Ana içeriğe atla

Gabriel Garcia Marquez - Ağustosta Görüşürüz

 

Gabriel Garcia Marquez Ağustosta Görüşürüz

Lagünün Durgun Sularında Bir Gizem: Ana Magdalena Bach'ın Hikayesi

Lagünün durgun mavi sularının sessizliğinde, Ana Magdalena Bach tek başına oturmuş, otelin barındaki adamları seyrediyordu. Yirmi yedi yıllık mutlu bir evliliğin ve sevgi dolu bir ailenin gölgesinde, her Ağustos ayında onu adaya çeken gizemli bir güç vardı. Annesinin gömülü olduğu bu adada, her sene bir geceliğine yeni bir sevgili buluyor, salsa ve bolero ritimleriyle boğucu Karayip akşamlarında kayboluyordu.

Ana, her yıl bu adaya gelişinde lothario ve dolandırıcılarla dolu bir maceraya atılıyordu. Arzunun ve kalbinde saklı korkunun iç bölgelerine doğru bir yolculuğa çıkıyor, özgürlük ve pişmanlık arasında gidip geliyordu. Bu gizemli kaçamaklar, ona hem heyecan hem de hüzün getiriyordu.

Ağustos'ta Görüşürüz, Gabriel Garcia Marquez'in okurlarına beklenmedik bir hediyesi. Özgürlük, pişmanlık, kişisel dönüşüm ve aşkın gizemleri üzerine derin bir çözümleme sunan bu roman, usta yazarın kaleminden unutulmaz bir hikayeye dönüşüyor.

Ana'nın Gizemli Yolculuğu

Ana Magdalena Bach, ilk bakışta sıradan bir hayat yaşayan bir kadın gibi görünüyor. Mutlu bir evliliği, sevgi dolu çocukları ve sakin bir hayatı var. Fakat her Ağustos ayında onu adaya çeken gizemli bir güç var. Bu adada, annesinin mezarının yanında, her sene bir geceliğine yeni bir sevgili buluyor ve tutkulu bir maceraya atılıyor.

Ana'nın bu gizemli kaçamaklarının arkasında yatan sebep ne? Mutlu bir evliliği varken neden bu riski alıyor? Bu soruların cevabı, romanın ilerleyen sayfalarında yavaş yavaş ortaya çıkıyor. Ana'nın geçmişi, annesiyle olan ilişkisi ve yaşadığı travmalar, bu kaçamaklarının arkasındaki itici gücü oluşturuyor.

Özgürlük ve Pişmanlık Arasında

Ana, her adaya gelişinde özgürlük ve pişmanlık arasında gidip geliyor. Bir yandan, sıradan hayatından ve sorumluluklarından kaçmak, yeni deneyimler yaşamak istiyor. Diğer yandan ise, ailesine ihanet ettiği ve onları üzdüğü için pişmanlık duyuyor. Bu duygular arasındaki çelişki, onu her sene aynı adaya ve aynı gizemli maceraya sürüklüyor.

Aşkın Gizemleri

Ağustos'ta Görüşürüz, sadece bir kaçamak hikayesi değil, aynı zamanda aşkın gizemleri üzerine de derin bir çözümleme sunuyor. Ana'nın her sene yeni bir sevgili bulma arzusu, onu gerçek aşktan uzaklaştırıyor. Aşkın kalıcı bir duygu olmadığını, zamanla tükendiğini düşünüyor. Romanın sonunda ise, bu düşüncesinin ne kadar hatalı olduğunu anlıyor.

Ağustos'ta Görüşürüz, özgürlük, pişmanlık, kişisel dönüşüm ve aşkın gizemleri üzerine unutulmaz bir hikaye. Gabriel Garcia Marquez'in usta kalemiyle, Ana Magdalena Bach'ın gizemli yolculuğu okuyucuları derinden etkileyecek.

Yorumlar

  1. bu da ne yazar ama yaaa :) epiklerden :)

    YanıtlaSil
  2. Yazarın böyle bir kitabı mı varmış. Kızdım kendime. Birkaç kitabını okuduğum halde nasıl bilmiyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Yazardan, Kırmızı Pazartesi adlı kitabı okumuştum. Kitabı çok beğendiğimi hatırlıyorum. Yazarın diğer kitaplarını henüz okuma fırsatım olmadı. Bu kitabını da ilk kez görüyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuğçem;
      Kitap yeni basıldı. Yazarın ölümünden sonra basılan kitaplardan.:) Benimde kitaplıkta bekliyor canım bu sıra okuyamıyorum. Ramazan sonrasında inşallah:)

      Sil

Yorum Gönder

Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Zamanların En Güzel Kadını : Prenses Fevziye

Kavalalı Mehmet Ali Paşa soyundan, Mısır'ın ilk kralı Fuad'ın kızı; yine Mısır'ın son kralı Faruk'un kız kardeşiydi Prenses Fevziye.

Kul Plan Yaparken, Kader Gülermiş!... 1. Bölüm

 

Beyza Alkoç - 3391 Kilometre

Merhabalar Beyza Alkoç'un 3391 kilometre kitabını ilk çıktığı zaman görmüştüm ama açıkçası almakla almamak arasında kalmıştım. Kitap hediyeleşme etkinliği sayesinde okuma fırsatı bulduğum kitaba tek kelimeyle bayıldım. 

Naime Özeren - 23 Nisan

Bir Yaprak Sarması Meselesi

Monica Mccarty - İskoç Esareti

Merhabalar İskoç kitaplarını sevmeme neden olanlara selam olsun. Normalde okuyacağımı düşünmediğim İskoç kitaplarının şu anda hastası olmuş durumdayım. İskoç Esareti'de bu kitaplardan birisi.

Fatih Murat Arsal - İki Mükemmel Hata

Merhabalar Uzun zamandır sizlere kitap yorumu yaz(a)mıyorum zira bu sıralar yorum yazmak için maalesef kafamı toparlayamıyorum. Hoş bir aydan fazladır kitap kapağı da açamadım. Kitap okumadan uyumayan ben; son zamanlarda kitaplara dokunamadım bile. Fakat okuduğum kitaplara ve yazarlara da haksızlık da etmek istemiyorum. Zira beğendiğim kitapların yorumsuz durmalarına maalesef gönlüm razı gelmiyor. Çıktığı ilk anda alıp okuduğum, ancak yorum giremediğim bir kitap İki Mükemmel Hata. O zaman başlayalım.

Bedelli Sermaye Artırımı Nedir?

 

22 Nisan 2024 Pazartesi Altın Fiyatları

 

Sait Faik Abasıyanık - Karlı Hava