Ana içeriğe atla

İlknur Birdal - Karanlığın Külleri

Merhabalar

Son zamanlarda eski kitaplarımı bitirmeye kendimi adadım.
Yine bir gün içinde bitirdiğim güzel bir kitap önerisiyle sizlerleyim. İlknur Birdal'ı Satılık kitabıyla tanımış ve kalemini beğenmiştim. Satılık kitabında Devran'ın ağabeyi Devrim'in hikayesini okuyacağımızın sinyallerini almıştık. Çok geçmeden Karanlığın Külleri kitabıyla Devrim'in hikayesini yazar bizlerle buluşturdu. Ama burada belirtmeden geçmek istemiyorum, Satılık'tan daha çok sevdim Karanlığım Külleri'ni.

Afra altı yıldır Devrim'e tutkulu şekilde aşıktır. Yurt dışında staj yaptığı zamanlarda  karşılaşmışlardır. Başlarda Afra için Devrim sıradan biri gibi görünse de, zamanla aşık olmuş ve Devrim'i görebilmek için, çalıştığı yere geleceği zamanı dört gözle beklemeye başlamıştır. Ancak Devrim Afra'nın farkında bile olmamıştır. Bu zaman zarfında Afra Devrim'e olan aşkından hiç vazgeçmediği gibi, her geçen gün daha da bağlanmıştır. Afra Devrim'in kendisini fark etmediğini anladığında, açılmaya karar verir ancak Devrim çoktan Türkiye'ye dönmüştür. Afra Devrim'i uzaktan izlemiş, hayatında ne var, ne yok her şey hakkında bilgi edinmiştir. Afra Devrim'in ölü olduğunu düşündüğü zaman bile aşkından vazgeçmemiştir. O derece de tutkuyla sevmektedir.

Devrim eski aşkı Selin yüzünden yıllarca acılar çekmiştir. Sancılı ilişkisi yüzünden artık kalbini kadınlara kapatmıştır. Hiçbir şekilde bir kadınla uzun süreli ilişkiye sıcak bakmaz. Kadınlar onun için kalbinde yara açacak varlıklardır. Kadınlara güven(e)mez. Selin'in ruhunda açtığı yaraları halen daha kapatamamıştır. Bu nedenle de kadınlara çok da hoş davranmaz.

Afra Devrim'in yaşadığını ve şirketin başına geçtiğini öğrendikten sonra harekete geçer. Devrim'le iş anlaşması yapmak için kollar sıvar. Anlaşma aslında Devrim'e yakın olmak için hazırladığı bir kılıftır. Devrim'e yakın olsun ki, Devrim onu görsün ve sevsin istemektedir. Ancak Afra'nın atladığı nokta, hastalıklı şekilde eski bir sevgiliye sahip olan Devrim'in bu ilişkiye sıcak bakmayacağıdır. Üstelik Devrim Afra'nın bir şeylerin peşinde olduğunu anladığından dolayı da Afra'nın tüm planları alt üst olur. Afra her şeye rağmen Devrim'in duvarlarını yıkabilecek ve kalbine yerleşecek midir? Devrim yeniden hastalıklı bir ilişkiye mi merhaba diyecektir.

Devam kitaplarında eski karakterleri görmek inanılmaz mutlu ediyor beni. Ancak Devran ve Hüzün'ün olduğu sahneler bence biraz daha fazla olabilirdi. Afra'nın güçlü duruşunu, her şeye rağmen aşkına sahip çıkmasını sevdim. Ancak ikili arasındaki iletişim sorunu nedeniyle bir türlü anlaşamadılar. 

Devrim'e Afra konusunda hak vermemek mümkün değil. Yaptıkları sonuna kadar yerindeydi. Güven konusunda sorunları, eski ilişkisinden dolayı yaşadığı sıkıntıları vardı. Normal olarak Afra eşittir Selin vakası olarak yorumladı. 

