Ana içeriğe atla

Muammer Maden Röportajı

Merhabalar

Yazar röportajlarımız son sürat devam ediyor.
Bu haftaki yazar konuğum Sayın Muammer Maden. Güzel röportajımızda keyifli zaman geçirmeniz dileğiyle.

Yeni yazılarımda görüşünceye dek, kendinize çok iyi bakın. Güzel ve mutlu bir gün sizlerle olsun.

Hoşçakalın.

* Kısaca kendinizden bahseder misiniz?
Sakarya/Adapazarı'nda doğdum. Anadolu Üniversitesi Elektronik bölümü ve Uluslararası İlişkiler Mezunuyum. Evli İki çocuk babasıyım. 8 yaşından itibaren Milli bir sporcu olarak Judo sporu yapmaktayım. Siemens bünyesi altında Arıza Bakım Mühendisi olarak Ankara Metrosunda çalışıyorum. Boş zamanlarımda Roman ve Senaryo yazıyorum. 2013 yılında ‘’ÇIKIŞ YOK’’ adlı korku gerilim romanım kitapçılarda yerini aldı. 2015 yılında “ŞİZOFREN SEVERSE” romanım çıktı. ÇIKIŞ YOK’un devamı olan CEHENNEM KAPANI adlı romanı 2017 yılında çıktı. 2019 yılı Kasım ayında LULA ve CEHENNEMDE YEDİ TÜRK Adlı romanlarım raflarda yerini alacaktır. 2020 yılında çıkacak olan UCUB ve ŞİZOFREN SEVERSE 2 adlı romanın yazımı devam etmektedir. ŞEYTANLA AYNI YATAKTA adlı 37 dakikalık bir İnternet dizisinin 1.Bölümü yayınlandı. Şuan Halen Youtube'da gösterimi devam etmektedir. Sinemaya uyarlanmak üzere dizi ve film senaryolarım var. Yazmaya da devam ediyorum. Bunlardan Hançer adlı eserin dizi ve film senaryosu tamamlanmıştır. Bir grup yazar adlı blog sitesinde makaleler kısa hikayeler yazıyorum. Yazdığım roman ve senaryolarda kimseden etkilenmeden sadece kendi düşünce ve hayal gücümle Türkiye'ye Korku-Gerilim türünde unutulmaz eserler bırakmayı hedefliyorum. Altınpost Yayıncılıkta yazarlığa devam ediyorum. Hedeflerim bir sinema filmi ile Sinema sektöründe iz bırakanlar içerisinde yerini almak ve kitaplarımın yurt dışına açılması.

* Yazmaya ne zaman başladınız? 
2009 Yılında başladım. Bir dizi senaryosu ile başladım.

* Kitap yada genel olarak yazma konusunu nasıl seçiyorsunuz? Etkileşim var mı? Yoksa tamamen tesadüf mü? Yani kurguyu önceden mi belirlersiniz? Yoksa bütün olay örgüsü siz yazdıkça mı gelişir?
Genelde ilk önce İsmini belirlerim. Daha sonra isimden yola çıkarak yazmaya başlarım. Şizofren Severse gibi. Şizofren Severse isminden yola çıkarak romanımı yazdım. Bütün olay kurgusu yazdıkça gelişir.

* Kimsenin okumayacağını bilseniz bile yazmaya devam eder miydiniz?
Eğer kafamda bir hikaye, kurgu var ise onu kafamdan atmadan rahat edemem. O yüzden yazmaya devam ederdim. 

* İlk kitabınızı çıkarmaya nasıl ve ne zaman karar verdiniz?
Senaryosunu yazdığım Çıkış Yok adlı hikayeyi yapımcılara ulaştıramayınca romana çevirip insanlara ulaştırmak istedim. Bir çok yayınevi ile görüştüm. Sonunda İzmir de Arvo yayınları hikayemi beğendi. Arvo Yayınları ile anlaşarak 2012 yılında ilk baskı beş bin adet çıkardık. 

