Ana içeriğe atla

Serhat Yıldıra Röportajı

Merhabalar

Eylül ayının ilk röportajıyla sizlerleyim.
Bugün çok genç bir konuğum var. Kendisiyle yaptığımız keyifle sohbetimizle sizleri başbaşa bırakıyorum.

Yeni yazılarımda görüşünceye dek, Güzel bir hafta olması dileğiyle.

Hoşçakalın.

*Kısaca kendinizden bahseder misiniz?
Ben Joubert Sendromu Spastik Engelli İki Kitap Yazarı Serhat Yıldıra. 2001 yılında Manisa da doğdum.

*Yazmaya Ne Zaman Başladınız?
Ben yazmaya 2016 yılında ilk kitabım olan Bir Okul Macerası ile başladım.

*Kitap ya da genel olarak yazma konusunu nasıl seçiyorsunuz? Etkileşim var mı? Yoksa tamamen tesadüf mü? Yani kurguyu önceden mi belirlersiniz? Yoksa bütün olay örgüsü siz yazdıkça mı gelişir?
Ben öncelikle kitaba bir başlık belirlerim. Sonra ben yazdıkça hem konu, hem de olay örgüsü gelişiyor.

*Kimsenin okumayacağını bilseniz bile yazmaya devam eder misiniz?
Evet ben kimsenin okumayacağını bilsem bile yazmaya devam ederdim. Çünkü ben yazmayı çok seviyorum.

*İlk kitabınızı çıkarmaya nasıl ve ne zaman karar verdiniz?
Ben ilk kitabımı 2016 yılında öğretmenimle çıkarmaya karar verdim.

İnsanların çoğu hayatımı yazsam roman olur der. Sizce herkes kitap yazabilir mi? Yazmak bir yetenek midir?
Bence herkesin hayatı bir roman olur. Ama herkes kitap yazamaz bence kitap yazmak bir yetenektir.

*Yazma ritüelinizden bahseder misiniz? Mesela hangi ortamda hangi meteryallerle, hangi müzikle ve nasıl bir coğrafya da yazmayı tercih edersiniz?
Yazmak için sakın bir kafaya ve sakın bir vücuda ihtiyaç var. Yazmak için bir müziğe gerek yok. Ben bilgisayar ortamında değil deftere yazıyorum.

*Yazmak isteyen ancak nasıl yazmaya başlaması gerektiğini bilmeyenler için tavsiyeleriniz var mı?
Evet yazmaya kitabın adından yola çıkarak başlanır.

*Bir gün kurgu olmayan bir şey yazmayı düşünüyor musunuz?
Ee kurgusuz bir şey asla yazılmaz.

*Bir yazar olarak okuduğunuz ve beğendiğiniz yazarlar kimdir?
Ben bütün kitapları okuyup severim.

*En son hangi kitabı okudunuz?
Ben en son Ya Tahammül Ya Sefer adlı kitabı okudum.

*Yayımlanan iki kitabınız var. Son kitabınızın çıkışının üstünden de biraz zaman geçmiş. Yakında yeni kitap veya yeni projeler var mı?
Evet yakında yeni kitap var. Yeni kitap projemin adı Aşk Emek İster.

*Asıl mesleğimiz nedir?
Ben lise 10. Sınıfa gidiyorum.

*Yazmak sizin için hayat boyu sürecek serüven mi? Yoksa yazmayı bırakmayı düşündüğünüz bir zaman var mı?
Hayır yazmayı asla bırakmayı düşünmüyorum.

*Günümüzde gençlerin sosyal medya sitelerinde çok zaman geçirmesini nasıl değerlendiriyorsunuz? 
Bence çok kötü bir alışkanlık ve ne yazık ki  ve bende sosyal medya sitelerine çok giriyorum. Halbuki oraya girmek yerine alıp günde bir kitap okuyabilirler.

*Günümüz gençliğine üç tavsiye verecek olsaydınız bunlar ne olurdu?
Kitap okuyun, Müzik dinleyin, Ders çalışın.

