Ana içeriğe atla

Apartman Sohbetleri 5 Gereksiz bir yeteneğin var mı?


Merhabalar

Apartman sohbetlerimize devam edelim. Sıradaki sorumuz gereksiz bir yeteneğin var mı?

Hayatım boyunca gerekli mi? yoksa gerçekten benim için gereksiz mi? olduğuna karar veremediğim bir yeteneğim var. Sayılar ve plakalar.

Sayılar benim hayatımda hep önemli bir yere sahip oldu. Matematik dersinden geçemeyen ben, (evet evet şaka değil, diğer derslerim hep 4-5 olduğundan matematik hep kanaat notu verilerek 2 'ye yükseltilerek geçmiş bulunuyorum) söz konusu sayılar ve ezber olunca inanılmaz bir hafızaya sahibim. 

Telefon numaraları ve plakalar gibi aslında kimsenin normalde çok üzerinde durmadığı konular benim istem dışı hafızama kazınıyor. Sayılara bir kez bakmam yeterli. Sonrasında üzerinden yıllar geçse bile .... plakasını ya da 0....... numaralı telefonu görünce, şu araç şu kişinin, bu telefon bu kişiye ait dediğim doğrudur. 

Peki bu özellik iyi midir? diye sorarsanız başımdan geçen bir olayı anlatayım. Ne derece gerekli ya da değil siz karar verin.

Bir akşam hastaneden çıktım. Otobüs bekliyorum. Bundan yaklaşık 18 yıl önce sanırım. Önümden bir araç geçti içindekilerden erkek olanı yabancı değil ama nereden tanıdığımı çıkaramadım. Sonra plakaya bakınca en yakın arkadaşımın eşini ve sevgilisini gördüm. Üstelik bu durum aynı hafta içinde iki kez oldu. Araçta oldukça samimi durumda giderlerken, dünyadan habersizlerdi ve benim bulunduğum bölgeler evlerine çok uzaktı. Sanırım kimsenin de görmeyeceğini düşünüyorlardı. Ama bu plaka ve sayı hafızam yüzünden maalesef üzülerek belirtiyorum ki; bu çirkin olayı gördüm.

Sonrasında tabii ki çok üzüldüm. Arkadaşım bu olayı hak eder, etmez bu konuya girmek bile istemiyorum. Zira kimse aldatılmayı hak etmez bana göre. Anlaşamazsan ayrılırsın. Tabii ben bu durumu arkadaşıma maalesef söyleyemedim ve yavaş yavaş hayatından uzaklaştım. Zira bir gün kendimi tutamam ve patlarım diye de çekindim. O arkadaşım halen evli. İki tane de çocuğu var. Allah bağışlasın.

Anlayacağınız bazen bu sayı ve plaka hafızası başıma bela da olabiliyor. Bu nedenle de bu gereksiz yetenekle övünemiyorum. İşime yarayan tek yer sanırım muhasebeci olduğumdan rakamları bir yere not almadan işlem yapabilmem. Çoğu kez defter, kalem olmasa bile sayı hafızam nedeniyle işlemlerimi halledebiliyorum. Ama meslek dışında tamamen baş belası bir yetenek. Bazen bu rakamlar yüzünden beynimi yediğim doğrudur.

Yeni soruda görüşmek üzere. Hoşça kalın.

1.     Nasıl bir apartmanda büyüdün? Okuyun

2.     Çocukluk eğlencen neydi? Okuyun

3.     Yedi yaş pantolonunu bulsak cebinden ne çıkardı? Okuyun

4.     Çocukluk kahramanın kimdir? Okuyun

5.     Gereksiz bir yeteneğin var mı?

6.     Hastası olduğun bakkal ürünü hangisi?

7.     En saçma zevkin?

8.     En büyük çılgınlığın?

9.     Çocukken en çok korktuğun şey?

10.     En sevdiğin ve sevmediğin özelliğin?

11.     Karşı cins karşısında en çok utandığın an?

12.     En maskulen/feminen yanın nedir?

13.     Asla cesaret edemeyeceğin bir şey?

14.     En sevdiğin fiziksel acı?

15.     Almış olduğun en saçma teklif?

16.     Kendini çok değerli hissettiğin bir an var mı?

17.     Annenden ve babandan ne öğrendin?

18.     Hangisi daha olası; cadı, vampir, kurt adam? Ve tabii ki neden?

19.     Manzarasız müthiş bir daire mi, manzaralı tek odalı bir daire mi?

20.     Hayat sana ne öğretti?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Zamanların En Güzel Kadını : Prenses Fevziye

Kavalalı Mehmet Ali Paşa soyundan, Mısır'ın ilk kralı Fuad'ın kızı; yine Mısır'ın son kralı Faruk'un kız kardeşiydi Prenses Fevziye.

Zeynep Sahra - Elmalı Turta

Merhabalar Zeynep Sahra'nın Ayçöreği hikayesi Elmalı Turta ile son sürat devam ediyor. Öncelikle yeniden belirtmek istiyorum bu kitap Ayçöreğinin devam kitabı. Yani öncelikle Ayçöreğini okumalısınız.

Poy Baharatı Nedir? Nerelerde Kullanılır?

  Merhabalar Baharat kullanmayı sever misiniz?

Kadir İnanır Kimdir?

 

Kolay Kredi Veren Bankalar

 

Ege Soley - Pazartesi Mektupları Kitap Alıntısı

 

25 Mart 2024 Pazartesi Altın Fiyatları

 

Aşkın Nur Yengi - Haberci

 

6 Mantı

 

Borsada Kredili İşlem Nedir?