Ana içeriğe atla

Jose Saramago - Defterler Kitap Tanıtımı


“22 Kasım 2007 gecesi, sabahın dördünde ‘öldüm’ ve yalnızca dokuz saat sonra ‘yeniden dirildim.’ Tam bir organik çöküş, beden fonksiyonlarında beni hayatın son eşiğine, o vedalar için çok geç olan yere götüren bir duruş.
Hiçbir şey hatırlamıyorum. Pilar oradaydı, yengem María da oradaydı, ikisi de, devinimsiz, tüm güçlerin terk ettiği ve ruhu çekilip gitmiş gibi görünen, yaşıyor olmaktan çok çare bulunamaz bir kadavraya dönmüş bir bedenin önünde. O saatlerin nasıl olduğunu bugün bana anlatanlar onlar. Ana, torunum, sonraki günün akşamı geldi. Baba ve büyükbaba, hâlâ kendi solumasının rüzgârıyla tükenmekle tehdit eden bir mumun alevi gibi solgundu. Sonra bedenimin kitaplarla, şöyle söyleyelim, başka çiçeklerle çevrili halde kütüphaneye konulacağını anladım. Kaçtım. Yavaş, çok yavaş bir kendine geliş yılı, doktorların söyledikleri gibi, bana sağlığımı, enerjimi, düşünce çevikliğini geri verdi, bana aynı zamanda evrensel bir çare olan işi de geri verdi. Ölüme değil, yaşama doğru kendi ‘Fil Yolculuğumu’ yaptım, ve buradayım. Emrinize amade.”

“Saramago’nun Defterler’i hüzünlü bir kitap değil [...] öfkeli bir kitap değil, sadece, bir veda.”
Pilar del Río (eşi)

Basım Yılı : 2017

Sayfa Sayısı : 340

Kırmızı Kedi Yayınevi

Yorumlar

  1. Çok ilginç bir tanıtım yazısı var, meraklandırmaya yetti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duo Diyet;
      Yazarın değişik bir yazım tarzı olmasına rağmen, çok güzel kitapları var.:)

      Sil
  2. Tanıtım ve tavsiye için editöre teşekkürler
    Tüm Annelerin bu güzel gününü aracılığınız ile kutlarım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibel;
      Rica ederim canım. Tüm annelerin ve kendisini anne hissedenler günü kutlu olsun :)

      Sil
  3. saramago'nun birçok kitabı var rafımda. ne ara aldım hatırlamıyorum bile. ve okuyamadım hala. şimdi sayende fark ettim ve üzüldüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gaza;
      Bende bir kitabı vardı ve okudum. Diğer kitaplarını da alıp okuyacağım inşallah :)

      Sil
  4. Fil yolculuğunu da ben ilk defa duydum.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Zamanların En Güzel Kadını : Prenses Fevziye

Kavalalı Mehmet Ali Paşa soyundan, Mısır'ın ilk kralı Fuad'ın kızı; yine Mısır'ın son kralı Faruk'un kız kardeşiydi Prenses Fevziye.

Sait Faik Abasıyanık - Karlı Hava

22 Nisan 2024 Pazartesi Altın Fiyatları

 

Cahit Sıtkı Tarancı - Kırık Bir Aşk Hikayesi

Cahit Sıtkı Tarancı'nın meşhur bir şiiri var, " Abbas" adında.

Nil Karaibrahimgil - Ben Aptal Mıyım?

 

Bugün 23 Nisan, Hep Neşeyle Doluyor İnsan

 

Radyo Tiyatrosu - Kaplumbağa Sever misiniz?

 

Poy Baharatı Nedir? Nerelerde Kullanılır?

  Merhabalar Baharat kullanmayı sever misiniz?

Naime Özeren - 23 Nisan

Zeynep Sahra - Elmalı Turta

Merhabalar Zeynep Sahra'nın Ayçöreği hikayesi Elmalı Turta ile son sürat devam ediyor. Öncelikle yeniden belirtmek istiyorum bu kitap Ayçöreğinin devam kitabı. Yani öncelikle Ayçöreğini okumalısınız.