Ana içeriğe atla

İlber Ortaylı'nın Kitap Tavsiyeleri

Merhabalar

Geçtiğimiz günlerde İlber Ortaylı'nın bir söyleşini dinledim.
Tavsiye ettiği kitaplar sorulduğunda kendisi çok güzel kitap tavsiyeleri verdi. Ben kendi adıma bu kitapları okuma listeme aldım. Aralarında zaten listemde olanlar da vardı. Bu listeyi sizlerle de paylaşmak istedim ki; kitap tavsiyesi isteyenlere, kitap alacaklara fikir olsun. O zaman buyurun sizi listeyle başbaşa bırakayım. 

Yeni yazılarımda görüşünceye dek, kendinize çok iyi bakın. Sonbahara merhaba dediğimiz, yazın son zamanlarını yaşadığımız şu günlerde güzel bir pazar günü geçirmeniz dileğiyle, hoşçakalın.

İlber Ortaylı'nın Kitap Tavsiyeleri :

Osmanlı İmparatorluğu - Halil İnalcık
Batı Doğu Divanı - Goethe
Hafız Divanı
İnce Memed - Yaşar Kemal
Fuzuli Divanı
Timurlenk - Beatrice Forbes Manz
İslam Uygarlıkları Tarihi - Corci Zeydan
Bir Ortadoğu Tarihçisinin Notları - Bernard Lewis
Savaş ve Barış - Tolstoy
Kral Lear - William Shakespeare
Yüzbaşının Kızı - Puşkin
Savaş Günlükleri 1939-1943 - Kont Galeazzo Ciano
Vanya Dayı - Çehov
Madam Bovary - Gustave Flaubert
Semerkant - Amin Maalouf
Puslu Kıtalar Atlası - İhsan Oktay Anar
Milli Mücadele Başlarken - Tayyib Gökbilgin
Suyu Arayan Adam - Şevket Süreyya Aydemir
Yeniçeriler - Reşad Ekrem Koçu
Yavuz Sultan Selim - Feridun Emecan
Devlet-i Aliyye - Halil İnalcık
Sultan Alp Arslan - Cihan Piyadeoğlu
Bostan - Sad-i Şirazi
Karamazov Kardeşler - Dostoyevski
Kambur - Şule Gürbüz

Yorumlar

  1. Faydalı bir liste olmuş, hele ki üstad önerdiyse düşünmeye gerek yok. Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Listeden okuduklarımın da olmasına nasıl sevindim. :) Diğerlerini de inceleyeceğim. Çok teşekkürler canım.

    YanıtlaSil
  3. Hepsi çok değerli eserler.. Liste uzadı benim epey, bitireyim başlayacağım yenilerine. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aybüke S.
      Bende bir liste var. 5000'den fazla kitap ve üstüne yenileri geliyor. Ömür yeter mi bilmem?:)

      Sil
  4. Son zamanlarda tek kaşım havada izlesem de kendisini güzel bir öneri listesi olduğunu kabul ediyorum..

    YanıtlaSil
  5. bu güzel liste için teşekkürler, elimde olmayanları da edineyim

    YanıtlaSil
  6. Birkaç kitap zaten listemdeymiş ama diğerlerini de inceleyeceğim. Paylaştığın için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  7. oo çoğunu okumadım. çok faydalı kitaplara benziyor. duyduğum ve okumak istediğim çok var. puslu kıtalar atlasını ise şu an okuyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı Diyarlar;
      Bu lsitedekileri okumak gerek bencede:)

      Sil
  8. Süpersin Beyda, ne iyi bir liste olmuş, emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  9. Düşünmeye gerek yok, birkaç tanesini okudum ama o önerdiyse mutlaka zaman bulmak lazım diğerleri için de, teşekkürler...

    YanıtlaSil
  10. Sadece ikisini okumuşum :-( Madam Bovary ve İnce Memed. Listedeki birkaç kitap benim de okuma listemdeydi ama birçoğunu yeni duydum. Çok faydalı olmuş bu yazı. Hepsini okuma listeme ekliyorum. Teşekkürler :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule;
      sen benden öcne okursun bence:) Keyifle oku canım:)

      Sil

Yorum Gönder

Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Zamanların En Güzel Kadını : Prenses Fevziye

Kavalalı Mehmet Ali Paşa soyundan, Mısır'ın ilk kralı Fuad'ın kızı; yine Mısır'ın son kralı Faruk'un kız kardeşiydi Prenses Fevziye.

Beyza Alkoç - 3391 Kilometre

Merhabalar Beyza Alkoç'un 3391 kilometre kitabını ilk çıktığı zaman görmüştüm ama açıkçası almakla almamak arasında kalmıştım. Kitap hediyeleşme etkinliği sayesinde okuma fırsatı bulduğum kitaba tek kelimeyle bayıldım. 

Zeynep Sahra - Elmalı Turta

Merhabalar Zeynep Sahra'nın Ayçöreği hikayesi Elmalı Turta ile son sürat devam ediyor. Öncelikle yeniden belirtmek istiyorum bu kitap Ayçöreğinin devam kitabı. Yani öncelikle Ayçöreğini okumalısınız.

Poy Baharatı Nedir? Nerelerde Kullanılır?

  Merhabalar Baharat kullanmayı sever misiniz?

Smilodon (Kılıç Dişli Kaplan) Hakkında Bilinmeyenler

Herkese Merhaba  Bugün sizlere Smilodon'dan (Kılıç Dişli Kaplan) bahsedeceğim. 

Fatih Murat Arsal - Ödünç Aşk

Merhabalar Fatih Murat Arsal'ın kalemini sevdiğimi bilmeyen kalmadı sanırım.

Gabriel Garcia Marquez - Ağustosta Görüşürüz

 

Cahit Sıtkı Tarancı - Kırık Bir Aşk Hikayesi

Cahit Sıtkı Tarancı'nın meşhur bir şiiri var, " Abbas" adında.

Yeşil Yol

 

Samed Behrengi - Bir Şeftali Bin Şeftali

Herkese merhaba Kısa zaman önce bitirdiğim bir kitap Bir Şeftali,Bin Şeftali. Bir gün annesinin dalında büyümekte olan bir şeftalinin hikayesi bu. Bu şeftali büyüyünce sahibi tarafından köye satılmaya götürülür.