Ana içeriğe atla

L. M. Montgomery - Yeşilin Kızı Anne / Avonlea Kitap Tanıtımı

Duygusal kahramanımız Anne’in,
renkli Avonlea kasabasındaki maceraları kaldığı yerden devam ediyor. On altı yaşında, artık neredeyse bir yetişkine dönüşen Anne’in gözleri hâlâ Akşam Yıldızı gibi parlarken, saçlarıysa her zaman dilediği gibi âdeta koyu kestane rengine bürünüyor. Green Gables’a adımını attığından beri başını soktuğu belalara rağmen içtenliği ve sevimli telaşıyla çevresindeki herkesin sevgisini kazanan Anne, bir öğretmen olarak başladığı yeni hayatında, karakterini ve hayallerini korumaya çalışıyor. Bu sırada karşılaştığı zorluklarla beraber, başkasının aşk hayatına karışmanın sonuçlarını öğreniyor; arkadaşı olarak gördüğü Gilbert Blythe’ın tuhaf davranışlarını anlamaya çalışıyor ve Green Gables’a gelen iki yeni yetimin sorumluluğunu üstleniyor. Anne girişken mizacıyla Avonlea halkının ona son dört yılda verdiği emeklerin karşılığını, kasabayı kalkındırmak için kurduğu bir dernekle ödüyor. O, çocukluğunu ardında bırakırken siz de iyi yürekli bu genç kızın yeni maceralarıyla kendinizi Prens Edwards Adası’nın yeşillikleri arasında düşleyecek, Parıldayan Sular Gölü’nün ferah sularının şakırtısını duyacak, Mor Vadi’nin manzarasına özlemle bakacak ve Lanetli Orman’ın sislerinde kaybolacaksınız.

Anne, ölümsüz Alice’ten sonra edebiyat dünyasındaki en gözde, en sevilesi çocuktur.
– Mark Twain

Anne, çevresindeki dünyadan zevk alan ve hayalleri yardımıyla neşesini herkese bulaştıran bir karakter. 
—Guardian

Basım Yılı : 2020

Sayfa Sayısı : 292

Saltokur Yayınları

Çevirmen : Esra Damla İPEKÇİ

Yorumlar

  1. Diziyi bir solukta izlemiştim. Kitabını okumayı da çok isterim.
    Unutulmaz bir karakter Anne :)

    YanıtlaSil
  2. I have always liked The Mummins more. :)

    YanıtlaSil
  3. Geçenlerde kitap alışverişimde almıştım. Temmuz ayında okumayı planlıyorum. Çok da merak ediyorum *-* Eğer kitabı beğenirsem dizisini de izlemeyi düşünüyorum :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Zamanların En Güzel Kadını : Prenses Fevziye

Kavalalı Mehmet Ali Paşa soyundan, Mısır'ın ilk kralı Fuad'ın kızı; yine Mısır'ın son kralı Faruk'un kız kardeşiydi Prenses Fevziye.

Sait Faik Abasıyanık - Karlı Hava

22 Nisan 2024 Pazartesi Altın Fiyatları

 

Zeynep Sahra - Elmalı Turta

Merhabalar Zeynep Sahra'nın Ayçöreği hikayesi Elmalı Turta ile son sürat devam ediyor. Öncelikle yeniden belirtmek istiyorum bu kitap Ayçöreğinin devam kitabı. Yani öncelikle Ayçöreğini okumalısınız.

Beyza Alkoç - 3391 Kilometre

Merhabalar Beyza Alkoç'un 3391 kilometre kitabını ilk çıktığı zaman görmüştüm ama açıkçası almakla almamak arasında kalmıştım. Kitap hediyeleşme etkinliği sayesinde okuma fırsatı bulduğum kitaba tek kelimeyle bayıldım. 

Cahit Sıtkı Tarancı - Kırık Bir Aşk Hikayesi

Cahit Sıtkı Tarancı'nın meşhur bir şiiri var, " Abbas" adında.

Nil Karaibrahimgil - Ben Aptal Mıyım?

 

Bugün 23 Nisan, Hep Neşeyle Doluyor İnsan

 

Şermin Yaşar, İlber Ortaylı - Cumhuriyet'in İlk Sabahı Kitap Alıntısı

 

Poy Baharatı Nedir? Nerelerde Kullanılır?

  Merhabalar Baharat kullanmayı sever misiniz?