Ana içeriğe atla

Turgut Uyar - Yaralı Olduğunu Sanan Birisinin Hüznüne Gazel

 

Turgut Uyar Yaralı Olduğunu Sanan Birisinin Hüznüne Gazel

Şehir birden başladı, sol tarafta hendekler

işportacılar, dükkancılar ve akşamüstüne gidip gelenler

ve onun hüznü vardı


Şehirler olsun varsındı ve manavlar kapansındı.

evlerin ince bir buğuya, bir cinselliğe kapansındı


ve onun hüznü vardı


Aksaçlı ortodokslarla dövüşken çocuklar.

aşk romanları ve trafolar ve “Sen ne güzelsin”ler

kendilerini bitmez sansındı


Nalbantlar resamlarla ve bütün tarlalar çarşıda.

hele yılgınlıklar bir sabah temizliğinde

ve bir coşkudan artan sarı bir şeyler vardı


Bir yitik gibi yüceden, bir anı gibi bir sancıdan

ve onun hüznü vardı


“Her şey atılıyordu. Bitmiş sigaralar. otobüs biletleri. kullanılmış pamuklar muayyen zamanlarda. tarifeler. yaz gümrükleri. gazocağı iğneleri. kötü çıkmış resimler. bir yatma. bir evin on iki yıllık badanası. bir tarih kitabı. kazanılmış bir savaş ve sonucu. bir anlamsızlık. ölü bir çocuk ve pabucu. kibritler. sinemalar. Ve.”


onun hüznü vardı


Ah ellerim, ah beni hatırlayan herkes

Bir kötü romanda beşinci kişi gibiyim falan

ve beni tanımayan herkes


Ben aranan bir şeyim bir parça analjezik.

sesim dükkânsızlığın sesidir bir parça aralık

tahta kepenkli tahta kepenksiz bir parça aralık

Sokaklarda.

Havralarda.

Yataklarda.

Dünyada.


ve onun hüznü bir haydudun hüznüdür

biraz da kendinin yaptığı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mimlendim ve Mimledim 34 - Sorularım Ve Ben

Merhabalar Bu sıralar mimler birikti. Sağolsun sevgili blog arkadaşlarım beni mimliyorlar ancak yoğunluğumdan bakamadım.

Poy Baharatı Nedir? Nerelerde Kullanılır?

  Merhabalar Baharat kullanmayı sever misiniz?

Fatih Murat Arsal Tüm Kitap Yorumları

Kars Gezisi

 

Candan Erçetin - Yalan

 

Delicia Black - Önyargı

Merhabalar Temmuz ayı hediyeleşme etkinliğindeki kitap kardeşime giden kitaptı Delicia Black Önyargı. Her zaman olduğu gibi kitabı okuduktan sonra gönderdim.

Radha Agrawal - Aidiyet

 

28 Gün Meydan Okuma 22.Gün

Merhabalar Bugün sizlere meydan okumada bildiğimiz bir konuda ipucu vermemiz istenmiş.

Fatih Murat Arsal - Ödünç Aşk

Merhabalar Fatih Murat Arsal'ın kalemini sevdiğimi bilmeyen kalmadı sanırım.