Ana içeriğe atla

Caner İnep Röportajı

Merhabalar

Sizleri pazartesi sendromundan çıkarmak için pazartesi günleri yaptığım röportajlarıma bugün bir şairimizle devam ediyoruz. Güzel bir sohbet oldu. Buyurun sizlerde keyifle okuyun.
Caner Bey öncelikle bloğuma hoşgeldiniz. Bu güzel röportaj için şimdiden teşekkür ederim. Dilerseniz sorularımıza geçelim.

* Kısaca kendinizden bahseder misiniz?
Merhabalar kendimden bahsedecek olursam hayata bakış açım herkesten farklı çünkü engelli yazarım. Yaşamım boyunca hep azmimle başardım. Hırslı ve acıya dayanıklıyım. Haksızlığa gelemem güler yüzlüyüm. Herkesle konuşmayı seven biriyim. Arkadaşlık, dostluk edinmeyi severim. Adana doğumluyum. Hayal kurmayı severim ve onu gerçekleştirmek için uğraşırım.

* Yazmaya ne zaman başladınız? 
Yazmaya lise yıllarında başladım. Biriktirdiğim şiirleri not defteri olarak edebiyat öğretmenine göstererek  yanlış ve yazım hatalarını beraber çıkarırdık. Lise yıllarımda amansız bir hastalığa yakalandım. Kanserle mücadele ederken duygu ve düşüncelerimi hep bir kağıda yazarak öyle teselli oluyordum. Kapalı duvarların ardında acımı bir kenara atıp kimseyi takmadan yazdım. Bu dönemlerde birçok süreçten geçmiştim ve  biriktirdiğim  notlar  ve yazıları kitap olarak çıkardım.

* Kitap yada genel olarak yazma konusunu nasıl seçiyorsunuz? Etkileşim var mı? Yoksa tamamen tesadüf mü? Yani kurguyu önceden mi belirlersiniz? Yoksa bütün olay örgüsü siz yazdıkça mı gelişir?
Her insan bir kitap gibidir. Sayfayı değiştirdikçe senin zamanın anıların geçiyor. Kitap genel de yaşanılmış ya da hayal olarak yazılabilir. Tesadüfler hep başlangıçtır. Kurguyu kafamızda belirleriz lakin yaşanılmış olay ise direk yazılabilir.

* Kimsenin okumayacağını bilseniz bile yazmaya devam eder miydiniz?
  Yazarım. Çünkü en iyi ifade yazmaktır.

* İlk kitabınızı çıkarmaya nasıl ve ne zaman karar verdiniz? 
Şiirlerimi ilk olarak posta gazetesine yollayarak yayımlamaya başladım. Biriktirdiğim şiirleri daha sonra yayınevim olan İkinci Adam Yayınlarında çıkardım.

* İnsanların çoğu "hayatımı yazsam roman olur" der. Sizce herkes kitap yazabilir mi? Yazmak bir yetenek midir? 
Her insan acı çeker, yeter ki insan istesin yazabilir. Bazılarına göre yetenek bazılarına göre değil.

* Yazma ritüelinizden bahseder misiniz? Mesela hangi ortamda, hangi metaryallerle, hangi müzikle ve nasıl bir coğrafya da yazmayı tercih edersiniz? 
Genellikle aşk ve sanatsal bakımdan slow ve rahatlatıcı müzikler eşliğinde her coğrafyada yazmayı tercih ederim.

* Yazmak isteyen ancak nasıl yazmaya başlaması gerektiğini bilmeyenler için tavsiyeleriniz var mı?
En büyük tavsiyem okumaktır. Sıkılmadan bütün kitapları okuyunuz. 

* Bir gün kurgu olmayan bir şey yazmayı düşünüyor musunuz?
Kurgu olmayan bir kitap yazmayı düşünürüm. 

