Ana içeriğe atla

30 Gün Şarkı Meydan Okuma Listesi

Merhabalar

Öneri Makinesi çok güzel bir meydan okuma başlatmıştı.
Yoğunluğum nedeniyle etkinliğe ancak katılabildim. Kendisinin sorularına buradan ulaşabilirsiniz. Geneli doksanlardan oluşan bir liste oldu. Yabancı müzik kültürüm pek yoktur. Olduğu kadarıyla aralara katmaya çalıştım.  Beni mimleyen başka arkadaşlar vardı ama çok özür dilerim not almamışım ve  kimler olduğunu unuttum. Yazarlarsa linklerini seve seve eklerim. Hadi o zaman başlayalım.

Yeni yazılarımda görüşünceye dek, evde ve sağlıklı kalın.

1. Bu ay keşfettiğin bir şarkı
Buray-Kış Bahçeleri

2. Seni tarif eden bir şarkı
Zeki Müren-Sevgimizin Aşkımızın Üstünden

3. İsminde yemek adı geçen bir şarkı
Barış Manço-Nane Limon Kabuğu

4. Tüm sözlerini bildiğin bir şarkı
Hemen hemen hepsini biliyorum ama illa biri yazılacaksa Zeki Müren-Şimdi Uzaklardasın

5. İyi bir zevkin olduğunu kanıtlayan bir şarkı
Madonna-La Isla Bonıta

6. Adı küçük harflerden oluşan bir şarkı
Açıkçası bunu bilemedim.

7. Adı büyük harflerden oluşan bir şarkı
Bunu da bilemedim. 6 numara ile ikisini ilk kez duydum. Öyle bir şey mi varmış? Bunu da öğrenmiş oldum.

8. Hak ettiği değeri görmemiş bir şarkı
Doğan Canku-İnsanoğlu

9. Adı 3 kelimeden oluşan bir şarkı
Ebru Yaşar- Gözlerimde Gece Oldu

10. Dinlediğin son şarkı (dürüstlük arkadaşlar :))
Oğuzhan Koç-Sakın Küsme Aşka

11. Aşk hakkında bir şarkı
Tarkan-Unutmamalı

12. Dinlemeye utandığın bir şarkı
Kerim Tekin-Cici Baba

13. Playlistinde karışık modda çalan ilk şarkı
Rengin-Aldatıldık

14. Birinin bilmene vesile olduğu bir şarkı
Merve Özbey-Yaramızda Kalsın

15. Film soundtrackinden bir şarkı
Ayla Dikmen-Anlamazdın

16. Adını sevdiğin bir şarkı
Tarkan-Kış Güneşi

17. 17 yaşında olmak hakkında bir şarkı
Ajda Pekkan-17 Yaşında

18. Sana birini hatırlatan bir şarkı
Nilüfer-Ta Uzak Yollardan

19. Öfkeli olmak hakkında bir şarkı
Erkin Koray-Öfke

20. Adı akronim olan bir şarkı (biraz araştırma isteyen bir bölüm :)
Bunu da bilemedim. Açıkçası anlamadım da:)

21. Gecenin 3'ünde dinlediğin bir şarkı
Bu saatte arabeske bağladığımdan Cengiz Kurtoğlu-Saklı Düşler

22. Adı uzun olan bir şarkı
Emel Sayın-Ah Bu Şarkıların Gözü Kör Olsun

23. Sahilde dinlenecek bir şarkı
Ben genellikle müzik dinlemem ama dinleseydim de Vivaldi ya da Mozart dinlerdim.

24. Bütün gün aklına takılan bir şarkı
Zuhal Olcay-Dünden Sonra Yarından Önce

25. Farklı bir dilde şarkı (hadi bunu İngilizce ve Türkçe dışı yapalım :)).
Marıana Garza-Una Estrella

26. Uyumana yardımcı olan bir şarkı
Sima-Her Şeye Rağmen

27. Şu an nasıl hissettiğini tarif eden bir şarkı
Kenan Doğulu-Yaparım Bilirsin

28. Eskiden nefret ettiğin ama artık sevdiğin bir şarkı
Gülşen-Bangır Bangır

29. Romantik bir buluşmada çalınacak bir şarkı
George Michael - Careless Whisper

30. Bizle paylaşmak istediğin bir şarkı
Zeynep Dizdar-Vazgeç Gönül

Yorumlar

  1. İlginç bir etkinlik olmuş. Tek ortak yönümüz İs La Bonita oldu :)

    YanıtlaSil
  2. Bu mimi bende yaptım ama sizin ki daha çok Türkçe şarkı olmuş :)
    Bilmediğim şarkıları öğrenmiş oldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esra;
      Bende yabancı şarkı kültürü bir elin parmaklarını geçmez. Dinleyip beğensem bile adını bulmak için harcadığım zamanı görsen oturur ağlarsın:)

      Sil
  3. Barış Manço, çok severim şarkılarını. :)

    YanıtlaSil
  4. hoş liste olmuş... bilmediklerimle karşılaşma şansım oldu...
    yalnız 9 da bir hata mı var? 3 kelime yerine 3 harf gördüm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ruyşena;
      Biliyormusun ben onu 3 harf okudum ya hahahahah, dur hemen düzelteyim canım. Çok sağol.

      Sil
  5. Genelde yabancı dinlesemde güzel bir liste olmuş. Barış Mançoyu çok severim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Zamanların En Güzel Kadını : Prenses Fevziye

Kavalalı Mehmet Ali Paşa soyundan, Mısır'ın ilk kralı Fuad'ın kızı; yine Mısır'ın son kralı Faruk'un kız kardeşiydi Prenses Fevziye.

Beyza Alkoç - 3391 Kilometre

Merhabalar Beyza Alkoç'un 3391 kilometre kitabını ilk çıktığı zaman görmüştüm ama açıkçası almakla almamak arasında kalmıştım. Kitap hediyeleşme etkinliği sayesinde okuma fırsatı bulduğum kitaba tek kelimeyle bayıldım. 

Zeynep Sahra - Elmalı Turta

Merhabalar Zeynep Sahra'nın Ayçöreği hikayesi Elmalı Turta ile son sürat devam ediyor. Öncelikle yeniden belirtmek istiyorum bu kitap Ayçöreğinin devam kitabı. Yani öncelikle Ayçöreğini okumalısınız.

Poy Baharatı Nedir? Nerelerde Kullanılır?

  Merhabalar Baharat kullanmayı sever misiniz?

Smilodon (Kılıç Dişli Kaplan) Hakkında Bilinmeyenler

Herkese Merhaba  Bugün sizlere Smilodon'dan (Kılıç Dişli Kaplan) bahsedeceğim. 

Fatih Murat Arsal - Ödünç Aşk

Merhabalar Fatih Murat Arsal'ın kalemini sevdiğimi bilmeyen kalmadı sanırım.

Gabriel Garcia Marquez - Ağustosta Görüşürüz

 

Yeşil Yol

 

Samed Behrengi - Bir Şeftali Bin Şeftali

Herkese merhaba Kısa zaman önce bitirdiğim bir kitap Bir Şeftali,Bin Şeftali. Bir gün annesinin dalında büyümekte olan bir şeftalinin hikayesi bu. Bu şeftali büyüyünce sahibi tarafından köye satılmaya götürülür.

Cahit Sıtkı Tarancı - Kırık Bir Aşk Hikayesi

Cahit Sıtkı Tarancı'nın meşhur bir şiiri var, " Abbas" adında.