Ana içeriğe atla

Osho Sözleri 1

Merhabalar

Zaman zaman sevdiğim yazarların sözlerini not alır ve baş ucu kitabı gibi geri dönüp okurum.
Osho'nun henüz hiçbir kitabını alma şansım olmadı ama denk geldikçe  okuduklarımı not aldığım defterimden sizlerle bugün bu güzel sözleri paylaşmak istedim. Keyifli okumalar.
  • Güçlü rüzgarlar seni oraya buraya sürüklüyorsa, onlara direnme. Onlar sen direndiğin için güçlü görünüyorlar. Rahatla ve bırak seni. Onlarla git, bütün olarak git.
  • Bilgelik kalpten gelir. Akılla ilgisi yoktur. Bilgelik, varlığının en derin noktasından çıkar. Kafaya ait değildir.
  • Aşk özgürlük verir. Eğer özgürlük ve aşka sahip olursan başka şeye ihtiyacın kalmaz. Elde etmişsindir. Sana yaşam işte bunun için verildi.
  • Zeka elde edilen bir şey değildir. O doğuştandır. O öze aittir. O hayatın yapı taşıdır.
  • Sevgi bir tutku değildir. Sevgi bir duygu değildir. Sevgi birisinin, bir şekilde seni tamamladığının derinden anlaşılmasıdır.
  • İnsanlar bir şeyi anlamadıklarında yanlış anlamaya başlarlar.
  • Sen cevapları ezberliyorsun ama hayat asla aynı soruyu tekrarlamaz. 
Yeni notta görüşmek üzere.


Hoşçakalın.

Yorumlar

  1. Ben de aforizmik sözlerini twitter gibi sosyal medyada görüyorum. Değişik ve derin sözleri var...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dıo Diyet;
      Aralalrında gerçekten güzel sözler çıkıyor:)

      Sil
  2. Hayat asla aynı soruyu sormuyor,ezber bozduruyor ..İlk alıntı da çok hoşuma gitti benim..

    YanıtlaSil
  3. bu osho da kim,usame bin ladene benzettim 🙂derken bi baktım,Hindistanlı mistik guru ve spiritüelmiş..oshonun güzel sözleri varmış..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ertuğrul Yıldırım;
      Evet benziyor azıcık:)

      Sil
  4. Sevgi, zeka, aşk ve bilgelik konularında çok güzel bir yazı olmuş. Osho'yu merak ettim doğrusu. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğitim Pınarı;
      Osho iyi bir yazar. Ben teşekkür ederim :)

      Sil
  5. Osho'nun Devrim kitabını okumuştum. Felsefe bilgisi az birisi için anlaşılması zor kitaptı. Siz sözlerini derleyince güzel geliyo da okurken beyni yanıyor insanın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abdullah Özer;
      Evet bu atrz kitapları ağır ağır sindirerek okumak gerek.:)

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. Su'nun Harikalar Diyarı;
      Çok teşekkürler :)

      Sil
  7. Çok güzel sözler gerçekten not aldım bir iki tanesini :) emeğine sağlık canım benim sevgiler ..

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar,

    Osho’nun ‘’Aşk Özgürlük Tekbaşınalık (İlişkilerde Çözüm)’’ adlı kitabını keyifle okumuştum. Kitapta; gerçek aşk ve narsist aşk ayrımı çok güzel bir şekilde ele alınmış. Günümüz ilişkilerinde partnerlerin birbirlerini kısıtladığına şahit olabiliyoruz ancak gerçek aşkta kısıtlama yoktur, özgürlük vardır. Kitapta şu cümleyi çok sevmiştim:

    ‘’İnsanlar aşkın ne olduğunu bilmediklerinin farkında değiller. Aşk asla şüphelenmez, asla kıskanmaz. Aşk asla diğerinin özgürlüğüne karışmaz. Asla kendi isteğini diğerine kabul ettirmez.’’

    Bu kitaptan beğendiğim diğer alıntıları da okumanız için sizinle paylaşmayı isterim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/osho-ask-ozgurluk-tekbasinalik-iliskilerde-cozum-kitabindan-20-aydinlatici-alinti/

    Güzel okumalar dilerim,
    sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Zamanların En Güzel Kadını : Prenses Fevziye

Kavalalı Mehmet Ali Paşa soyundan, Mısır'ın ilk kralı Fuad'ın kızı; yine Mısır'ın son kralı Faruk'un kız kardeşiydi Prenses Fevziye.

Zeynep Sahra - Elmalı Turta

Merhabalar Zeynep Sahra'nın Ayçöreği hikayesi Elmalı Turta ile son sürat devam ediyor. Öncelikle yeniden belirtmek istiyorum bu kitap Ayçöreğinin devam kitabı. Yani öncelikle Ayçöreğini okumalısınız.

Nil Karaibrahimgil - Ben Aptal Mıyım?

 

Cahit Sıtkı Tarancı - Kırık Bir Aşk Hikayesi

Cahit Sıtkı Tarancı'nın meşhur bir şiiri var, " Abbas" adında.

Formasyon Analizi Nedir?

 

Poy Baharatı Nedir? Nerelerde Kullanılır?

  Merhabalar Baharat kullanmayı sever misiniz?

Fatih Murat Arsal - İki Mükemmel Hata

Merhabalar Uzun zamandır sizlere kitap yorumu yaz(a)mıyorum zira bu sıralar yorum yazmak için maalesef kafamı toparlayamıyorum. Hoş bir aydan fazladır kitap kapağı da açamadım. Kitap okumadan uyumayan ben; son zamanlarda kitaplara dokunamadım bile. Fakat okuduğum kitaplara ve yazarlara da haksızlık da etmek istemiyorum. Zira beğendiğim kitapların yorumsuz durmalarına maalesef gönlüm razı gelmiyor. Çıktığı ilk anda alıp okuduğum, ancak yorum giremediğim bir kitap İki Mükemmel Hata. O zaman başlayalım.

Beyza Alkoç - 3391 Kilometre

Merhabalar Beyza Alkoç'un 3391 kilometre kitabını ilk çıktığı zaman görmüştüm ama açıkçası almakla almamak arasında kalmıştım. Kitap hediyeleşme etkinliği sayesinde okuma fırsatı bulduğum kitaba tek kelimeyle bayıldım. 

Sermaye Piyasası Kurulu (SPK) ve Risk Bildirim Formu

 

Uğruna İnsanların İntihar Ettiği İran Şahının En Sevdiği Karısı Anis-el Doleh

Merhabalar Son zamanlarda sosyal medyada sıklıkla karşılaştığım bir haber, aslında güzellik kavramımızı sorgulamama neden oldu.