Ana içeriğe atla

İrem Uzunhasanoğlu - Uzak Bir Masal

 

İrem Uzunhasanoğlu Uzak Bir Masal

Herkese Merhaba,

Geçtiğimiz günlerde kitap klüplerine katıldığımdan bahsetmiştim. Klüpte okuduğum ilk kitap İrem Uzunhasanoğlu'nun Uzak Bir Masal kitabı oldu. Dün akşam yazar ile kitap hakkında söyleşi ve sonrasında grup üyeleri ile de sunum etkinliği vardı. Gayet keyifli ve seviyeli bir söyleşi oldu. Yazar ile tanışmak çok güzeldi. Kendisi çok naif biri. Sorulara çok içtenlikle cevaplar verdi. Kitapla ilgili çok güzel noktalara değindi. Yeniden bu güzel söyleşiye katıldığı için kendisine çok teşekkürler.

Öncelikle kitabın konusuna bakalım. Sonrasında kitapla ilgili kendi yorumlarıma geçeceğim.

Neylan, narsist heykeltıraş Levent'in tutkulu ve sanatsal dünyasında kaybolmuş bir kadındır. Levent'in tutkusuna kapılan Neylan, kendi kimliğini ve hayallerini unutmaya başlar. Bir gün annesinden gelen bir haberle hayatı alt üst olur.

Bu haber, Neylan'ı doğduğu kasabaya gitmeye ve geçmişiyle yüzleşmeye iter. Kasabaya vardığında, Neylan köklerinden kopuk bir hayat yaşadığını ve gerçek kimliğini bulmak için bir yolculuğa çıkması gerektiğini fark eder.

Bu yolculuk boyunca Neylan, aşk, ihanet, aile, kayıp ve kimlik gibi kavramlarla yüzleşir. Geçmişte yaşadığı travmalar ve hatalarla hesaplaşırken, aynı zamanda yeni insanlarla tanışır ve yepyeni bir hayat kurmaya başlar.

Uzak Bir Masal, sadece bir aşk hikayesi değil, aynı zamanda bir kadın kahramanın kendini keşfetme hikayesi. Neylan'ın hikayesi, okurlara özgüven, cesaret ve kendi sesini bulma konusunda ilham veriyor.

Kitapta ele alınan bazı önemli temalar şunlardır:

  • Aşk ve İlişkiler: Neylan ve Levent arasındaki tutkulu ve karmaşık ilişkinin yanı sıra, Neylan'ın kasabada tanıştığı insanlarla kurduğu yeni ilişkiler de kitapta önemli bir yer tutuyor.
  • Aile ve Bağlar: Neylan'ın annesiyle olan ilişkisi ve geçmişte aileyle yaşadığı kopukluklar, hikayenin önemli bir unsurunu oluşturuyor.
  • Kimlik ve Kendini Keşfetme: Neylan, kasabaya vardığında geçmişiyle yüzleşmek ve gerçek kimliğini bulmak zorundadır. Bu süreçte birçok zorlukla karşılaşır ve önemli dersler alır.
  • Geçmişle Hesaplaşma: Neylan, geçmişte yaşadığı travmalar ve hatalarla hesaplaşmak zorundadır. Bu süreçte affetmenin ve geçmişi bırakmanın önemini anlar.
  • Doğa ve Ruhsal Büyüme: Neylan, kasabada doğayla iç içe bir hayat yaşamaya başlar ve bu da ruhsal olarak büyümesine yardımcı olur.
Kitap boyunca öncelikle söylemeden geçemeyeceğim Neylan'ın böyle ağzına fırıncı küreği ile vurmak istedim. Çevremde de bu karakterlerden o kadar çok var ki, ilişkiye senelerimi verdim, çok seviyorum vs. gibi nedenlerle bana göre bir prangaya takılıp, bu prangadan kurtulamayıp senelerce bir saçmalığın içinde, kendini kaybederek yaşayan insanlar. Kadın ya da erkek fark etmez şayet değer görmüyorsanız, aldatılıyorsanız buna susmak zorunda değilsiniz. Her insan değerlidir ve değersiz hissettiğiniz yerlerde kalmayın. Neylan ne yazık ki, seviyorum, çok aşığım diyerek Levent gibi bir adamın gölgesinde kalmayı tercih etti. Kendini bulduğunda bazı şeyleri fark etti ama kendisinden kaybettikleri bana göre çok daha fazlaydı. 

