Ana içeriğe atla

Beyza Alkoç - 3391 Kilometre

Merhabalar

Beyza Alkoç'un 3391 kilometre kitabını ilk çıktığı zaman görmüştüm ama açıkçası almakla almamak arasında kalmıştım. Kitap hediyeleşme etkinliği sayesinde okuma fırsatı bulduğum kitaba tek kelimeyle bayıldım. 
İzmir, adı gibi İzmirli bir genç kız. Annesi ve babasıyla yaşayan evin tek çocuğu ama bir o kadar da asosyal. Hayatı internet ortamında geçen, ailesiyle bile doğru dürüst vakit geçirmeyen, okulda arkadaşı bile olmayan biridir İzmir. 

İzmir'in kendi dünyası bir akşam sosyal medyada bulunan hesabına gelen bir mesajla sarsılır. Mesajın sahibinin profilini inceler ve kendisine cevap yazar. Mesaj sahibinden gelen son mesajla içi içini yerken kendisini uyku tutmaz. Mesajda yazanın delilik olduğunu düşünse de, İzmir kendisini ertesi günü Ege'ye mesaj yazarken bulur ve böylece İzmir'den Fransa'ya uzanan 3391 kilometrelik aşkın ilk tohumları da atılmış olur. Peki aradaki bu kadar kilometre farkına rağmen bu beraberlik nasıl olacaktır? İzmir'in Ege'si yada Ege'nin İzmir'i için mesafelerin bir önemi olacak mı?

3391 Kilometre kitabında çok derinlemesine olmayan mesafe aşkını okuyacağımı düşünüyordum ama ne yalan söyleyeyim böylesine bir mesafe aşkını da beklemiyordum doğrusu. İkilinin diyaloglarını okurken o kadar kendimden geçmişim ki, o anları resmen yaşadım sanki. 

Ege'nin ışıklarına, İzmir'e yaptığı jestlere bayıldım. İzmir hayatında pek güzel şeyler yaşamamış olsa da, Ege sayesinde güzel günler, güzel anlar yaşadı. 

Mesafe aşkının böylesine güzel yaşanabileceğini ama bir o kadar da nasıl zorlukları olduğunu da çok güzel göstermiş Beyza Alkoç bizlere. Kendisini bu konuda tebrik ediyorum. Zira kötü zamanlarımda bana iyi gelen kitaplardan birisi oldu. Mesafe aşkını okumak, hissetmek istiyorsanız bu kitabı kesinlikle tavsiye ediyorum. Üzerinde konuşulması gereken, bir o kadar da konuşulması gerekmeyen bir kitap. Kitapla ilgili çok fazla altını çizdiğim cümle oldu. Yazarın diğer kitaplarını edinebilirsem okumak isterim.

Yeni yazılarımda görüşünceye dek, kendinize iyi bakın. Okumaya devam. Hayata dair yeni notlar alın ve uygulayın. Gülümseyin. Hayat somurtacak kadar uzun değil. Hayırlı Cumalar.

Hoşçakalın.

Tanıtım Bülteninden

Bir Mesafe Aşkı Hikâyesi

Yağmur böyle güzel yağar mı bir daha şimdi çıkıp ıslanmazsak?
“O gün, bana ‘Sinemaya gidelim mi?’ diye sordu. 3391 kilometre öteden, şehirlerce, denizlerce uzağımdan… Yanımdaki insanlar görmezken beni, o bana imkânsız olduğunu bile bile ‘Sinemaya gidelim mi?’ dedi…”
Aylarca sesini duymadığınız, yüzünü görmediğiniz, dokunmadığınız, kokusunu almadığınız, aynı sokaktan geçme ihtimalinizin dahi olmadığı, aynı fotoğrafın içinde bile bulunamayacağınız, sizden kilometrelerce, hatta denizlerce, adalarca ve şehirlerce uzakta olan bir insana âşık olur muydunuz? 
Kendinize yapar mıydınız bunu?
Bu hikâye, uzak bir ilişkinin hikâyesi! Birbirlerini görmeden ve duymadan, aylar boyunca gece gündüz konuşan; birbirlerine bu kadar uzak, ama bir o kadar da yakın olan; aralarına giren onca kilometreye rağmen birbirlerine âşık iki insanın hikâyesi! Burası bizim gezegenimiz, burada her şey anını bekler. Burası, bizim 3391 kilometrelik gezegenimiz…
“Seni görmem için yanımda olmana gerek yok. Gözlerim kapalıyken de görebiliyorum seni. Zaten seni gözlerim kapalıyken görebiliyorum sadece…”