* Bir yazar olarak okuduğunuz ve beğendiğiniz yazarlar kimler?
Nazım Hikmet RAN , Özdemir Asaf,  Orhan Veli KANIK

* En son hangi kitabı okudunuz?
Christy Brown Sol ayağım

* Yayımlanan tek kitabınız var ve kitabınız yayımlanalı da uzun zaman olmuş. Yeni kitap veya yeni projeler var mı? 
Evet yeni projelerim var. Yeni kitap çalışmalarımda var.

* Asıl mesleğiniz nedir?
Ön muhasebeci olarak Adana da bir firmada çalışmaktayım.

* Yazmak sizin için hayat boyu sürecek serüven mi? Yoksa yazmayı bırakmayı düşündüğünüz bir zaman var mı?
Evet yazmak benim en büyük huzurum. Yazmayı bırakmam hiç düşünmedim.

* Günümüzde gençlerin sosyal medya sitelerinde çok zaman geçirmesini nasıl değerlendiriyorsunuz?
Sosyal medya çok güzel de nasıl geçirmek istediklerine bağlı tabi. Ben bu açıdan araştırmalar yapılsın isterim.

* Günümüz gençliğine üç tavsiye verecek olsaydınız bunlar ne olurdu?
Saygı, sevgi ve okumak.

* Kitaplarınızda yayımlandıktan sonra şunu yazsaydım yada şunu yazmasaydım dediğiniz oldu mu?
Evet bazen gözden kaçırdığımız oluyor tabi iki de oda okuyucularımızın sayesinde yanlışlarımızı düzeltiyoruz.

* Yazmadığınız zaman ne yaparsınız?
Kendim spor yapıyorum ya da müzik dinleyip ve dinlenirim.

* Kitap fuarlarıyla ilgili düşünceleriniz nelerdir?
Çok var. Bütün iller ve yurt dışı için düşüncelerim var.

* Hayatınız boyunca yaşadığınız pişmanlık var mı?
Hayır olmadı.
* En büyük korkunuz nedir?
İhanet,sadakatsizlik.

* Aşk sizce nedir? İlk görüşte aşk var mıdır?
Tanımlayan en güzel duygudur. İlk görüşte aşk vardır. Yeter ki ruh eşini bulsun.

* Okurlarınızla aranızda nasıl bir bağ var?
Okuyucularımla harika bir bağ var. Abi, kardeş, dost, arkadaş gibiyiz. Benim için her birinin fikirleri çok mühimdir.

* Hayatta en çok kıymet verdiğiniz kişi?
Aile olmasa varlığın bir önemi yok bence. Sizi her zor durumda bırakmayan tek kişi ailedir.

* Son olarak eklemek istedikleriniz var mı ya da okurlarınıza mesajınız var mı?
Ne olursa olsun hayat yaşamaya değer. Sevdiklerinizin kıymetini bilin. Zaman geçiyor, kayıp ettikten sonra üzülseniz de, ağlasanız da fayda etmiyor. Okuyuculara en önemli mesajım; hayata gülümseyin!... Beni yalnız bırakmayın. Bol bol kitap okuyunuz. Sizleri seviyorum. Benimle bu röportaj yapan Beyda'nın Kitaplığı’na sonsuz teşekkürümü sunarım.

Caner Bey keyifli bir sohbet oldu. Umarım ilerleyen zamanlarda sizi yine bloğumda konuk edebilirim. Zaman ayırıp röportaj yaptığınız için tekrar teşekkür ederim. Yolunuz açık, okurunuz bol olsun.

Yorumlar

  1. Yolu açık, başarıları bol olsun inşaAllah ...

    YanıtlaSil
  2. yaaa saoool ne hoş anlatmış amaaa :)

    YanıtlaSil
  3. Bizlere göre zorlu geçen hayatını ne güzel olumlu yönde çevirmiş.Çok takdir ettim.Bize de böyle bir tanıtım yaptığım için sana teşekkür ederim :) Seviyorum bu söyleşileri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurdagül;
      Rica ederim canım. Bulduğum her yazar ve şairle röportaj yapmaya çalışıyorum. Yeni keşifler güzeldir. Sevgiler canım ;)

      Sil

Yorum Gönder

Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.