Ana içeriğe atla

Diyet Yapmıyorum Sağlıklı Besleniyorum

Merhabalar

Yaklaşık olarak 2,5 ay önce başladığım sağlıklı beslenme sürecimi sizlere aktarmak istiyorum. Zira bu konuda o kadar çok soru aldım ki bloğa yazmak daha iyi diye düşündüm. Hem sağlıklı beslenme sürecimde bana yararlı olan besinleri, hem de yaptığım beslenme hatalarını sizlerle paylaşacağım. 
Hayatım boyunca yemek yemeği çok seven biri oldum. Fakat sağlık nedenleriyle dönem dönem diyet-rejim artık adına siz ne derseniz o tür bir zayıflama sürecine girdim. Bundan yaklaşık 6 yıl önce de yine sağlık sorunlarım nedeniyle 18 kilo vererek 38 beden kıyafete kadar düştüm. Fakat bu benim ilk zayıflama girişimim olmadığından her zayıflama sürecimde yaptığım gibi eski sağlığıma geri kavuştuktan sonra (kilo vermiş olmanında havasıyla) yine korumadım ya da koruyamadım ve çok hızlı olmasa da bir miktar kilo aldım. Ancak bu son geldiğim nokta neredeyse benim doğum kiloma ulaşmama ramak kalan bir durumdu ve sağlıklı beslenme sürecine girmeme neden oldu. Zira bir akşam 4.katta asansör olmayan evimize geldiğimde yaşadığım kalp çarpıntısının düzenli nefes alış-verişlerine dönmesi yaklaşık olarak yarım saati geçmişti. Eşimin sanırım biraz kilo versen iyi olacak demesiyle ben yeniden sağlıklı beslenme sürecine girdim. Bu arada yanlış anlaşılmalara mahal vermemek adına söyleyeyim eşim hiç bir dönem kiloma takılan biri olmadı. Her zaman sağlık için kilo verilmesinin gerekliliğini, görselliğin ikinci planda olduğunu söyledi ki bu süreçte eşimin ve oğlumun bana çok büyük destekleri oldu. İkisine de tekrar teşekkürler.

Şimdi gelelim kuru fasulyenin yaş zararlarına. Öncelikle beslenme şeklimi dukan diyet şekline göre ayarladım. Daha önceden de bu şekilde beslendiğim ve denemediğim beslenme şekli kalmadığından dolayı bu beslenme şekli bana uygun. Nedenlerine gelince. Bir zamanlar diyetisyen adı altında yaşam koçuna, Eskişehir Yunusemre Devlet Hastanesi'nde bulunan diyet bölümüne giderek maalesef sonuç alamadım. Zira her ikisinde de kilo vermek yerine alıyordum. Hayatım boyunca tatlı yiyen, seven biri olmadım. Çok canım isterse bir parça bitter çikolata yada bir kase fırın sütlaç yerim. Olup olacağı tüm tatlı maceram budur. Diyeceksiniz ki, o halde nasıl kilo alıyorsun? İşte sorun da tam da bu nokta da başlıyor. Makarna ve hamur işleri benim vazgeçilmez noktam. Şuraya bir tepsi (peynirli hariç) börek getirin gerisini hiç ama hiç merak etmeyin. Makarna desen envai çeşit makarna sosu bilirim. Ama en favori olanım sarımsaklı domates sosudur. Neyse konudan sapmadan devam edeyim. Bizim evde makarnayı seven bir aile olarak makarna ana yemek olur. Yemek yoksa yap makarna. Canımız istedi yap makarna. Ekmek desen hafif bayatladı hemen tosta koy ısıt, üstüne sür tereyağ olmadı tereyağlı yumurta ban sarısına. Anlayacağınız yemek yemek benim için bir zevk. Fakat gel gelelim kazın ayağı maalesef öyle olmamaya kilomda kontrolden çıkmaya başladı. Bu sırada kansızlık problemi baş gösterdi. Hematoloji bölümüne gittim siz düşünün ne kadar vahim durumdayım. O dönemde kadın hastalıklarıyla ilgili de kadın doğum bölümüne gitmeye başladım. İki bölümün verdiği ilaçlarla ben geri dönülmez bir yoldayım. Bu arada çok fazla yemiyorum ancak ilaçlar hormonal olduğundan ben şişmeye devam. En son yukarıda yazdığım o gece benim hayatımın dönüm noktası oldu. Peki diyeceksiniz ki şu ana kadar kaç kilo verdin. 2,5 ayda toplamda 9,5 kilo verdim. Vermeye de devam edeceğim. Bu arada dukan beslenme şekline karşı çıkanlar sağlıksız olduğunu düşünenler olabilir saygı duyuyorum ancak belirtmem gereken bir nokta var bu yaşa gelene kadar sürekli kilo kontrolü şeklinde yaşadım. Denemediğim beslenme şekli kalmadı ve bakliyat yediğim hiç bir dönemde kilo veremedim. Beslenme şeklimin detaylarını sizlere ayrıntılı olarak aktaracağım. Şunu da belirteyim hayatımın sonuna kadar tabii ki sadece protein ağırlıklı beslenmeyeceğim. Bu bir süreç ve bunu atlatana kadar sıkı bir program içindeyim. Süreç bittikten sonra da eski halime dönmemek adına sınırlı olarak makarna, böreklerime çok sevdiğim bakliyatlarıma tabii ki geri döneceğim. Ama bir süre sabır göstermem şart. Biliyorum ki yaş ilerledikçe alınan kilolar şayet şu anda dikkat etmezsem verilemeyecek duruma gelerek sağlığımı da daha fazla tehdit etmeye başlayacak. Sağlıksız kiloların bu nedenle gitmesi şart.

