Ana içeriğe atla

Tülin Baturu Ocak Röportajı

Merhabalar

Nisan ayının sonlarına yaklaştığımız şu günlerde yine bu haftaya güzel bir röportajla başlayalım.
Bu haftaki konuğum Dönüşüm 13 serisinin yazarı Sevgili Tülin Baturu Ocak. Keyifli röportajımızı keyifle okumanız dileğiyle.

Yeni yazılarımda görüşmek üzere. Kendinizi çok iyi bakın. Kitapla ve sağlıkla geçen günleriniz olsun.

Hoşçakalın.

Tülin Hanım öncelikle bloğuma hoşgeldiniz. Bu güzel röportaj için şimdiden teşekkür ederim. Dilersiniz sorularımıza geçelim.

* Kısaca kendinizden bahseder misiniz?
*1970 Ankara doğumluyum. Evli, üniversitede okuyan iki çocuğum var ve Mersin ilinde yaşıyorum.

* Yazmaya ne zaman başladınız? 
* Ortaokul da katıldığım şiir yarışmasında ilk ödülümü aldım da yazma hayalim başladı. (bakır işlemeli bir tabak)

* Kitap yada genel olarak yazma konusunu nasıl seçiyorsunuz? Etkileşim var mı? Yoksa tamamen tesadüf mü? Yani kurguyu önceden mi belirlersiniz?
* Kitap konusu, düşüncelerimde keyif alıyorsam yazmaya başlıyorum. Kurguyu yazdıkça kendiliğinden ilerliyor.

* Kimsenin okumayacağını bilseniz bile yazmaya devam eder miydiniz? Yoksa bütün olay örgüsü siz yazdıkça mı gelişir?  
* Kimsenin okuyacağını yada okumayacağını bilerek yazdım. Yazdığım ilk kitap 13 Vakti Dönüşüm, finansal durumdan dolayı beş yıl bastıramadım. Bilgisayar başında arkadaşlarıma okutarak geçti. Beni gördüklerinde "Tülin geliyor kaçın." diyorlardı. O derce 2015 yılında 13 Vakti Dönüşüm, 2016 yılında 13 vakti KAYIP Ruh ve 13 Vakti kan kitabım çıktı. 2017 yılında 13 Vakti Bulanık iz Kitabım, 2018 Yılında serinin sonu olan 13 Vakti Son Başlangıçla tamamladım. Şu anda beş serilik Ejder Kelebek Günbatımı yeni seriyi yazıyorum.

* İnsanların çoğu "hayatımı yazsam roman olur" der. Sizce herkes kitap yazabilir mi? Yazmak bir yetenek midir?  
*Ahmet Ümit yazarımızın dediği gibi yazmak, yetenekli genlerden geliyor. Katlıyorum. Yazmak bir yetenektir.

* Yazma ritüelinizden bahseder misiniz? Mesela hangi ortamda, hangi metaryallerle, hangi müzikle ve nasıl bir coğrafya da yazmayı tercih edersiniz?  
*Gezegenin her yerin de yazarım fark etmiyor. Deniz kokusunu, doğa sesini severim. Bunlar olursa daha keyif alarak yazarım.

* Yazmak isteyen ancak nasıl yazmaya başlaması gerektiğini bilmeyenler için tavsiyeleriniz var mı?  
*Yazmak isteyenler kimseye takılmasın, kimseyi dinlemesin, beyninden ne geçiyorsa düşünsün ve yapsın, direkt yazsın.

* Bir yazar olarak okuduğunuz ve beğendiğiniz yazarlar kimler? * En son hangi kitabı okudunuz?
* Tüm yazarlara saygım ve sevgim sonsuz. hHr türlük kitap okurum. En son okuduğum Duygu Songül Kahramanın Yalancı Pollyanna kitabı.

Yayımlanan beş kitabınız var. Son kitabınızın çıkışının üstünde de biraz zaman geçmiş. Yakında yeni kitap veya yeni projeler var mı? 
* Yazmaya başladığım beş serilik Fantastik kitap ikinci serisini bitirmek üzereyim. Serinin İlk kitabı Ejder Kelebek Günbatımı, 2-Ejder Kelebek Gündoğumu 3-Ejder Kelebek Beklenmeyen Günkarası 4-Ejder Kelebek Fırtınalar Göçebesi 5-Ejder Kelebek Ölüm Avcısı…..

*  Asıl mesleğiniz nedir? 
* Üniversite İşletme mezunuyum. Siber Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğünde çalışıyorum. Teşekkür ederim.

