Ana içeriğe atla

Fırın Muhallebi

Merhabalar

Malum bizim ev halkı tatlı konusunda doyumsuz.
Hoş doyan bir aile var mı onu da bilemiyorum ya. Neyse. 

Bugün sizlere yalancı sütlaç da diyebileceğimiz içinde pirinç bulunmayan, hani bir tık daha az göbek tutmanızı sağlayacak, tadı sütlaç, bebe muhallebisi ile kazan dibi arasında bir tarifle geldim. Biz ailecek bu tarifi hafif ve tadı da güzel olduğundan dolayı bayıla bayıla yiyoruz. Umarım sizlerde seversiniz.

Yeni yazılarımda görüşünceye dek, kendinize çok iyi bakın. 

Hoşçakalın.

Malzemeler: (6 kişilik)
Bir kilo süt
1 su bardağı şeker
3 kaşık nişasta
1 paket vanilya

Yapılışı;
Malzemelerin hepsini bir tencereye koyup, kıvam alıp kaynayıncaya kadar pişiriyoruz. Kaynadıktan sonra birkaç dakika daha kaynatıyoruz ve çömlek kaplara alıyoruz. 

Fırını 200 dereceye ayarlayıp ısıttıktan sonra, tepsiye kapları diziyoruz. Tepsinin içine su koyup, fırının en üst rafına gelecek şekilde fırına yerleştirip üstü kızarana dek pişiriyoruz. Afiyet olsun.

Not: Arzu edenler sütlaca çevirmek için içine haşlanmış pirinç koyabilirler.

Yorumlar

  1. ooooo saoool yaaaa bayılırıım ama evde yapmadım hiç denenir oh :)

    YanıtlaSil
  2. oy oy fırında da ayrı bir güzel olmuştur..
    Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Çok nefis görünüyor ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel görünüyor, ikisini de çok severim aynı kapta birleşmiş halini merak ettim, mutlaka deneyeceğim, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  5. Ama olmaz ki sabah sabah. harika görünüyor. Fırın sütlaca bayılırım.

    YanıtlaSil
  6. Harika görünüyor, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. resmi görünce fırın sütlaç sandım arkama bakmadan kaçıyordum ki Muhallebiymiş nefissss

    YanıtlaSil
  8. Çok lezzetli görünüyor, ellerine sağlık!😊

    YanıtlaSil
  9. Sütlaçtan hafif, pirinç olmaması zaten kalori olarak da avantajlı. Bi de böyle kızarınca...Daha ne olsun, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Beyda hanım fırın sütlaç gibi görüntü :)

    YanıtlaSil
  11. Bu tarifi denesem mi cocuklar cocuklar sever sanirim ☺️

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Zeynep Sahra - Elmalı Turta

Merhabalar Zeynep Sahra'nın Ayçöreği hikayesi Elmalı Turta ile son sürat devam ediyor. Öncelikle yeniden belirtmek istiyorum bu kitap Ayçöreğinin devam kitabı. Yani öncelikle Ayçöreğini okumalısınız.

Tüm Zamanların En Güzel Kadını : Prenses Fevziye

Kavalalı Mehmet Ali Paşa soyundan, Mısır'ın ilk kralı Fuad'ın kızı; yine Mısır'ın son kralı Faruk'un kız kardeşiydi Prenses Fevziye.

Poy Baharatı Nedir? Nerelerde Kullanılır?

  Merhabalar Baharat kullanmayı sever misiniz?

Kadir İnanır Kimdir?

 

Kolay Kredi Veren Bankalar

 

6 Mantı

 

Beyza Alkoç - 3391 Kilometre

Merhabalar Beyza Alkoç'un 3391 kilometre kitabını ilk çıktığı zaman görmüştüm ama açıkçası almakla almamak arasında kalmıştım. Kitap hediyeleşme etkinliği sayesinde okuma fırsatı bulduğum kitaba tek kelimeyle bayıldım. 

Ege Soley - Pazartesi Mektupları Kitap Alıntısı

 

Fatih Murat Arsal Tüm Kitap Yorumları

Borsada Kredili İşlem Nedir?