Ana içeriğe atla

Oktay Rifat - Nisan Başı Kır Kahvesinde

 

Oktay Rifat Nisan Başı Kır Kahvesinde

Sevgimin arkasına gizleniyorum,

Sana bakıyorum usulca. Rüzgârın

Yapraklarıyla oynadığı bir kitap

Yüzün; denizi veriyor ilk satırda,

Altını mavi tebeşirle çizdiğin.


Küçük sihirbazım, mıknatısım benim!

Dolanıyor çevremizde uyduların; 

Masamıza getiriyorsun güneşi,

Toprağı ve suyu. “Olsun!” dedin, oldu

Telgraf telleri, bir kuş, topal kedi.


Bense havaya çıkar çıkmaz dağılan,

Kazı çanakları gibiyim, gereksiz

Ve suçlu, yeni bir günün yamacında.

Sevgimin arkasına gizleniyorum;

İçim dışım, kımıl kımıl hiyeroglif! 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Beyza Alkoç - 3391 Kilometre

Merhabalar Beyza Alkoç'un 3391 kilometre kitabını ilk çıktığı zaman görmüştüm ama açıkçası almakla almamak arasında kalmıştım. Kitap hediyeleşme etkinliği sayesinde okuma fırsatı bulduğum kitaba tek kelimeyle bayıldım. 

Sait Faik Abasıyanık - Karlı Hava

Zeynep Sahra - Elmalı Turta

Merhabalar Zeynep Sahra'nın Ayçöreği hikayesi Elmalı Turta ile son sürat devam ediyor. Öncelikle yeniden belirtmek istiyorum bu kitap Ayçöreğinin devam kitabı. Yani öncelikle Ayçöreğini okumalısınız.

Poy Baharatı Nedir? Nerelerde Kullanılır?

  Merhabalar Baharat kullanmayı sever misiniz?

Nilgül - Arabesk Günler

 

Ayten Gökçer Vefat Etti

 

Zülfü Livaneli, Erdal Öz - Sazın Teli Koptu

 

Yurt

 

Nermin Yıldırım - Ev Kitap Alıntısı

 

Tarot