* İnsanların çoğu "hayatımı yazsam roman olur" der. Sizce herkes kitap yazabilir mi? Yazmak bir yetenek midir? 
Bence yetenek ve birikim olması lazım. Bilmiyorum belki isteyen herkes yazabilir de. İnsanın kendini keşfetmesi önemli. Ben mesela 2009 yılında bir akşam yazmaya karar verdim. Kafamda bir hikaye vardı. Ama kağıda aktarabilir miyim? bilmiyordum. Akşam sekiz gibi yazmaya başladım. Sabah beşe kadar yazdım. Kendimi durduramıyordum. Çok rahat yazıyordum. Ben böyle bir yeteneğim olduğunu 26 yaşında keşfetmiş oldum. Ama çok kitap okumak gerekiyor.

* Yazma ritüelinizden bahseder misiniz? Mesela hangi ortamda, hangi metaryallerle, hangi müzikle ve nasıl bir coğrafya da yazmayı tercih edersiniz? 
Belli bir kalıbım yok. Yeter ki canım sıkkın olmasın. Kafama takılan bir problem bir sorun yok ise her türlü koşulda yazarım. Zaman, mekan, gürültü önemli değil.  

* Yazmak isteyen ancak nasıl yazmaya başlaması gerektiğini bilmeyenler için tavsiyeleriniz var mı? 
Tek tavsiyem bir yerinden başlanması. Sonu olur, başı olur, ortası olur. Yeter ki başlangıcı yapmak. Sonrası mutlaka gelecektir.

* Bir gün kurgu olmayan bir şey yazmayı düşünüyor musunuz?
Benim en önemli özelliğim kurgum. Ama yaşanmış bir hayat hikayesi yazabilirim kendi tarzımla.

* Bir yazar olarak okuduğunuz ve beğendiğiniz yazarlar kimler?
Yabancı Yazar olarak; Tess Gerittsen, Dan Brown, Jean-Christophe Grangé. Norm Applegate.
Türk Yazar olarak ; Osman Aysu, Tuğba Sarıünal, Ümit Dağcı, Cansu Tıraşoğlu, Gülfem Özgürlük,

* En son hangi kitabı okudunuz?
Osman Aysu- Kartopu

* Yayımlanan üç kitabınız var. Son kitabınızın yayımının üstünden bayağı zamanda geçmiş. Yakında yeni kitap veya yeni projeler var mı? 
2019 yılı Kasım ayında “LULA” ve “Cehennemde Yedi Türk” Adlı romanlarım raflarda yerini alacaktır. Bir Ay önce yazımları bitti. 2020 yılında çıkacak olan “UCUB” ve “Şizofren Severse 2” adlı romanlarımın yazımı devam etmektedir. “Çıkış yok” ve “Cehennem Kapanı” romanlarımın son serisinin yazımına başlayacağım. “Akıl Bozan” adlı Senaryomu Yapım şirketi ile anlaştık. Sinema filmi çekimleri bir sene içinde başlayacak. 2020 yılında Mart ayında “Hayat Güzeldir” Adlı Kısa filmimin çekimleri yapacağız. Bir daha ki yaza Sakarya'da çekimleri olacak Senaryosunu yazdığım dizi projemiz başlayacak. Ve son olarak da “Adet Kanı” adlı Korku- Gerilim Türünde Sinema Filmi senaryomun yazımı devam etmektedir.   
           
* Asıl mesleğiniz nedir?
Mühendis

* Yazmak sizin için hayat boyu sürecek serüven mi? Yoksa yazmayı bırakmayı düşündüğünüz bir zaman var mı?
Bence Hayat boyu sürecek. Yazmayı istediğim çok hikayem var.

* Günümüzde gençlerin sosyal medya sitelerinde çok zaman geçirmesini nasıl değerlendiriyorsunuz?
Bence hayatları boşa geçiyor. Belli bir yaşa geldiklerinde anlayacaklardır.

* Günümüz gençliğine üç tavsiye verecek olsaydınız bunlar ne olurdu?
Merhametli ve adil ol. Kitap oku. Yeteneğini keşfet.

* Kitaplarınızda yayımlandıktan sonra şunu yazsaydım yada şunu yazmasaydım dediğiniz oldu mu?
Bu zamana kadar konu ve kurgu olarak olmadı. Ama edebi açıdan keşke editörümden sonra bir daha kontrol etseydim dediğim oldu.

