Ana içeriğe atla

Moby-Dick Hakkında Bilinmeyenler

Herkese Merhaba

Bu yayında size "Moby-Dıck " hakkında bir takım bilgiler anlatacağım. Yukarıda gördüğünüz hayvan ne kadar tatlı değil mi? Bana da öyle geldi.
Aslında bu hayvana ilgim izlediğim "Beyaz Balina" adlı filmle başladı. Güzel bir filmdi. Tamamını izleyemedim. İzleyemedim diye internete baktım. Maalesef ki film internette yok. Çok üzüldüm. O günden sonra bu hayvanı araştırmaya başladım.

İşte o tatlı görünen hayvanın büyüğü budur. (Üstteki fotoğraf) Kilosu yaklaşık 250 ton, boyları ise 35 metredir. Megalodon aç kaldığından ve balinalarla beslendiğinden dolayı, birçok kez bu hayvan megalodon ile çarpışmaya girmiştir. Tepeli bir balina olduğundan dolayı ağzına az yer kalmıştır. Her balinada olduğu gibi bu balinanın da üstte deliği vardır. Ama bu balinanın ki tam olarak şişkin tarafının yani tepesinin üstündedir. Tatlı olan resimde Beyaz Balina (Moby Dıck) okyanusta değil, havuzdadır. Normalde bu canlı okyanusta yaşar. Birçok kez denizciler bu hayvanı yakalamaya çalışmışlardır. Ancak bu hayvan çok tehlikelidir ki onu yakalamaya çalışan denizcilere zarar vermiştir. Bu hayvanı hiçbir zaman yakalayamamışlardır. 


Son olarak bu hayvanların yavruları çok tatlıdırlar. 

Bir başka yayında görüşmek üzere.

Hoşçakalın.

Yorumlar

  1. Denizcilerin yakalayamadıkları çok iyi olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede. Ama çok tatlı duruyorlar. Ben bayıldım bunlara :)

      Sil
  2. moby dick filmi eski var çok güzeeeeel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oğlum izlemiş olabilir ama ben izlemedim. Listeye aldım. Sağol Deep :)

      Sil
  3. Aşırı sevimli duruyor :) Yakalanmadığı iyi olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede canım. Oğlumla konuşurken dedim ki koynuna alıp yatası geliyor insanın. He anne dedi. Al da gör :)

      Sil

Yorum Gönder

Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Zamanların En Güzel Kadını : Prenses Fevziye

Kavalalı Mehmet Ali Paşa soyundan, Mısır'ın ilk kralı Fuad'ın kızı; yine Mısır'ın son kralı Faruk'un kız kardeşiydi Prenses Fevziye.

Sait Faik Abasıyanık - Karlı Hava

22 Nisan 2024 Pazartesi Altın Fiyatları

 

Cahit Sıtkı Tarancı - Kırık Bir Aşk Hikayesi

Cahit Sıtkı Tarancı'nın meşhur bir şiiri var, " Abbas" adında.

Nil Karaibrahimgil - Ben Aptal Mıyım?

 

Bugün 23 Nisan, Hep Neşeyle Doluyor İnsan

 

Şermin Yaşar, İlber Ortaylı - Cumhuriyet'in İlk Sabahı Kitap Alıntısı

 

Poy Baharatı Nedir? Nerelerde Kullanılır?

  Merhabalar Baharat kullanmayı sever misiniz?

Naime Özeren - 23 Nisan

Zeynep Sahra - Elmalı Turta

Merhabalar Zeynep Sahra'nın Ayçöreği hikayesi Elmalı Turta ile son sürat devam ediyor. Öncelikle yeniden belirtmek istiyorum bu kitap Ayçöreğinin devam kitabı. Yani öncelikle Ayçöreğini okumalısınız.