Ana içeriğe atla

Meydan Okuma 16 Gün / 16 Yazı #12

Merhabalar

Meydan okumada bugün acayip bir soru gelmiş.
Tam benlik. Söz konusu yemekse gerisi teferruattır. O zaman hemen bakalım, ne sormuşlar?

12. İşte cevapları ile ağız sulandıracak bir soru; eğer günleri bir yemeğe benzetseydin, haftanın günleri hangi yemekler olurdu?

İnsan yemek yemekten ve yapmaktan bu kadar mı hoşlanır? Ben resmen o durumdayım. Yemek yapmak ve yemek benim için ayrı bir kültür. O zaman günleri yemek olarak nasıl görüyormuşum? bir bakalım.

Pazartesi : Yaprak sarma olmadan olmaz. Şöyle bol limonlu ve etli yaprak sarmasına kim hayır diyebilir ki? Oğlum ve ben bir tencereyi tek başımıza yeriz.

Salı: Kuzu tandır çok severim ve çok da güzel yaparım. Virüs nedeniyle yakın zamanda yapamadım ama bu vesile ile yeniden yapmam gerektiğini hatırladım. Yanına pilav ile çok güzel olur. Ramazan bitmeden yapsam olur aslında.

Çarşamba : Köfte-Patates Oğlumu mutlu etmek çok güzel. Tamam biz de çok mutlu olduk.

Perşembe : Chicken Fingers (Galetalı tavukda diyebiliriz.) Tavuk bu şekilde çok daha yenilesi. Yanına pilav ya da patates kızartması. O anki ruh halime bağlı. Makarna da olabilir.

Cuma : Karnıyarık-Pilav Azıcık da eşimi mutlu edeyim canım. 

Cumartesi: Balık olmazsa olmaz. Haftanın yedi günü her öğünde yiyecek kadar çok seviyorum. Allah'ım uzun zamandır yemedim ve canım acayip istiyor. Dondurulmuş alayım aklıma düştü şimdi.

Pazar : Patatesli börek Hafta sonu anneme gittiğimizden bize kesinlikle yapar. Çay ile de çok güzel gider doğrusu. Karbonhidrat içine karbonhidrat ama tadı çok güzel. Olsa da yesek.

Hazırladığım liste bizim ailecek bayıla bayıla yediğimiz yemeklerden oluşuyor. Buraya yazmak istediğim aslında çok yemek olsa da, aslında virüs nedeniyle ne pişireceğimizi de şaşırmış durumdayız. Daha çok karbonhidrat ve daha az sebze ile daha az hareket şeklinde beslenmeye başladık. Bizim evde de durumlar pek farklı değil. Genellikle fast food pişiriyoruz, özellikle hafta sonları. Hafta içi biraz olsun dengelemeye çalışıyorum ama ne kadar istesem de can sıkıntısından sanırım bende dahil pek sebze istemiyoruz. Dengeli beslenmek sürekli olmalı ama bu dönemde ne yazık ki çoğu kişinin pek de dikkat ettiğini sanmıyorum. İnşallah şu günler biter ve yakın zamanda eski düzenimize geri döneriz.

Yeni yazılarımda görüşünceye dek, kendinize çok iyi bakın. Evde ve sağlıkla kalın.

Yorumlar

  1. İştah açıcı bir yazı olmuş. Balığı bende çok severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gizlipencere06;
      Balık candır. Ay nasıl canım çekti. Oruçlu da olunca.:)

      Sil
  2. Salı ve Çarşamba menüsünü tuttum

    YanıtlaSil
  3. Salı haric hepsine bayıldım. Tam sevdiğim şeyler 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayalleri Yaşamak;
      Salı da candır ama :) Bizimkiler kapış kapış yiyor;)

      Sil
  4. Yemeklerle aram hiç çok iyi olamadı.Sadece doymak için yemek yiyenler grubundayım ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurdaghül;
      Bazen öyle olmasını çok istediğim zamanlar olmuyor değil. Kilo kontrolünde yardımı olurdu ama sonra diyorum ki boşver Beyda ya nasıl olsa öleceğiz yemek yemeyi seviyorsan ye:)

      Sil
  5. müfred;
    Peynrili börek sevmiyorum ama kıymalı olabilir. Patatesli böreğe yatıya giderim. Çok başarılı.

    YanıtlaSil
  6. Yemek yapmak ve yemek yemek ♥ Kendin yap kendin ye mantığı var bende ihihi yazdıkların en-fesss özellikle bol ekşili yaprak sarma *gözlerimdenyaşlarakıyorrr* balık hariç hepsi enfess yemekler :D

    YanıtlaSil
  7. Şu an canım hepsini yemek istedi :))))) Sürekli yemek yapmaktan da aşırı sıkıldım :)

    YanıtlaSil
  8. Hepsi tam damak zevkime uygun 😍

    YanıtlaSil
  9. en çok çarşamba ve cumartesiyi sevdim :)

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel bir liste olmuş. *-*

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Zamanların En Güzel Kadını : Prenses Fevziye

Kavalalı Mehmet Ali Paşa soyundan, Mısır'ın ilk kralı Fuad'ın kızı; yine Mısır'ın son kralı Faruk'un kız kardeşiydi Prenses Fevziye.

Zeynep Sahra - Elmalı Turta

Merhabalar Zeynep Sahra'nın Ayçöreği hikayesi Elmalı Turta ile son sürat devam ediyor. Öncelikle yeniden belirtmek istiyorum bu kitap Ayçöreğinin devam kitabı. Yani öncelikle Ayçöreğini okumalısınız.

Beyza Alkoç - 3391 Kilometre

Merhabalar Beyza Alkoç'un 3391 kilometre kitabını ilk çıktığı zaman görmüştüm ama açıkçası almakla almamak arasında kalmıştım. Kitap hediyeleşme etkinliği sayesinde okuma fırsatı bulduğum kitaba tek kelimeyle bayıldım. 

Cahit Sıtkı Tarancı - Kırık Bir Aşk Hikayesi

Cahit Sıtkı Tarancı'nın meşhur bir şiiri var, " Abbas" adında.

Nil Karaibrahimgil - Ben Aptal Mıyım?

 

Sait Faik Abasıyanık - Karlı Hava

22 Nisan 2024 Pazartesi Altın Fiyatları

 

Kademe Analizi Nedir?

 

Sermaye Piyasası Kurulu (SPK) ve Risk Bildirim Formu

 

Uğruna İnsanların İntihar Ettiği İran Şahının En Sevdiği Karısı Anis-el Doleh

Merhabalar Son zamanlarda sosyal medyada sıklıkla karşılaştığım bir haber, aslında güzellik kavramımızı sorgulamama neden oldu.