Ana içeriğe atla

Margaret Atwood - Evlenilecek Kadın Kitap Tanıtımı

“Belki kadınların üniversiteye gitmelerine izin verilmemeli; böylece sonradan, düşünen kafalar olarak hayatta neler kaçırdıklarını hissetmezler.”
Margaret Atwood’un 1969 tarihli ilk romanı, feminist hareketin güçlü etkisini de haber veren eşsiz bir manifesto.

Tüketici davranışlarını ölçen bir araştırma şirketinde  çalışan Marian, geleceği parlak  bir hukukçu olan Peter’den evlenme teklifi alınca hiç düşünmeden kabul eder. Zaten her genç kızın rüyası değil midir bu? Ama bir anda yoluna Duncan çıkar, İngiliz edebiyatı öğrencisi, kendisine ve Marian’a bir gelecek vaat etmeyen, kayıtsız, kaygısız Duncan. Duncan ona kariyer planları dışında, tasarlanmamış, hesapsız bir dünyayı gösterir. Aşk mıdır bu?

Üstelik Marian birdenbire et yiyememeye, Peter’i, evliliği, aşkı, bedenini sorgulamaya başlamıştır. Artık evliliğe giderken kafasında kocaman bir soru vardır: Yoksa kendi bedeni de Peter için tüketilecek bir nesne midir?

Basım Yılı : 2019

Sayfa Sayısı : 376

Doğan Kitap

Çevirmen : Canan SILAY

Yorumlar

  1. Kitabın ilginç bir konusu var anladığım kadarıyla... Not aldım 😊 güzel bir yaz seninle olsun 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. camdandüşler;
      Bu yaz pek istediğim gibi olmadı maalesef:(

      Sil
  2. Teşekkürler canııımmm 😊🤚

    YanıtlaSil
  3. Hem ironi hem mantık içeren kafa kurcalayıcı bir cümle olmuş o ilk cümle. İlgimi fazlasıyla çekti çok teşekkürler ☺

    YanıtlaSil
  4. atwood iyi yazar ama okumadım daha ama damızlık kızın dizisini izledim çok iyiyid hatta iki yıl önce yılın dizisi seçildiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep;
      Ben kitabı okumadan filmi izlemeyi sevmiyorum. Kitabı okuyunca izlerim:)

      Sil
  5. Soruyorum sizlere kaldı mı evlenilecek kadın :D Şaka bir yana güzel bir kitaba benziyor sıra sanada gelicek elimde ki kitabın bitmesini bekliyorum :) Film izle

    YanıtlaSil
  6. Bu yazarı çok fazla okumak istiyorum ama itiraf edeyim bana biraz pahalı geliyor kitapları... Eee malumunuz öğrenciyim böyle gördükçe içim gidiyor alacağım amaaa :) Bu kitabı da oldukça ilgi çekiciymiş. Ayrıca yazarın bir kitabından uyarlanan Alias Grace diye bir dizi var izlemeni tavsiye ederim benim en sevdiğim dizilerden biridir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gonca;
      Kitaplar genel olarak pahalı ama yapacak bir şey yok. Ben elimdekileri satıp yeni kitaplar alıyorum artık.

      Sil
  7. İlgi çekici bir kitap. Filmi de varmış sanırım. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. işler karışık ha! hep öyle değil mi zaten. :)

    YanıtlaSil
  9. aaa ne güzel bir kitap önerisi! Ben ismi okuyunca ilk etapta böle 1700lü yıllardaki bir aşk macerası olacağını düşünmüştüm taaki yazını okuyana dek! okuyacağım!!

    YanıtlaSil
  10. İlkay Özgür;
    Damızlık Kızın Öyküsünü bir kesim beğeniyor, bir kesim beğenmiyor. Ben henüz okumadım ama okuyacağım.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Zamanların En Güzel Kadını : Prenses Fevziye

Kavalalı Mehmet Ali Paşa soyundan, Mısır'ın ilk kralı Fuad'ın kızı; yine Mısır'ın son kralı Faruk'un kız kardeşiydi Prenses Fevziye.

Zeynep Sahra - Elmalı Turta

Merhabalar Zeynep Sahra'nın Ayçöreği hikayesi Elmalı Turta ile son sürat devam ediyor. Öncelikle yeniden belirtmek istiyorum bu kitap Ayçöreğinin devam kitabı. Yani öncelikle Ayçöreğini okumalısınız.

Sait Faik Abasıyanık - Karlı Hava

22 Nisan 2024 Pazartesi Altın Fiyatları

 

Nil Karaibrahimgil - Ben Aptal Mıyım?

 

Beyza Alkoç - 3391 Kilometre

Merhabalar Beyza Alkoç'un 3391 kilometre kitabını ilk çıktığı zaman görmüştüm ama açıkçası almakla almamak arasında kalmıştım. Kitap hediyeleşme etkinliği sayesinde okuma fırsatı bulduğum kitaba tek kelimeyle bayıldım. 

Cahit Sıtkı Tarancı - Kırık Bir Aşk Hikayesi

Cahit Sıtkı Tarancı'nın meşhur bir şiiri var, " Abbas" adında.

Şermin Yaşar, İlber Ortaylı - Cumhuriyet'in İlk Sabahı Kitap Alıntısı

 

Gülşen - Bangır Bangır

Poy Baharatı Nedir? Nerelerde Kullanılır?

  Merhabalar Baharat kullanmayı sever misiniz?