* Yazmadığınız zaman ne yaparsınız?
Spor Yaparım. Çocuklarımla vakit geçiririm. Onların spor aktivitelerini takip ederim. Sinemaya veya tiyatroya giderim. Seyahat ederim. Piyano ve elektronik gitar çalarım.   

* Kitap fuarlarıyla ilgili düşünceleriniz nelerdir?
Bence okurlarla bire bir iletişim kurulan tek yer. Kitapların arasında dolaşmak. Sohbet etmek harika. Ben kitap fuarlarını çok seviyorum.

* Hayatınız boyunca yaşadığınız pişmanlık var mı?
Herkesin vardır. Benimde mutlaka olmuştur. Ama zamanı geri alamadığımızdan ben onlara takılmam. O pişmanlıklar bana yol gösterir. Önemli olan bir daha pişman olacağınız bir şey yapmamak.

* En büyük korkunuz nedir?
Yapacaklarımı hayallerimi gerçekleştirmeden ölmek.

* Aşk sizce nedir? İlk görüşte aşk var mıdır?
Ömür boyu içinizden hayatınızdan atamayacağınız bir duygu. Bence her insanın yaşaması tatması gereken bir duygu. Bilmem hiç Aşık olmadım. Belki ilk görüşte vardır. Onu yaşayan bilir.

* Okurlarınızla aranızda nasıl bir bağ var?
Onlar benden çok daha sahipleniyorlar romanlarımı.  Benim romanımı benden çok daha güzel anlatıyorlar. Onların verdiği moral sayesinde yazmam kolay oluyor. Aramızda abi-kardeş, dost-arkadaş, saygı-sevgi çok güzel bir bağ var.

* Ulaşamadığınız biri ile sohbet etme şansınız olsaydı bu kim olurdu? Neden?
Bulamadım.

* Hayatta en çok kıymet verdiğiniz kişi?
Ailem.

* Son olarak eklemek istedikleriniz var mı ya da okurlarınıza mesajınız var mı?
Umarım daha nice romanlarımda senaryolarımda hep birlikte olmak dileğiyle. Herşey gönlünüzce olsun. Kitaplarla kalın. Sevgiyle kalın.

Muammer Bey keyifli bir sohbet oldu. Umarım ilerleyen zamanlarda sizi yine bloğumda konuk edebilirim. Zaman ayırıp röportaj yaptığınız için tekrar teşekkür ederim. Yolunuz açık, okurunuz bol olsun.

Yorumlar

  1. Başarılarının devamını diliyorum. Tanıtım için teşekkürler Beydacığım :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Zamanların En Güzel Kadını : Prenses Fevziye

Kavalalı Mehmet Ali Paşa soyundan, Mısır'ın ilk kralı Fuad'ın kızı; yine Mısır'ın son kralı Faruk'un kız kardeşiydi Prenses Fevziye.

Sait Faik Abasıyanık - Karlı Hava

22 Nisan 2024 Pazartesi Altın Fiyatları

 

Zeynep Sahra - Elmalı Turta

Merhabalar Zeynep Sahra'nın Ayçöreği hikayesi Elmalı Turta ile son sürat devam ediyor. Öncelikle yeniden belirtmek istiyorum bu kitap Ayçöreğinin devam kitabı. Yani öncelikle Ayçöreğini okumalısınız.

Cahit Sıtkı Tarancı - Kırık Bir Aşk Hikayesi

Cahit Sıtkı Tarancı'nın meşhur bir şiiri var, " Abbas" adında.

Nil Karaibrahimgil - Ben Aptal Mıyım?

 

Beyza Alkoç - 3391 Kilometre

Merhabalar Beyza Alkoç'un 3391 kilometre kitabını ilk çıktığı zaman görmüştüm ama açıkçası almakla almamak arasında kalmıştım. Kitap hediyeleşme etkinliği sayesinde okuma fırsatı bulduğum kitaba tek kelimeyle bayıldım. 

Bugün 23 Nisan, Hep Neşeyle Doluyor İnsan

 

Şermin Yaşar, İlber Ortaylı - Cumhuriyet'in İlk Sabahı Kitap Alıntısı

 

Poy Baharatı Nedir? Nerelerde Kullanılır?

  Merhabalar Baharat kullanmayı sever misiniz?