Ana içeriğe atla

Eyşan Utku - Rüzgara Doğru Koşanlar Ruhların Dansı



Merhabalar

Kısa bir zaman önce raflarda yerini alan sıcacık bir kitapla sizlerle birlikteyim. Yazar arkadaşım, aynı zamanda da hemşehrim sevgili Eyşan Utku'nun son kitabı Rüzgara Doğru Koşanlar, Ruhların Dansı.


Tuana eşinin neden olduğu ve bebeğinin ölümüyle sonuçlanan olay sonrasında eşinden ayrılır ve hayatta tek kalan akrabası olan ve küçük bir kasabada  yalnız yaşayan dedesinin yanına sığınır. Hayatındaki tek tutunacak dalı olan dedesi ona bu zamana kadar hem annelik, hem de babalık yapmıştır. 


Tuana'nın çocukluğundan beri hayatında olan bir şey daha vardır. Kısrağı Fıstık. Tuana her ne kadar uzun zaman onu  görememiş ve onunla ilgilenememiş olsa da Fıstık ve Tuana arasında koparılmaz bir bağ vardır. Bu iki eski dost birbirini çok iyi anlamaktadır.

Tuana kasabaya geldiğinden beri kasabanın kütüphanesinde çalışmaktadır ve böylelikle kendisine okuyacak, aynı zamanda da kafasını dağıtıp bebeğinin acısını unutacak alan ve zaman yaratır. Kasabanın gençleri Tuana için delirmektedir ve bunlardan biri de komşuları olan Giray'dır. Ancak Tuana erkeklere olan tüm güvenini bitirdiğinden kimse ile ilgilenmez. Onun için önemli olan bundan sonra bebeğine kavuşacağı gündür. Ta ki kasaba da hayatını kurtaran Nejat ile tanışana kadar.

Aslında kitapla ilgili daha fazla şeylerde yazmak istiyorum ancak çok fazla da spoiler vermek istemiyorum. Yalnız sevgili Eyşan Utku kitaptaki atlarla olan kısımlara gerçekten bayıldım. Çok düşünülerek ve araştırılarak yazılmış olduğu belli. Aynı zamanda can dostumun da ailesinin bir at çiftliği olduğu için benim daha da ilgimi çekti.

İnşallah diğer kitaplarını da okumak ve yorumlamak kısmet olur. Başarılarının devamını diliyorum ve kitap hediyen içinde sana çok teşekkür ediyorum. İmzalı olması da ayrı bir güzeldi. Kaleminin mürekkebi hiç bitmesin.

Hepinize keyifli okumalar diliyorum.

Tanıtım Bülteninden


Manik depresif bir kadının delirmemek için verdiği büyük mücadele, bir kısrakla olan içten dostluğu.
Bu kadına her şeyini adamaya hazır, tutkuyla seven bir erkek.
Kadınlar ve erkekler; kısraklar ve aygırlar...
“Yaşlı adam gülümsemişti.
“Bir saguaro delik deşik edilebilir, oyulabilir, devrilebilir, ezilebilir; ama yine de yaşar, yine de hayat veren suyu depolar, yine de yabanıl bir şekilde büyüyüp kendini onarır.”
“Genç adam içli bir melodi çalan sokak şarkıcılarının yanına gitti ve önlerindeki gitar kutusuna hatırı sayılır bir miktarda bahşiş bıraktı : “Elbet güneş bir gün bizim için doğacak!” dedi.
“Ah hayat! Bunca atıp tuttuktan sonra bile sana inanıyorum.    Hâlâ rüzgâra doğru koşuyor, ruhlarla dans ediyorum...”


Basım Yılı : 2015

Sayfa Sayısı : 208

Kanes Yayınları

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Zamanların En Güzel Kadını : Prenses Fevziye

Kavalalı Mehmet Ali Paşa soyundan, Mısır'ın ilk kralı Fuad'ın kızı; yine Mısır'ın son kralı Faruk'un kız kardeşiydi Prenses Fevziye.

Sait Faik Abasıyanık - Karlı Hava

22 Nisan 2024 Pazartesi Altın Fiyatları

 

Cahit Sıtkı Tarancı - Kırık Bir Aşk Hikayesi

Cahit Sıtkı Tarancı'nın meşhur bir şiiri var, " Abbas" adında.

Bugün 23 Nisan, Hep Neşeyle Doluyor İnsan

 

Nil Karaibrahimgil - Ben Aptal Mıyım?

 

Poy Baharatı Nedir? Nerelerde Kullanılır?

  Merhabalar Baharat kullanmayı sever misiniz?

Şermin Yaşar, İlber Ortaylı - Cumhuriyet'in İlk Sabahı Kitap Alıntısı

 

Radyo Tiyatrosu - Kaplumbağa Sever misiniz?

 

Naime Özeren - 23 Nisan