Ana içeriğe atla

Meydan Okuma 16 Gün / 16 Yazı #6


Merhabalar

Meydan okumanın altıncı gününe gelmişiz bile.
Kaldı on gün. Bakalım bugün bizi nasıl bir soru bekliyormuş.

6. Son günlerde sana ilham veren ne okudun, izledin, gördün ya da dinledin? İster listele, ister tek tek anlat. Senin yaratıcılığına kalmış.
Son zamanlarda yani virüs ilk çıktığında kendimi kitap okumaya vermiştim. Ancak sonrasında akşamları herkesin aynı anda evde kalması, sokağa çıkma yasaklarında daha çok ailecek vakit geçirmeye başlamamız nedeniyle kitap okuma işi de Nisan ayından beri yalan olmuş durumda. Yani Nisan ayında bana ve size ilham verecek bir kitap ne yazık ki okuyamadım. Ama Mayıs ayından umutluyum.

Bunun yanı sıra ömrü hayatımda beş senede belki zor izleyeceğim kadar film ve dizi izlemeye başladım. Hali hazırda evde yemek yaparken izlediğim Ekmek Teknesi dizisi vardı ki halen devam ediyor. Yarısını geçtim. İzlemeye devam.

Sherlock Holmes iki sinema filmi vardı izlediğim. Blogda yorumunu yazmadım ama mutlaka izlemenizi tavsiye ederim. Çok beğendim.

Sherlock Holmes filmlerini izledikten sonra 4 sezon ve toplam 12 bölüm dizisini izlemeden olmazdı. Diziyi de izleyip bitirdim. Yorumunu buradan okuyabilirsiniz.

Film olarak da kafa dağıtmalık Güzel ve Çirkin izledim. Bu film çok beklentilerimi karşılamamış ve atlayarak da olsa yine izledim. 

Sherlock Holmes izlemeye başladıysanız ve benim gibi polisiye seviyorsanız, Sherlock izlemeye doyamadıysanız başka var mı? diye araştırma yapar ve kalan bölümleri de hunharca tüketmek için elinizden geleni yaparsınız. Elementary dizisini de eşimin tavsiyesiyle izlemeye başladım. Açıkçası bunun Sherlock hikayesinin devamı niteliğinde olduğunu bilmiyordum. Bu sefer hiakyedeki değişiklik ise Dr.Watson bir bayan ve olaylar Londra'da değilde New York'da geçiyor. İki dizi arasında şu daha iyiydi diyebileceğim bir durum olmadı, ikisini de kendi kulvarında ayrı ayrı sevdim. Fakat ilk izlediğim Sherlock Holmes biraz daha aksiyonluydu. İzlemek isteyenlere ikisi de tavsiyemdir.

Dinleme konusuna gelince ben işyerimde Pal Nostalji dinliyorum. Doksanlar müziklerinden vazgeçemediğim için sürekli olarak o frekansta duruyor. Ama arada kafam eserse klasik müzik, kanun taksimi gibi şeylerde dinleyebiliyorum. Son çıkan şarkı ve şarkıcılara pek sıcak bakmadığımdan, açıkçası pek dinlemem. Çok tavsiye edilen bir şey olursa dinlerim. Hoşuma giderse arada açarım. Bu konuda biraz geriyim ve son olarak yabancı müzik. Hoşuma giden müzikleri dinlerim fakat olmayan İngilizce'm nedeniyle ne şarkı adı, ne şarkıcı adı yoktur bende. Çok beğendiğim şarkı olursa, yeniden dinlemek için o şarkıyı bulmak yıllarımı alabilir.

Yeni yazılarımda görüşünceye dek, kendinize çok iyi bakın. Sağlıklı ve evde kalın.

Yorumlar

  1. Bu aralar biz de izliyoruz dizi veya film ama günde bir adet. Daha fazlasına fırsat bulamıyoruz nedense. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rehitu;
      4 günlük karantinada kaç bölüm izledim sayamadım. O derece kendimden geçmiştim:)

      Sil
  2. Hoş bir yazı olmuş :)
    Evde şu sıralar bende çok dizi izliyorum .
    Sonradan bu kadar dizi izlemem bana zararı olacak gibi .
    Yazılarınızın devamını bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esra;
      Bende normalde hep kitap okurum ama karantina bütün dengeleri alt üst etti. Sonrasında kitap okumak daha sıkıntı olacak sanırım.

      Sil
  3. Home office work takes up much of my time, I have little left. So I usually read while eating. ;)

    YanıtlaSil
  4. Ah ekmek teknesi çok güzel bir diziydi ..pal nostalji bende dinlerim arada güzel oluyor :) gönlüne sağlık canım benim sevgiler ...

    YanıtlaSil
  5. Çok faydalı bir bilgilendirme, duygu kontrolü başlıklı yazıma yapmış olduğunuz güzel yorum için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Zamanların En Güzel Kadını : Prenses Fevziye

Kavalalı Mehmet Ali Paşa soyundan, Mısır'ın ilk kralı Fuad'ın kızı; yine Mısır'ın son kralı Faruk'un kız kardeşiydi Prenses Fevziye.

Beyza Alkoç - 3391 Kilometre

Merhabalar Beyza Alkoç'un 3391 kilometre kitabını ilk çıktığı zaman görmüştüm ama açıkçası almakla almamak arasında kalmıştım. Kitap hediyeleşme etkinliği sayesinde okuma fırsatı bulduğum kitaba tek kelimeyle bayıldım. 

Poy Baharatı Nedir? Nerelerde Kullanılır?

  Merhabalar Baharat kullanmayı sever misiniz?

Zeynep Sahra - Elmalı Turta

Merhabalar Zeynep Sahra'nın Ayçöreği hikayesi Elmalı Turta ile son sürat devam ediyor. Öncelikle yeniden belirtmek istiyorum bu kitap Ayçöreğinin devam kitabı. Yani öncelikle Ayçöreğini okumalısınız.

Smilodon (Kılıç Dişli Kaplan) Hakkında Bilinmeyenler

Herkese Merhaba  Bugün sizlere Smilodon'dan (Kılıç Dişli Kaplan) bahsedeceğim. 

Fatih Murat Arsal - Ödünç Aşk

Merhabalar Fatih Murat Arsal'ın kalemini sevdiğimi bilmeyen kalmadı sanırım.

Gabriel Garcia Marquez - Ağustosta Görüşürüz

 

Yeşil Yol

 

Samed Behrengi - Bir Şeftali Bin Şeftali

Herkese merhaba Kısa zaman önce bitirdiğim bir kitap Bir Şeftali,Bin Şeftali. Bir gün annesinin dalında büyümekte olan bir şeftalinin hikayesi bu. Bu şeftali büyüyünce sahibi tarafından köye satılmaya götürülür.

Cahit Sıtkı Tarancı - Kırık Bir Aşk Hikayesi

Cahit Sıtkı Tarancı'nın meşhur bir şiiri var, " Abbas" adında.