* Yazmak sizin için hayat boyu sürecek serüven mi? Yoksa yazmayı bırakmayı düşündüğünüz bir zaman var mı?
*Gezegenin dönüp , toprak oluncaya dek yazmaya devam inşallah.

* Günümüzde gençlerin sosyal medya sitelerinde çok zaman geçirmesini nasıl değerlendiriyorsunuz?
*Çözümsüz, geleceğin büyük sorunlarından. Sosyal Medya beyaz ve siyah olarak kendileri yaşadıkça öğrenecekler. Zamanın kıymetini Beyazı bularak değerini anlayacaklar.

* Günümüz gençliğine üç tavsiye verecek olsaydınız bunlar ne olurdu?
*Zamanın Kıymetini bilmeleri
*Çok gerçekten çokkkkk, söylenmeden çalışmak
*Yalan, oyun olmadan saygılı, içten, kalple dürüst yaşamak yaşatmak

* Kitaplarınızda yayımlandıktan sonra şunu yazsaydım yada şunu yazmasaydım dediğiniz oldu mu?
*İlk kitap okudukça düzeltesim geliyor ama yine de keyifle okuyorum. Tebessüm ettiriyor.

* Yazmadığınız zaman ne yaparsınız?
*İlk olarak bağ ve bahçe ile uğraşlarım oluyor. Ev dizaynları ve tasarım.

* Kitap fuarlarıyla ilgili düşünceleriniz nelerdir?
·   * Yazar olarak hiç katılmadım yorumsuz.

* Hayatınız boyunca yaşadığınız pişmanlık var mı? 
Pilot olacağım diye tuttursaydım, Şu anda Gökyüzündeydim.

* Aşk sizce nedir? İlk görüşte aşk var mıdır?
*Aşk 13 Vaktidir. İlk görüşte Aşk ta, Ejder Kelebektir.

* Okurlarınızla aranızda nasıl bir bağ var?
* Can okuyucularım 13 vakti ailesiyiz. Ejder Kelebek olarak da devam edeceğiz inşallah.

* Ulaşamadığınız biri ile sohbet etme şansınız olsaydı bu kim olurdu? Neden?
*Güney Kore Film yapımcıları.

* Hayatta en çok kıymet verdiğiniz kişi?
*Ailem.

*Son olarak eklemek istedikleriniz var mı ya da okurlarınıza mesajınız var mı?
KOCAMAN 13 İLE BİTİRİYORUM. SAYGILAR SEVGİLER…TBO

Tülin Hanım keyifli bir sohbet oldu. Umarım ilerleyen zamanlarda sizi yine bloğumda konuk edebilirim. Zaman ayırıp röportaj yaptığınız için tekrar teşekkür ederim. Yolunuz açık, okurunuz bol olsun.

Yorumlar

  1. Tülin Baturu Ocak röportajını da diğerleri kadar beğendim. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir röportaj. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. ah eveet, deniz kenarında, orman içinde denizi gören bir evde ne güzel yazılır tabii yaaaaa bir de yaz olcak hihi :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Zeynep Sahra - Elmalı Turta

Merhabalar Zeynep Sahra'nın Ayçöreği hikayesi Elmalı Turta ile son sürat devam ediyor. Öncelikle yeniden belirtmek istiyorum bu kitap Ayçöreğinin devam kitabı. Yani öncelikle Ayçöreğini okumalısınız.

Tüm Zamanların En Güzel Kadını : Prenses Fevziye

Kavalalı Mehmet Ali Paşa soyundan, Mısır'ın ilk kralı Fuad'ın kızı; yine Mısır'ın son kralı Faruk'un kız kardeşiydi Prenses Fevziye.

Poy Baharatı Nedir? Nerelerde Kullanılır?

  Merhabalar Baharat kullanmayı sever misiniz?

Kadir İnanır Kimdir?

 

Kolay Kredi Veren Bankalar

 

Ege Soley - Pazartesi Mektupları Kitap Alıntısı

 

6 Mantı

 

Beyza Alkoç - 3391 Kilometre

Merhabalar Beyza Alkoç'un 3391 kilometre kitabını ilk çıktığı zaman görmüştüm ama açıkçası almakla almamak arasında kalmıştım. Kitap hediyeleşme etkinliği sayesinde okuma fırsatı bulduğum kitaba tek kelimeyle bayıldım. 

25 Mart 2024 Pazartesi Altın Fiyatları

 

Borsada Kredili İşlem Nedir?