Ana içeriğe atla

Mimlendim Ve Mimledim 52 - Çocukluğuma Mektup

Merhabalar

Sevgili Sessiz Umman çok güzel bir mimle bizi çocukluğumuza götürmeye karar vermiş.
Bizlerden çocukluğumuza, 10 yaşımıza bir mektup yazmamızı istemiş. Düşününce öyle bir şey olsaydı ve o şimdiki zamana etki ediyor olsaydı nasıl olurdu? diye düşünmekten kendimi alamadım. Bu mimde sevgili Deeptone ile Tuğçe'de beni mimlemiş. Aşağıdaki linklerden kendilerinin mektuplarına ulaşabilirsiniz. O zaman bakalım ben ne yazmışım.


Yeni yazılarımda görüşünceye dek, kendinize çok iyi bakın. İçinizdeki çocuk hep kalsın.

Hoşçakalın.

Sevgili 10 yaşım;

Sana bu satırları yıllar sonradan yazıyorum. Ben belki senin yaşına gelmeyeceğim ama sen buralara geleceksin. Dediklerimi iyice dinle. Benim yaptığım hataları yapma.

Ortaokul bitiminde liseye giriş sınavlarında Şan bölümünü kazanacaksın. Baban göndermeyecek. Çok üzüleceksin ama üzülme. Şan bölümüne gidersen hayatının aşkı ile karşılaşma şansın olmayacak. Belki yıllarca içinde ukde olarak kalacak ama bunu da ileride Türk Sanat Müziği korosuna yazılarak gidereceksin ve emin ol bu kadarı bile sana yetecek. 

Muhasebe okuduğun için yıllarca hep iyi şirketlerde, güzel mevkilerde çalışacaksın. Ama hiçbir şirket için daha fazlasını yapma. Sonuçta yapmasaydın oluyor ve kesinlikle kıymet bilinmiyor. Ailenle geçirmen gereken zamanları, kıymet bilmeyen işverenlerin, bitmeyen işlerine harcama.

Hayatının aşkıyla tanışınca ömrün boyunca onu beklediğini anlayacaksın. Zaten çıktığın ilk insan olacak ve evleneceksin. Bir oğlunuz olacak. Fakat ikinci çocuk için arayı açma. Zira sonrasında hayat koşulları nedeniyle gözünü karartıp ikinci çocuğu doğuramıyorsun.

Hayatında kayıpların olacak. Ancak bunlardan en acısı yıllarca birlikte yaşadığın babaannen olacak. Neredeyse onun vefatından önceki son beş yılını ona yemek götürmeye, ona bakmaya adayacaksın. Daha çok yanında ol. Çünkü elinden geleni yaptığın halde bu sana az geldi ve halen daha keşkelerin çok fazla. Ondan daha fazla öğüt al, onu daha fazla dinle. İleride onun öğütlerine ihtiyacın olacak.

Kitap okumayı ve ailenle gezmeyi çok seviyorsun. Bunlara şu anda zaten çok zaman ayırıyorsun ama daha da fazlasını yapabilirsin. Dünya işi nasıl olsa bitmiyor. Ailenle anı biriktir. Hep daha fazla anı. Gün gelecek sadece anılar kalacak. Aileni hep ön planda tut, şimdi yaptığın gibi. Siz çekirdek aile olarak çok güzelsiniz. Bunu kimsenin bozmasına izin verme. Bulduğun kaşıkçı elması eşin ve onun parçasına ömrünün sonuna kadar sahip çık. İkisi de bunu fazlasıyla hak ediyor.

Son olarak gençliğinde çok fazla şeyi kafaya takarken, ilerleyen yaşlarda bunların sırtına yük olduğunu anlıyorsun ve kafaya takmamayı öğreniyorsun. Sana tavsiyem değer görmediğin, yanında iyi hissetmediğin kimseyi hayatında tutma ve olayları kafana takma. Çünkü ileride anlayacaksın ki, gereksiz şeyler hayatından çalıyor. Sağlığını bozuyor ve en önemlisinin de sadece kendin ve ailen olduğunu anladığında kaybettiğin zamana acıyorsun. Unutma sana ihtiyacı olan eşin ve oğlun var. Kalanı hayatında yolcudur ve yolcular her daim değişebilir. 

Sevgilerimle Beyda.