*Kitaplarınız yayımlandıktan sonra şunu yazsaydım, şunu yazmasaydım dediğiniz oldu mu?
Tabii ki de kitaplarım yayımlandıktan sonra şunu yazsaydım veya yazmasaydım dediğim oldu.

*Yazmadığınız zaman ne yaparsınız?
Yazmadığım zamanlar sosyal medya hesaplarımdan kitap tanıtımı yapıyorum.

*Kitap fuarlarıyla ilgili düşünceleriniz nelerdir?
Kitap fuarlarıyla ilgili tek düşüncem çok eğlenceli olması.

*Hayatınız boyunca yaşadığınız pişmanlık var mıdır?
Ben hayatım boyunca asla pişman olmadım ve olmam.

*En büyük korkunuz nedir?
Benim en büyük korkum ifraz etmektir.

*Aşk sizce nedir? İlk görüşte aşk var mıdır?
Bence ilk görüşte aşk vardır. Mesela bir gün çarşıya bir kadına çarptığında hiç ruhun bile hissetmeden aşık olursun.

*Okurlarınızla aranızda nasıl bir bağ var?
Benim okurlarıma aramda çok sıkı bir bağ var.

*Ulaşamadığınız biri ile sohbet etme şansınız olsaydı bu kim olurdu? Neden?
Bu kişi Orhan Pamuk olurdu, çünkü onu çok seviyorum. 

*Hayatta en çok kıymet verdiğiniz kişi?
Benim hayatta en çok kıymet verdiğim kişi ailem ve sevdiğidir.

*Son olarak eklemek istedikleriniz var mı? Ya da okurlarınıza mesajınız var mı?
Evet bu röportajda emeği geçen Beyda'nın Kitaplığına çok teşekkür ederim. Bana destek olup birer tane kitap satın alırsanız çok mutlu olurum.

Yorumlar

  1. Genç yazarlarla olan röportajlarını daha bir seviyorum. Ne iyi etmişsin, güven vermesi, tanıtımı açısından :) Başarılar diliyorum Serhat Yıldır a :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lovehouse;
      ben teşekkür ederim canım. Özelliklere gençlere destek vermek gerek.

      Sil
  2. Ne kadar da gençmiş, yolu açık olsun...

    YanıtlaSil
  3. Ne mutlu genç arkadaşımıza. Engelleri kendisine mazeret olmaktan çıkarmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatih Bey;
      Engeller kafamızın içinde. Onalrı kırmak gerek öncelikle.

      Sil
  4. Çok genç bir yazar

    YanıtlaSil
  5. Yazarımızı tebrik ediyorum, yolu açık olsun!

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Zamanların En Güzel Kadını : Prenses Fevziye

Kavalalı Mehmet Ali Paşa soyundan, Mısır'ın ilk kralı Fuad'ın kızı; yine Mısır'ın son kralı Faruk'un kız kardeşiydi Prenses Fevziye.

Sait Faik Abasıyanık - Karlı Hava

22 Nisan 2024 Pazartesi Altın Fiyatları

 

Cahit Sıtkı Tarancı - Kırık Bir Aşk Hikayesi

Cahit Sıtkı Tarancı'nın meşhur bir şiiri var, " Abbas" adında.

Zeynep Sahra - Elmalı Turta

Merhabalar Zeynep Sahra'nın Ayçöreği hikayesi Elmalı Turta ile son sürat devam ediyor. Öncelikle yeniden belirtmek istiyorum bu kitap Ayçöreğinin devam kitabı. Yani öncelikle Ayçöreğini okumalısınız.

Radyo Tiyatrosu - Kaplumbağa Sever misiniz?

 

Naime Özeren - 23 Nisan

Megalodon Köpek Balığı Hakkında Bilinmeyenler

Herkese Merhabalar Bugün sizlere Megalodon hakkında bilgi vereceğim.

26 Nisan 2024 Cuma Altın Fiyatları

 

Bugün 23 Nisan, Hep Neşeyle Doluyor İnsan