Afra ve Devrim diyaloglarını sevdim. Aşkı sonuna kadar hissettiren bir kitap olmuş. Yazar İlknur Birdal'ın kalemine sağlık. 

Yeni yazılarımda görüşünceye dek, mutlu ve huzurlu bir hafta sonunuz olsun. Aşkla ve sevgiyle dolun.

Hoşçakalın.

Tanıtım Bülteninden

Bir adam, küllerinden yeniden doğabilir mi? Ve bir kadın, zifiri karanlık bir yüreğe ne kadar dokunabilir? Kalbini korumak için acımasız birine dönüşen bir adam ve aşkı için savaşmayı seçen bir kadın. Afra ve Devrim'in amansız mücadelesi… Amansız bir mücadeledir aşk; kendinle savaşırsın, duygularınla savaşırsın, sevdiğinle savaşırsın. Bir an gelir ayrılıkla savaşırsın. Acısıyla, yokluğuyla, özlemiyle savaşırsın. Amansız savaşın hiç bitmez aslında. Âşık olduğunda savaşmayı göze almalısın. “Seninle ben olmayacak Devrim biz olacağız. Bir bütün olacağız. Hem de öyle güzel olacağız ki, bakan hayran, duyan âşık olacak.”

Basım Yılı : 2015

Sayfa Sayısı : 424

Postiga Yayınları

Yorumlar

  1. Motivasyon kitapları kişiyi hayata da bağlıyor.Okumak lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibel Özer,
      İnsanın klasikler yanı sıra bu tarz kitapları da okuması lazım.

      Sil
  2. Ben de seneler önce severek okumuştum. Yazını görünce yeniden hatırladım. :)

    YanıtlaSil
  3. bu yazar da aklımda olsuuun :)

    YanıtlaSil
  4. Bu güzel yorum icin çok ama çok teşekkür ederim canım benim. Begenmene sevindim ����

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlknur Birdal;
      Güzel kitaplarınızın devamı dileklerimle. Emeğinize sağlık.:)

      Sil
  5. Ne güzel bir kitap kapagi 🤗

    YanıtlaSil
  6. Notumu aldım, güzel bir konusu var. Teşekkürler..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Zamanların En Güzel Kadını : Prenses Fevziye

Kavalalı Mehmet Ali Paşa soyundan, Mısır'ın ilk kralı Fuad'ın kızı; yine Mısır'ın son kralı Faruk'un kız kardeşiydi Prenses Fevziye.

Sait Faik Abasıyanık - Karlı Hava

Zeynep Sahra - Elmalı Turta

Merhabalar Zeynep Sahra'nın Ayçöreği hikayesi Elmalı Turta ile son sürat devam ediyor. Öncelikle yeniden belirtmek istiyorum bu kitap Ayçöreğinin devam kitabı. Yani öncelikle Ayçöreğini okumalısınız.

Cahit Sıtkı Tarancı - Kırık Bir Aşk Hikayesi

Cahit Sıtkı Tarancı'nın meşhur bir şiiri var, " Abbas" adında.

22 Nisan 2024 Pazartesi Altın Fiyatları

 

Beyza Alkoç - 3391 Kilometre

Merhabalar Beyza Alkoç'un 3391 kilometre kitabını ilk çıktığı zaman görmüştüm ama açıkçası almakla almamak arasında kalmıştım. Kitap hediyeleşme etkinliği sayesinde okuma fırsatı bulduğum kitaba tek kelimeyle bayıldım. 

Nil Karaibrahimgil - Ben Aptal Mıyım?

 

Bugün 23 Nisan, Hep Neşeyle Doluyor İnsan

 

Şermin Yaşar, İlber Ortaylı - Cumhuriyet'in İlk Sabahı Kitap Alıntısı

 

Poy Baharatı Nedir? Nerelerde Kullanılır?

  Merhabalar Baharat kullanmayı sever misiniz?