Basım Yılı : 2018

Sayfa Sayısı : 472

İndigo Kitap

Yorumlar

  1. Mesafe aşkı öldürmez mi ? bilmem sanırım ben öldürür diyorum ama belki de diriltir canlandırır ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede öldürür ama kitap bambaşka hissetmemizi sağlıyor canım :)

      Sil
  2. Ay ben bu kitabı çok merak ediyordum. Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel anlatmışsın Beyda'cığım, okumaya değer gibi görünüyor gerçekten. Eline sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben okurken keyif aldım doğrusu. Bence okunabilir canım :)

      Sil
  4. Hakikaten ilginçmiş, elbette anlatımınız sayesinde. Pek bakmam bu tür kitaplara ama bir not aldım ve işaret koydum yanına. :)

    YanıtlaSil
  5. Çok cesurca.. Her ikisinin aldığı karar. Aşk mesafelere engel değildir sözü bu kitap için denmiş sanırım. Baya ilgi çekici bir konusu var. Tanıtım için teşekkürler.😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuğçe
      Evet kitap bunun bir kanıtı gibi. Devamı da çıkacak muhtemelen :)

      Sil
  6. ayyy ben de bu kitabı okudum sizinde okumanıza sevindim. Çok güzel yorumlamışsınız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem
      çok sevindim birlikte okumuş olmamıza. Ben çok beğendim :)

      Sil
  7. Farklıymış... İmkansızı anlatıyor bana göre ama.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cahil Okur
      Evet farklı ama bazen imkansızlıkların aslında imkansız olmadığını anlatıyor :)

      Sil
  8. izmir ve ege ha. okuycam tabikideee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep
      Bencede okumalısın. Seveceğini düşünüyorum :)

      Sil
  9. Wattpad'de okuduğum bir kitaptı çıkınca acayip sevinmiştim ama okumak henüz nasip olmadı. İnşallah en kısa zamanda okurum ben de diyorum :). Kalemine yorumuna sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gonca Gül
      Rica ederim canım. Bence okumalısın. Ben oldukça beğendim :)

      Sil
  10. Ilginc bir kitap gibi 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım farklı bir konusu ve akıcı bir dili olan kitap. Bulabilirsen oku :)

      Sil
  11. Yaa izmirin soyadı neydi

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Zamanların En Güzel Kadını : Prenses Fevziye

Kavalalı Mehmet Ali Paşa soyundan, Mısır'ın ilk kralı Fuad'ın kızı; yine Mısır'ın son kralı Faruk'un kız kardeşiydi Prenses Fevziye.

Zeynep Sahra - Elmalı Turta

Merhabalar Zeynep Sahra'nın Ayçöreği hikayesi Elmalı Turta ile son sürat devam ediyor. Öncelikle yeniden belirtmek istiyorum bu kitap Ayçöreğinin devam kitabı. Yani öncelikle Ayçöreğini okumalısınız.

Fatih Murat Arsal - İki Mükemmel Hata

Merhabalar Uzun zamandır sizlere kitap yorumu yaz(a)mıyorum zira bu sıralar yorum yazmak için maalesef kafamı toparlayamıyorum. Hoş bir aydan fazladır kitap kapağı da açamadım. Kitap okumadan uyumayan ben; son zamanlarda kitaplara dokunamadım bile. Fakat okuduğum kitaplara ve yazarlara da haksızlık da etmek istemiyorum. Zira beğendiğim kitapların yorumsuz durmalarına maalesef gönlüm razı gelmiyor. Çıktığı ilk anda alıp okuduğum, ancak yorum giremediğim bir kitap İki Mükemmel Hata. O zaman başlayalım.

Gizem Bilici - Ateşkes

Merhabalar Gizem Bilici'nin kalemi ile tanışmam  Gönülçelen  kitabını hediye eden bir arkadaşım sayesinde olmuştu. Yakın zamanda Ateşkes kitabını da çok merak ettiğimden okumak istedim. 

Fatih Murat Arsal Tüm Kitap Yorumları

Tarihte Bugün 13 Mart

 

Monica Mccarty - Aziz

Merhabalar İskoç hikayelerine merak salmama neden olanlara selam olsun diyerek başlayalım.

Tay 2: Ebabil Takımı

 

Cahit Sıtkı Tarancı - Kırık Bir Aşk Hikayesi

Cahit Sıtkı Tarancı'nın meşhur bir şiiri var, " Abbas" adında.