaman geçirmesini nasıl değerlendiriyorsunuz?
*Sosyal Medyada geçirdikleri zaman dışında keşke daha çok okusalar diyorum.

* Günümüz gençliğine üç tavsiye verecek olsaydınız bunlar ne olurdu?
*Yaşamlarını planlamalarını, hedefler belirlemelerini, azimli olmalarını öneririm. 

* Kitaplarınızda yayımlandıktan sonra şunu yazsaydım yada şunu yazmasaydım dediğiniz oldu mu?
*Kitaplarımla ilgili pişmanlık yaşamam. Ne yazmışsam doğru odur. 

* Yazmadığınız zaman ne yaparsınız?
*Okurum.

* Kitap fuarlarıyla ilgili düşünceleriniz nelerdir?
*Fuarları, okurlarımla bir arada olmayı seviyorum.

* Hayatınız boyunca yaşadığınız pişmanlık var mı?
*Keşke daha önce yazmaya başlasaydım diyorum. 

* En büyük korkunuz nedir?
*Başka insanlara muhtaç olmak

* Aşk sizce nedir? İlk görüşte aşk var mıdır?
*Aşk doğru kişi ile yaşanırsa dünyanın en güzel şeyi. İlk görüşte aşk olmaz, hoşlanma olur. 

* Okurlarınızla aranızda nasıl bir bağ var?
*Okurlarımı seviyorum. Pek çoğuyla aramda dostluk düzeyinde bağ oluştu. 

* Hayatta en çok kıymet verdiğiniz kişi?
*Rahmetli olmadan önce anne babam benim için çok değerliydiler. Şimdi en çok değer verdiğim kişi Eşim. 

* Son olarak eklemek istedikleriniz var mı ya da okurlarınıza mesajınız var mı?
*Çok teşekkür ederim. Tüm okurlarıma kucak dolusu sevgiler, saygılar sunuyorum. 

Güler Hanım keyifli bir sohbet oldu. Umarım ilerleyen zamanlarda sizi yine bloğumda konuk edebilirim. Zaman ayırıp röportaj yaptığınız için tekrar teşekkür ederim. Yolunuz açık, okurunuz bol olsun.

Yorumlar

  1. Çok güzel bir röportaj olmuş. Elinize emeğinize sağlık. Kitaplarını okumadığım bir yazar en kısa zaman da alıp okuyacağım. İyi bayramlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahar;
      Çok teşekkürler canım. Sana da geç de olsa iyi bayramlar :)

      Sil
  2. Yaşanmış hayallerden kurgu çok güzel fikir...
    Keyifli sohbet için yazara ve editöre tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibel;
      Evet kesinlikle çok güzel bir fikir. Çok teşekkürler canım :)

      Sil
  3. Güzel bir röportaj olmuş. Emeklerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. BİLGİLENDİRME İÇİN TEŞEKKÜRLER, RAMAZAN BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN.

    YanıtlaSil
  5. Kendi yayınevini kurduğu için tebrik ederim.Başarıları daim olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurdagül;
      Gerçekten çok güzel bir girişim. Çok teşekkürler canım :)

      Sil

Yorum Gönder

Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Zamanların En Güzel Kadını : Prenses Fevziye

Kavalalı Mehmet Ali Paşa soyundan, Mısır'ın ilk kralı Fuad'ın kızı; yine Mısır'ın son kralı Faruk'un kız kardeşiydi Prenses Fevziye.

Sait Faik Abasıyanık - Karlı Hava

22 Nisan 2024 Pazartesi Altın Fiyatları

 

Cahit Sıtkı Tarancı - Kırık Bir Aşk Hikayesi

Cahit Sıtkı Tarancı'nın meşhur bir şiiri var, " Abbas" adında.

Nil Karaibrahimgil - Ben Aptal Mıyım?

 

Poy Baharatı Nedir? Nerelerde Kullanılır?

  Merhabalar Baharat kullanmayı sever misiniz?

Beyza Alkoç - 3391 Kilometre

Merhabalar Beyza Alkoç'un 3391 kilometre kitabını ilk çıktığı zaman görmüştüm ama açıkçası almakla almamak arasında kalmıştım. Kitap hediyeleşme etkinliği sayesinde okuma fırsatı bulduğum kitaba tek kelimeyle bayıldım. 

Radyo Tiyatrosu - Kaplumbağa Sever misiniz?

 

Naime Özeren - 23 Nisan

Zeynep Sahra - Elmalı Turta

Merhabalar Zeynep Sahra'nın Ayçöreği hikayesi Elmalı Turta ile son sürat devam ediyor. Öncelikle yeniden belirtmek istiyorum bu kitap Ayçöreğinin devam kitabı. Yani öncelikle Ayçöreğini okumalısınız.