Sağlıklı beslenme sürecimi paylaşmaya devam edeceğim. Herkese iyi geceler. Sağlıklı günler. Hoşça kalın.

Yorumlar

  1. Benimde en büyük bahanem bu. Sağlıklı beslemiyorum diyorum ama uygulayamıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice Çelik;
      Sağlık için dikkat gerekiyor. Yıllardır diyet yapan biri olarak şunu söyleyeyim. Hayat boyu diyet yapmak mümkün değil. Ama dikkat etmek mümkün. Bu nedenle de iradeye sahip olmak önemli. Bir kaşık da aynı hazzı verir 10 kaşıkta. Bunu düşünerek hareket ederseniz mutlaka kilo verirsiniz. Bol eksiler :)

      Sil

Yorum Gönder

Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Zamanların En Güzel Kadını : Prenses Fevziye

Kavalalı Mehmet Ali Paşa soyundan, Mısır'ın ilk kralı Fuad'ın kızı; yine Mısır'ın son kralı Faruk'un kız kardeşiydi Prenses Fevziye.

Beyza Alkoç - 3391 Kilometre

Merhabalar Beyza Alkoç'un 3391 kilometre kitabını ilk çıktığı zaman görmüştüm ama açıkçası almakla almamak arasında kalmıştım. Kitap hediyeleşme etkinliği sayesinde okuma fırsatı bulduğum kitaba tek kelimeyle bayıldım. 

Zeynep Sahra - Elmalı Turta

Merhabalar Zeynep Sahra'nın Ayçöreği hikayesi Elmalı Turta ile son sürat devam ediyor. Öncelikle yeniden belirtmek istiyorum bu kitap Ayçöreğinin devam kitabı. Yani öncelikle Ayçöreğini okumalısınız.

Fatih Murat Arsal - Ödünç Aşk

Merhabalar Fatih Murat Arsal'ın kalemini sevdiğimi bilmeyen kalmadı sanırım.

Poy Baharatı Nedir? Nerelerde Kullanılır?

  Merhabalar Baharat kullanmayı sever misiniz?

Smilodon (Kılıç Dişli Kaplan) Hakkında Bilinmeyenler

Herkese Merhaba  Bugün sizlere Smilodon'dan (Kılıç Dişli Kaplan) bahsedeceğim. 

Gabriel Garcia Marquez - Ağustosta Görüşürüz

 

Cahit Sıtkı Tarancı - Kırık Bir Aşk Hikayesi

Cahit Sıtkı Tarancı'nın meşhur bir şiiri var, " Abbas" adında.

Yeşil Yol

 

Samed Behrengi - Bir Şeftali Bin Şeftali

Herkese merhaba Kısa zaman önce bitirdiğim bir kitap Bir Şeftali,Bin Şeftali. Bir gün annesinin dalında büyümekte olan bir şeftalinin hikayesi bu. Bu şeftali büyüyünce sahibi tarafından köye satılmaya götürülür.