Ana içeriğe atla

Bezelye Köftesi

Herkese Merhaba;

Sağlıklı yaşam sürecinde kendime yeni yeni lezzetler deneyimlemeye devam ediyorum. Bezelyeyi çok sevmeme rağmen, sulu yemek bir süre sonra sıkıntı veriyor. Ev halkıda köfte yemeyi çok seviyor. Uzun zamandır aklımda olan bezelye köftesini denedim ve çok da sevdik. Tok tutmasının yanı sıra ana yemek dışında ortaya meze olarak da yemeklerde kullanılabilir. Hadi o zaman tarifimize geçelim.

Malzemeler;
Bezelye haşlanmış
Kuru nane
Kuru dereotu taze de olur. 
Kırmızı toz biber
Karabiber
Sarımsak
Soğan
5 kaşık mısır unu
Zeytinyağı
1 adet yumurta
Kimyon çok az
1 paket kabartma tozu
Tuz
Arzuya göre pulbiber

Yapılışı;
Öncelikle bezelyeyi haşlayıp, süzelim. Robotun içine dökelim. Sonra içine zeytinyağı koyarak çekelim. Soğan, sarımsak, tuz, kuru nane, kuru dereotu, kimyon, kabartma tozu, yumurta, mısır unu, karabiber, kırmızı toz biberi de ilave ederek robotta püre haline gelene kadar çekelim. 

Tepsiye yağlı kâğıt serelim. Kaşık yardımıyla köfte şeklinde tepsiye dökelim. 170 derece fırında kızarana kadar pişirelim. 

Not: Bu tarifte uygulamadım ancak dilerseniz üzerine süzme yoğurt ve sarımsaklı domates sosu ile de servis edebilirsiniz. O şekilde de çok güzel çok güzel oluyor. 

Tarifi deneyeceklere şimdiden afiyet olsun. 

Yeni yazılarımda görüşünceye dek, kendinize çok iyi bakın. Evde ve sağlıkla kalın.


Yorumlar

  1. Bir vejeteryan olarak bu tarif çok işime yarayacak:) Teşekkürler. Bu arada son paylaşımımda linkinizi verdim.;)

    YanıtlaSil
  2. Bezelyeyi hiç bu türlü denememiştim, en kısa zamanda deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule;
      Seveceğini düşünüyorum. Afiyet olsun canım:)

      Sil
  3. Böyle sağlıklı tarifleri seviyorum, ellerine sağlık. :)

    YanıtlaSil
  4. bezelye yemeği en sevdiklerimden, köftesini duymadım, saol iyi oldu, bi değişiklik olsun :) sürekli brokoli, patlıcan, pırasa, kereviz, kabak, mantar yiyorum :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Zamanların En Güzel Kadını : Prenses Fevziye

Kavalalı Mehmet Ali Paşa soyundan, Mısır'ın ilk kralı Fuad'ın kızı; yine Mısır'ın son kralı Faruk'un kız kardeşiydi Prenses Fevziye.

Kul Plan Yaparken, Kader Gülermiş!... 1. Bölüm

 

22 Nisan 2024 Pazartesi Altın Fiyatları

 

Sait Faik Abasıyanık - Karlı Hava

Monica Mccarty - İskoç Esareti

Merhabalar İskoç kitaplarını sevmeme neden olanlara selam olsun. Normalde okuyacağımı düşünmediğim İskoç kitaplarının şu anda hastası olmuş durumdayım. İskoç Esareti'de bu kitaplardan birisi.

Naime Özeren - 23 Nisan

Bir Yaprak Sarması Meselesi

Piyasalarda Bugün: 26 Nisan 2024

 

Radyo Tiyatrosu - Kaplumbağa Sever misiniz?

 

Bedelli Sermaye Artırımı Nedir?