Kitapta bazı yerlerdeki geçişler çok hızlı olduğu gibi, bana göre kitap çok fazla tahmin edilebilirdi. Bunun dışında kitap okumaya değer miydi? Evet çünkü bazen bu tarz yaşamları okumak, kendimize yaptığımız haksızları görmemiz açısından da yarar sağlamıyor değil. 

Kitapta anlatılan yerler bakımından yazarın çok iyi araştırma yapmış olduğunu da görüyoruz ki, bilmediğim yerleri öğrenmek bende oraları görme arzusu yaratıyor. Bu nedenle kendisini tebrik ediyorum. 

Kitaptaki Neylan'ın çok zor durumda kaldığı bazı sahnelerde Levent'i resmen dövmek istedim. Ama en çok Neylan'ı. Bu kadar değersiz hissettiren birine, bu kadar körü körüne bağlanmak nasıl bir aymazlıktır aklım almıyor. Hele bir at çiftliği sahnesi var ki, orada Levent'in narsist kişiliği artık insanın gözünü çıkaracak cinsten ve Neylan'ın verdiği tepkiler beni cinnet noktasına getirdi.

Çevremizde ne yazık ki bu tür hastalıklı ilişkiler çok fazla ve biz ne dersek diyelim, eşlerinden ya da sevgililerinden vazgeçmiyorlar. Ancak yaşam çok kısa ve bizim kendimizi ayaklar altına aldırmamız, kişiliğimizi yerlerde süründürmemiz gerçekten çok acı. Bu kitapta Neylan ve Levent'in ilişkisinde aynen bunu okuyoruz.

Neylan'ın ailesine değinmeden yorumu bitirmeyeyim. Neylan'ın annesi de bana göre Levent'in kadın versiyonu. Yıllarca kocasına, kızına kendi isteklerini yaptırmış, kendini mutlu etmek adına insanların hayatlarına müdahale etmiş. Burada spoiler olacağı için çok detaylı yazamıyorum ama başka hayatlara da ne yazık ki kendi istekleri nedeniyle acı çektirmiş. Neylan'ın annesini bu konuda hiç sevmedim ve hiç de masum bulmadım. 

Genelde kitaplarda en sevdiğim karakterleri yazarım ama bu kitapta sevdiğim karakter yok. Sadece Ateş Hoca'yı bu kategoriye koyabilirim sanırım. Onun dışında herkese karşı bir sevmeme durumu oluştu ne yazık ki, en başta Neylan. Bir insanın kendine yaptığını, bir ordu gelse yapamazmış ya hani, Neylan'da aynen bunu görüyoruz.

Kitap boyunca "Evin neresi Neylan!..." sorusu var. Aslında bu hepimizin düşünmesi gereken bir mesaj bana göre. "Eviniz neresi?" Gerçekten kendinizi evinizde hissediyor musunuz? Bence bu soruyu herkesin kendine sorması gerekiyor.

Uzak Bir Masal, her ne kadar tahmin edilebilen bir kurgusu olsa da, etkileyici karakterleri ve derin mesajlarıyla okurları etkileyen bir roman. Kendini keşfetme yolculuğuna çıkan herkese hitap eden bu kitap, bir solukta okuyacağınız ve uzun süre aklınızdan çıkmayacak bir eser.

Sahi sizin eviniz neresi?

Yeni yazılarımda görüşünceye dek, kendinize çok iyi bakın. Güzel bir gün olsun.

Hoşça kalın.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Beyza Alkoç - 3391 Kilometre

Merhabalar Beyza Alkoç'un 3391 kilometre kitabını ilk çıktığı zaman görmüştüm ama açıkçası almakla almamak arasında kalmıştım. Kitap hediyeleşme etkinliği sayesinde okuma fırsatı bulduğum kitaba tek kelimeyle bayıldım. 

Poy Baharatı Nedir? Nerelerde Kullanılır?

  Merhabalar Baharat kullanmayı sever misiniz?

Zeynep Sahra - Elmalı Turta

Merhabalar Zeynep Sahra'nın Ayçöreği hikayesi Elmalı Turta ile son sürat devam ediyor. Öncelikle yeniden belirtmek istiyorum bu kitap Ayçöreğinin devam kitabı. Yani öncelikle Ayçöreğini okumalısınız.

Birikim Yapmanın Önemi

 

Nilgül - Arabesk Günler

 

Nermin Yıldırım - Ev Kitap Alıntısı

 

Fatih Murat Arsal Tüm Kitap Yorumları

Attilâ İlhan - Sen Beyaz Bir Kadınsın

 

Sait Faik Abasıyanık - Karlı Hava

Tarihte Bugün 20 Mayıs