Ana içeriğe atla

Bitki Çaylarım

Merhabalar

Sağlıklı yaşam süreci tam gaz devam ediyor. Toplamda 15 kilo verdim. Verilmesi gereken yaklaşık olarak bir bu kadar daha var. Çevreme göre "hayır iyidir. Daha fazla verirsen çirkin olursun." Değildir efendim, değildir. Yeterli değildir. Kaldı ki daha önceden denenmiş bir durumu var ve o kiloya indiğimde de hiçte çirkin falan olmuyorum. Neyse metabolizma canlandırıcı, kilo vermeye yardımcı olan çaylarla devam ediyoruz. Buyurun bakalım.



Yeşil çayın malum bir çok faydası var ve bunlardan biri de kilo vermede metabolizmayı hızlandırarak, yağ yakımına faydasının olması. 

Her gün mutlaka demleme 2 fincan yeşil çay tüketmeye çalışıyorum. Özellikle demleme diyorum ama çok mecbura kalırsam poşet yeşil çay da tüketebiliyorum. Yalnız tadı demlemenin yanından geçmez. Demleme olanın tadı daha kıvamlı ve daha güzel. Tercih sizin fakat mümkünse demleme olanını tüketin. Ben ufak bir demliğe kaynamış su koyuyorum ve 2 çorba kaşığı yeşil çay ilave edip demlenmeye bırakıyorum. Yaklaşık 15 dakika demlendikten sonra süzerek tüketiyorum. Yeşil çayı aktardan almak daha mantıklı geliyor. Fotoğrafını gördüğünüz sadece eskiden kalma bir kutu. Sürekli içindeki yenileniyor. Yine mecbur olmadıkça paketlenmiş yeşil çaylardan almamaya çalışıyorum. Bu tariften 2 büyük fincan çıkıyor.


Doğuş Mistik Çay. Tadı sahlebi andırıyor ve sadece sütle yapılıyor. Su ile deneyenler olmuş bilmeden ve inanılmaz kötü olduğunu söylüyorlar. Benden söylemesi. Ben denemedim. Deneyenlerin yalancısıyım. 

Genellikle mistik çayı içerken içerisine kahve tutkunu olduğumdan azıcık da kahve koyuyorum ve tadı enfes oluyor. İçerisinde vücuda yararlı bir çok bitki var. Bitkileri sizlere aşağıda yazıyorum. Metabolizma hızlandırma ve tok tutması açısından genelde akşam saatlerinde tüketilmesi öneriliyor. Bana kalırsa da bu şekilde tüketin derim. Zira süt tok tuttuğu için akşam yemek yeme oranınızı azaltacaktır. Bir gün için tüketilmesi önerilen miktar ise bir fincan ile sınırlı. Fotoğrafını görmüş olduğunuz sade olanı. Bir de Stevyalı olanı var. Tatları hemen hemen birbirine benziyor. Tercih sizin. 

İçindekiler: Siyah çay, böğürtlen yaprakları, zencefil, vanilya aroması, tarçın, hindiba kökü, karanfil, meyan kökü, kakule meyvesi, karabiber


Fotoğraflarını görmüş olduğunuz çubuk tarçın, karanfil ve hibisküs (nar çiçeği) çayı. Bu çayın hazırlanma aşamasına bir de yeşil çay dahil oluyor. Hazırlama kısmına geçmeden önce bu çay vücuda şok etkisi yapmak için kullanılıyor ve 10 ya da 15 günde bir yapılması öneriliyor. Kilo verme sürecinde olanların duraklama aşamasında kullanmaları gereken ama ayda en fazla 3-4 defayı geçmemesi gereken bir çay. Peki ben bunu denedim mi? Evet denedim. Şöyle ki; yaklaşık olarak 25 gün tartıda ne artı ne eksi görmemiştim. Bu çayı içtiğimin 2.gününde rakamlar aşağı doğru çekilmeye başlamıştı. Yağ yakımına da yardımcı bu çayı mutlaka deneyin. Normalde hibisküs çayının başka faydaları da var. Ancak zayıflama sürecinde bu çayı tüketiyorsanız haftada ya da 10 günde bir aşağıda verdiğim tarife göre demleyip içebilirsiniz. Verdiğim ölçüden 2 büyük fincan çay çıkıyor.

2 kaşık hibisküs (narçiçeği) çayı
2 kaşık yeşil çay
1 çubuk tarçın
2-3 adet karanfil (Bu zorunlu değil. Sevdiğim için ilave ediyorum. Siz eklemeyebilirsiniz.)

Demliğe kaynamış suyu koyduktan sonra malzemeleri ilave edip, 15 dk. demlendikten sonra süzerek içebilirsiniz. Yalnız burada şu bilgiyi atlamamak gerekiyor. Bu çayın içinde yeşil çay olduğundan dolayı o günkü hakkınız doluyor. Malum fazlası zarar. Yani bu çayı içtiğiniz gün ayrıca yeşil çay içmeyin.


Her zaman söylediğim gibi rahatsızlığınız varsa, bitki çayları tüketmeden önce mutlaka doktorunuza danışın. Ben doktor değilim. Bana iyi gelen bir çay size iyi gelmeyebilir. Sonuç olarak herkes bünyesini tanıyor. Ona göre hareket ederse bir sıkıntı yaşanacağını sanmıyorum.

Hepinize sağlıklı günler. Yeni yazılarda görüşmek üzere. Kitap okumayı unutmayın.

Hoşça kalın.

Yorumlar

  1. Ah ah bide ben kilo versem çok güzel olacak burdaki uyguladıklarınızi bende deneyecegim. Bloguna beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice Çelik;
      Öncelikle kafada bitirmek gerek. Sonrasında gerisi gelir zaten. Bol eksiler olsunn:)

      Sil
  2. Bitki çayları gerçekten çok faydalı bu yüzden paylaşımınız da çok faydalı olmuş teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Kilo vermem gerektiğini düşünüyorum şu günlerde. Bitki çaylarını seven biri olarak bu yazı çok işime yaradı abla:) Mistik çayı ben de su ile içmiştim.. Şimdi doğru şekilde içebilirim :) Teşekkürler ♡

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İremciğim;
      Mistik çayını genelde herkes su ile yapıyor. Sonra tadını beğenmedik diyor. Ama sütle yapılması gerek. Ve tadı sahlepe benziyor. Bol eksiler canım benim :)

      Sil

Yorum Gönder

Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Zamanların En Güzel Kadını : Prenses Fevziye

Kavalalı Mehmet Ali Paşa soyundan, Mısır'ın ilk kralı Fuad'ın kızı; yine Mısır'ın son kralı Faruk'un kız kardeşiydi Prenses Fevziye.

Zeynep Sahra - Elmalı Turta

Merhabalar Zeynep Sahra'nın Ayçöreği hikayesi Elmalı Turta ile son sürat devam ediyor. Öncelikle yeniden belirtmek istiyorum bu kitap Ayçöreğinin devam kitabı. Yani öncelikle Ayçöreğini okumalısınız.

Poy Baharatı Nedir? Nerelerde Kullanılır?

  Merhabalar Baharat kullanmayı sever misiniz?

Kadir İnanır Kimdir?

 

Kolay Kredi Veren Bankalar

 

Ege Soley - Pazartesi Mektupları Kitap Alıntısı

 

25 Mart 2024 Pazartesi Altın Fiyatları

 

Aşkın Nur Yengi - Haberci

 

6 Mantı

 

Borsada Kredili İşlem Nedir?