Ana içeriğe atla

Aralıklı Oruçla Zayıflıyorum


MerhabalarPandemi sürecinde evde geçirdiğimiz zamanlarda kilo almayan yoktur sanırım. Varsa da canı gönülden tebrik ediyorum. Şahsen ben ciddi anlamda kilo aldığımı bildirmek zorundayım. Zaten hali hazırda devam eden kilolarla savaşım vardı. Pandemi döneminde saldım çayıra, mevlam kayıra olunca resmen Allahu Ekber dağlarına ulaştı. Ramazan ayının da girmesiyle biz hepten ailecek kayışı kopardık. Hadi onuda yiyelim, aman tv karşısında mısırsız da olmaz, oruçluyuz zaten canımız bol karbonhidratlı bilmem ne çekti derken ipin ucu kaçtıkça kaçtı. 

Normalleşme sürecine geçtiğimiz dönemde bile aldığımız kiloları vermek, sağlıklı yiyeceklere dönmek gibi bir çabamız olmadı. Ta ki ben bir gün kafayı kırıp, korkutuğum tartı ile yüzleşene kadar. Tartıda gördüğüm rakamlar ciddi anlamda benim dönüm noktam oldu diyebilirim. Bu kadar kilo almış olduğumu hiç tahmin etmemiştim. Özellikle etim sıkı olduğundan anlamadım da diyebilirim. 

Neyse tartı ile yüzleşmem sonucunda kendimi 2 Eylül günü Eskişehir'in kurtuluşu gibi kurtarmak adına bir harekat başlattım ve o günden bu yana neredeyse geçen bir aylık süreçte istikrarlı bir şekilde devam ediyorum. Peki bu süreçte neler yaptım ve kaç kilo kaybettim?

Öncelikle işten ayrıldığım için beşte olan kalkış saatim altıya çekildi ve sonrasında kesinlikle yatmadım. (Sadece bir kaç kez rahatsızlık nedeniyle bir kaç saat kestirmişliğim var ama bunlar mücbir sebepler.) Akşam yatış saatimi en geç on iki olarak belirledim. Ancak pek uyduğum ne yazık ki söylenemez çünkü yılların verdiği az uyuma alışkanlığı fazla uyku olduğunda ne yazık ki bünyeme fazla geliyor. Düzenli uyku evet ama en çok uyuduğum saat sayısı altıyı geçemedi. Çalışmalarımız devam ediyor.

Sabah kalkar kalmaz yağ yakan kahvemi içiyorum. Tarifini paylaşırım. Sonrasında bir saat kadar kitap okuyorum ya da tv izliyorum. Bir saatin sonunda tam bir saatlik sporumu yapıyorum. Yaklaşık saat 9:30-10:00 arası bitiyor. Duş sonrası bir tane sade maden suyu içerek kahvaltıya kadar vücudumu dinlenmeye alıyorum. 11:00'de sabah kahvaltımı yapıyorum. Kahvaltıda yediklerimi de ayrıca fikir oluşması açısından paylaşımını yaparım. 

Saat 15:00-15:30 arası öğle-akşam yemeğimi yeyip o günkü yeme işlemini bitiriyorum. Bundan sonraki süreçte günlük içmem gereken suyumu, yeşilçayımı içerek ertesi güne kadar ağzıma tek lokma koymuyorum. Benim uyguladığım sistem Intermitent Fasting yani aralıklı oruç sistemi ve bu benim için gerçekten çok uygun. Aslında burada ne yiyeceğinizi değil, ne zaman yiyeceğinizi kontrol altına alıyorsunuz. Ana mantık altıdan sonra bir şey yememek. Ben aralıklı oruç sisteminde 20/4 uyguluyorum. Yani 20 saat oruç süresi, kalan sürede de iki öğün şeklinde beslenme. İki öğün arasında kesinlikle ara öğün yapmıyorum. Zaten dört saat içinde ara öğüne ne kadar ihtiyaç olabilir ki? Yalnız burada bahsetmem gereken husus dört saatlik sürede deli gibi yemiyoruz. Bu sürede iki öğün şeklinde besleniyoruz. Burası aman yanlış anlaşılmasın. Hatta bir arkadaşım durumu yanlış algılamış, gülme krizi eşliğinde kendisine durumu izah ettim.

Diyeceksiniz ki Beyda iyi hoş da, sen kaç kilo verdin? İlk zamanlarda giden her ne kadar vücut ödemi olduğunu bilsem de ay dolmadan bana kalırsa güzel bir sonuç elde ettiğimi düşünüyorum. Geçen hafta cuma günü dayanamayıp tartıya çıktım ve yirmiüç günde altı kilo vermişim. Gözlerime inanamadım ve inanılmaz mutlu oldum. Bundan sonraki tartı günüm en az iki hafta sonra olacak. Belki de daha çok da olabilir. Güzel sonuçlar görmek adına sabır göstermek gerekir. 

Sizlere halihazırda evdeyken bu süreçte yaptığım tüm yemekleri paylaşmak niyetindeyim. Neler yediğimi merak edenlere, sağlıklı yaşamaya başlamak isteyenlere de fikir olsun.

Yeni yazılarımda görüşmek üzere. Kendinize iyi bakın. Evde ve hoşçakalın.

Dipnot: Eşim ve oğlum sadece benim hazırladığım sağlıklı yemekleri tüketiyorlar. Onlar bu sisteme dahil değil. Ancak biraz inceldiler gibi geliyor.

Yorumlar

  1. Uff sonuç harikaymış aslında ama ben gece uykusuz kalınca bile atıştıran insanım. Sabah uyanınca saat farketmeksizin aç uyanıyorum. Azminizi tebrik etmekten başka ne diyebilirim ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sulen;
      Benim belki de en büyük şansım gece yemek yiyememek. Ne kadar aç olursam olayım gece hayatta yiyemem. Umarım sende kurtulursun:) Çok teşekkürler:)

      Sil
  2. tebrikler arkadaşım , devam !!!

    YanıtlaSil
  3. Ben de aralıklı orucun çok faydasını gördüm. Hala da erken yiyip 15-16saat aç kalmaya alıştım.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Zamanların En Güzel Kadını : Prenses Fevziye

Kavalalı Mehmet Ali Paşa soyundan, Mısır'ın ilk kralı Fuad'ın kızı; yine Mısır'ın son kralı Faruk'un kız kardeşiydi Prenses Fevziye.

Kul Plan Yaparken, Kader Gülermiş!... 1. Bölüm

 

22 Nisan 2024 Pazartesi Altın Fiyatları

 

Sait Faik Abasıyanık - Karlı Hava

Radyo Tiyatrosu - Kaplumbağa Sever misiniz?

 

Naime Özeren - 23 Nisan

Megalodon Köpek Balığı Hakkında Bilinmeyenler

Herkese Merhabalar Bugün sizlere Megalodon hakkında bilgi vereceğim.

Bir Yaprak Sarması Meselesi

Monica Mccarty - İskoç Esareti

Merhabalar İskoç kitaplarını sevmeme neden olanlara selam olsun. Normalde okuyacağımı düşünmediğim İskoç kitaplarının şu anda hastası olmuş durumdayım. İskoç Esareti'de bu kitaplardan birisi.

Piyasalarda Bugün: 26 Nisan 2024