9 Şubat 2017 Perşembe

Fırın Karnabahar

Merhabalar

Hazır sağlıklı beslenme sürecimden bahsetmeye başlamışken devam edeyim dedim ve sizlere karnabahar kızartması tadında ama tamamen sağlıklı bir tarif vermek istedim.

Malum sağlıklı beslenme sürecine başlayalı 3 ayı yeni geçti. Bu arada merak edenler için bugün itibariyle 11 kilo. (Nazar değmesin Maşallahınızı alırım.

Uyguladığım program çerçevesinde bir gün protein, bir gün proterin+sebze tüketiyorum. Bu süreçte tabii ki yağsız, kendime özgü tarifler bulmaya devam ediyorum ve bunları da zaman zaman sizlerle paylaşacağım.

Çalıştığım yerde yemek yapan bir ablamız var ve güzel yemekler pişiriyor. Gel gelelim kadının eli ne yazık ki yağsız hiçbir şeye uzanmıyor. Geçenlerde karnabahar kızartması yaptı. Yumurtalı unlu falan çok da güzel koktu. Ama tabii ki ne yapmıyoruz yemiyoruz. Sadece koklamakla yetiniyoruz. Dedi ki; "Bir lokma al. Ne olacak? ölmezsin ya!..." Yüzüne artık nasıl baktıysam tamam yeme dedi ve konuyu kapadı. Ama kör nefis bu maalesef çekiyor işte. O gün hemen karnabahar aldım. Sebze gününde olduğumdan karnabaharı mutlaka yemem şart. O dereceye geldim. Bu arada belirteyim karnabahar çok severim. 

Sağlıklı yaşam yazı dizime başladığımda paylaştığım ilk tarif ekmekti. İçine sadece yumurta beyazlarını kullanıyorum. Sarıları kalıyor. Diyeceksiniz ki atıyor musun? Kesinlikle hayır. Sebze yemeklerine sos yaparken kullanıyorum. Bazen de kayınvalideme götürüyorum. Yoğurduğu hamurun içine katıyor. Omlet yapıyor. Bir şekilde kullanıyor. İsraf yok. 

Karnabaharı da nasıl yapsam diye düşünürken aklıma tamamen kendi uydurduğum bir tarif geldi ve tadı da kızartmaya çok benziyor. Kesinlikle karnabahar sevmeyenlerin bile yiyeceği türden olmuş. Hadi bakalım tarife geçelim.

Malzemeler

Yarım kg karnabahar
2 yumurta (Ben elimde olan tüm yumurta sarılarını kullandım.)
3 yemek kaşığı yoğurt
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 çorba kaşığı yulaf kepeği
Karabiber
Tuz
Pulbiber

Öncelikle karnabaharları haşlıyoruz. Çok haşlanmasın. Fırında da pişeceği için çok yumuşak sevmeyenler kendisine göre ayarlasın. Bir kabın içinde yumurta sarıları ve kabartma tozunu iyice çırptıktan sonra yoğurt ve yulaf kepeğini de ilave ederek iyice karıştırıyoruz. İçine son olarak baharatlar ve tuzu da ilave edip son kez karıştırıyoruz. Haşlanan karnabaharları süzüp, yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine alıyoruz. Üzerine hazırladığımız sosu da döküp 200 derece fırında kızarana kadar pişiriyoruz.

Afiyet Olsun.

Aşağıda fotoğrafları sizlerle paylaştım. Bu tarif bir kişinin bir öğünü için çok fazla. Yaptığımın bir kısmını benimle birlikte sağlıklı beslenme sürecinde olan babama verdim. Çok beğendi. Hatta o değişiklik yapıp sabah kahvaltısında yemiş. O kadar hafif. Oğlum karnabahar çok sever. Tarif değişik geldi. Yumurtası da fazla olunca daha bir iştahla yedi. Hatta eşim karnabahar çok sevmemesine rağmen o bile yedi.

Mail yoluyla bu süreçte yaşadıklarımı soranlar olmuş. Bunun için ayrıca bir yazı yazmak istiyorum. Zira başlı başına bir konu bence ve kilo kontrolü yapmak isteyenlere yardımcı olacağını düşünüyorum. Bu nedenle önümüzdeki günlerde yazıyı tamamlayıp sizlere sunacağım. 

Bugünlük de bu kadar. Hepiniz hoşça kalın ve kendinize çok iyi bakın.