Yorumlar

  1. Beydacığım ne kadar da güzel anlatmışsın duygularını. Özellikle son paragrafından alınması gereken büyük dersler var. Sevgiler 👏😊🌷🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıldız;
      Çok teşekkürler canım. Okuyanlara da öğüt olsun istedim aslında. Kendimle birlikte:)

      Sil
  2. Duygu dolu samimi bir mektup olmuş. Güzel bir mim konusuydu bu ben de severek yazdım 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya;
      Çok teşekkürler canım. Gerçekten de insanı başka yerlere götüren bir mimdi:)

      Sil
  3. Böyle şeyler okumak beni duygulandırır hep. ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mor Düşler Kitaplığı;
      Yazarken bende çok duygulandım canım:(

      Sil
  4. Çok güzel bir mektup olmuş. Bazen çocukluğumu düşünsem de 10 yaşımdaki halimi tam olarak ayıramıyorum.

    YanıtlaSil
  5. Yaptığın için teşekkür ederim. :)
    Bol bol nasihatler içeren, duygu yüklü bir mim olmuş.

    YanıtlaSil
  6. ayy yaa iş öğütleri ve babaannen duygulandırdıı. hadii bol bol gez seen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep;
      Onlar benim halen burnumun direğini sızlatır:(

      Sil
  7. Yaaa ne güzel bir mektup. Sizi daha yakından tanıdım. Bundan sonraki yaşamınızda çok ama çok mutlu olun :)

    YanıtlaSil
  8. O kadar güzel ki sanki gerçekten karşınıza 10 yaşınızdaki halinizi oturtmuşsunuz da yüz yüze konuşuyormuşsunuz gibi hissettim. Çok duygusal çok içten bir mektup. Ellerinize sağlık çok ama çok beğendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eylül Su Arslan;
      Evet bende yazarken aynen öyle hissedip yazdım canım:(

      Sil
  9. Ah yine çok güzel öğütlerle dolu bir mektup. Bu mektupları toplayıp gençlere nasihat niteliğinde bir kitap çıkarıla bilir diye düşünüyorum. Hepsi çok güzel ve anlamlı. Mektubunuzu okurken duygulanmamak elde değil. Mimi yaptığınız için minnetdarım. Çok mutlu ettiniz beni. Sevgiler.❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umman Aslan;
      Aslında çok güzel olur. Keşke öyle bir şey olsa. Güzel mim için çok teşekkürler:)

      Sil
  10. Severek okudum mektubu :) İçten nasihatlarla dolu :)

    YanıtlaSil
  11. Gerçekten Beyda işverenler hiç kıymet bilmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cem;
      Kendilerine gelince herşey mubah, bize gelince günah.

      Sil

Yorum Gönder

Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Zamanların En Güzel Kadını : Prenses Fevziye

Kavalalı Mehmet Ali Paşa soyundan, Mısır'ın ilk kralı Fuad'ın kızı; yine Mısır'ın son kralı Faruk'un kız kardeşiydi Prenses Fevziye.

Beyza Alkoç - 3391 Kilometre

Merhabalar Beyza Alkoç'un 3391 kilometre kitabını ilk çıktığı zaman görmüştüm ama açıkçası almakla almamak arasında kalmıştım. Kitap hediyeleşme etkinliği sayesinde okuma fırsatı bulduğum kitaba tek kelimeyle bayıldım. 

Zeynep Sahra - Elmalı Turta

Merhabalar Zeynep Sahra'nın Ayçöreği hikayesi Elmalı Turta ile son sürat devam ediyor. Öncelikle yeniden belirtmek istiyorum bu kitap Ayçöreğinin devam kitabı. Yani öncelikle Ayçöreğini okumalısınız.

Poy Baharatı Nedir? Nerelerde Kullanılır?

  Merhabalar Baharat kullanmayı sever misiniz?

Fatih Murat Arsal - Ödünç Aşk

Merhabalar Fatih Murat Arsal'ın kalemini sevdiğimi bilmeyen kalmadı sanırım.

Smilodon (Kılıç Dişli Kaplan) Hakkında Bilinmeyenler

Herkese Merhaba  Bugün sizlere Smilodon'dan (Kılıç Dişli Kaplan) bahsedeceğim. 

Gabriel Garcia Marquez - Ağustosta Görüşürüz

 

Yeşil Yol

 

Samed Behrengi - Bir Şeftali Bin Şeftali

Herkese merhaba Kısa zaman önce bitirdiğim bir kitap Bir Şeftali,Bin Şeftali. Bir gün annesinin dalında büyümekte olan bir şeftalinin hikayesi bu. Bu şeftali büyüyünce sahibi tarafından köye satılmaya götürülür.

Cahit Sıtkı Tarancı - Kırık Bir Aşk Hikayesi

Cahit Sıtkı Tarancı'nın meşhur bir şiiri var, " Abbas" adında.