Ana içeriğe atla

Arthur Conan Doyle - Baskerville'lerin Köpeği

Merhabalar

Zaman zaman çocuk kitapları okumak insana kendisini iyi hissettirir.
Kafamın dolu olduğu, kendimi pek de iyi hissetmediğim bir dönemde oğlumun kitaplarına bakarken dikkatimi çekti Baskerville'lerin Köpeği. Bu kitapla da ilk Sherlock Holmes kitabımı da okumuş bulunuyorum. Hoş her ne kadar çocuk klasikleri olarak görünse de bence büyüklerinde okuması gereken bir kitap. Zira kitap polisiye ve en sevdiklerimden. O zaman kitabın konusuna geçelim.

Sherlock Holmes ile Doktor Watson Baker evlerindeyken bir adam kendilerinden yardım istemeye gelir. Gelen kişi Dr. Mortimer eski bir hikaye anlatır. Buna göre yıllardır Baskerville'ler yüzyıllardır lanetli ve vahşi bir köpek tarafından öldürülmektedir. Son olarak uşağı tarafından ölü bulunan Sir Charles Baskerville'den sonra aile iyice lanetli olarak görünmektedir. Dr. Mortimer Sherlock Holmes'dan yardım istediğinde tüm ölüm hikayesini anlatır. Üstelik yaşayan akrabalarından olan Henry Baskerville'de ertesi günü malikaneye gelecektir. Bunun üzerine bir plan yapan Sherlock yardımcısı Dr. Watson ile Sir Henry Baskerville'yi malikaneye göndermeye karar verir ve olayı araştırmaya başlar. Ancak daha malikaneye gitmeden yaşanan garip olaylar hiç de iyi değildir. Sir Henry gelir gelmez başlayan olaylar Sherlock'un kafasında yeni sorulara neden olur. Acaba gerçekten lanetli bir köpek var mıdır? Yoksa sadece bir hurafeden mi ibarettir?

Okuduğum ilk Sherlock Holmes kitabı olmasına rağmen, son olmayacağını söyleyebilirim. Neden bu kadar geç kaldığım konusunda da kendime kızıyorum. Zira o kadar ustaca kurgulanan olaylar var ki, sonuçta "yok artık!" dedim. 

Büyüklerin okuyacağını zaten söylemiştim ama çocuklarınıza da mutlaka okutun diyeceğim bir kitap Baskerville'lerin Köpeği. Kitabın yazarı Arthur Conan Doyle gerçekten çok başarılı bir kurgu ortaya koymuş. En kısa zamanda oğlumun kitaplığındaki diğer kitaplarını da okuyacağım.

Yeni yazılarımda görüşünceye dek, kendinize iyi bakın. Yazın şu son zamanlarında güzel bir pazar günü sizlerle olsun.

Hoşçakalın.

Tanıtım Bülteninden

"Bozkırın sessizliğini, çabuk çabuk yürüyen ayak sesleri bozuyordu. Taşların arasına sinerek, önümüzdeki duvara dikkatle bakmaya başladık. Ayak sesleri yaklaşıyordu. Bir perdenin arkasından çıkar gibi, sisin içinden beklediğimiz adam çıktı. Yıldızların aydınlattığı geceye çıkınca hayretle bakındı. Huzursuz olduğu belliydi."

Nesillerdir ailesinin peşini bırakmayan lanet, Baskerville'lerin sonuncusu Sir Henry'nin hayatını da tehdit etmeye başlamıştır. Amcası Charles Baskerville'in şüpheli ölümünün ardından atalarından kalan topraklara dönen Sir Henry, ünlü dedektif Sherlock Holmes'ten yardım ister. Holmes, Doktor Watson'u Sir Henry ile birlikte bozkırdaki uğursuz malikâneye yollar ve söylentiler, garip komşular, karanlık, bataklık ve doğaüstü olaylardan oluşan bu gizemli davayı çözmek için harekete geçer.

Basım Yılı : 2012

Sayfa Sayısı : 176

Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları

Çevirmen : Ender GÜROL

Yorumlar

  1. Çocuk kitaplarını okumayı ben de severim. ^-^

    YanıtlaSil
  2. Kitabın isminde Sherlock Holmes olmayınca yazardan Sherlock öyküsü olmayan bir kitap okuyacağımı düşünüp heyecanlanmıştım ama yanılmışım :-) Yazarın Sherlock Holmes içermeyen kitabı var mı acaba?

    YanıtlaSil
  3. müfred;
    Okurken de anlaşılacak gibi değil zaten. :)

    YanıtlaSil
  4. İlkay Özgür;
    Kesinlikle canım. Çocuk kitapları insanın ruhuna dokunuyor:)

    YanıtlaSil
  5. Kızım ve kendim için not aldım. Seviyorum çocuk kitaplarını, sevgiler :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Zamanların En Güzel Kadını : Prenses Fevziye

Kavalalı Mehmet Ali Paşa soyundan, Mısır'ın ilk kralı Fuad'ın kızı; yine Mısır'ın son kralı Faruk'un kız kardeşiydi Prenses Fevziye.

Zeynep Sahra - Elmalı Turta

Merhabalar Zeynep Sahra'nın Ayçöreği hikayesi Elmalı Turta ile son sürat devam ediyor. Öncelikle yeniden belirtmek istiyorum bu kitap Ayçöreğinin devam kitabı. Yani öncelikle Ayçöreğini okumalısınız.

Cahit Sıtkı Tarancı - Kırık Bir Aşk Hikayesi

Cahit Sıtkı Tarancı'nın meşhur bir şiiri var, " Abbas" adında.

Nil Karaibrahimgil - Ben Aptal Mıyım?

 

Beyza Alkoç - 3391 Kilometre

Merhabalar Beyza Alkoç'un 3391 kilometre kitabını ilk çıktığı zaman görmüştüm ama açıkçası almakla almamak arasında kalmıştım. Kitap hediyeleşme etkinliği sayesinde okuma fırsatı bulduğum kitaba tek kelimeyle bayıldım. 

Sait Faik Abasıyanık - Karlı Hava

Uğruna İnsanların İntihar Ettiği İran Şahının En Sevdiği Karısı Anis-el Doleh

Merhabalar Son zamanlarda sosyal medyada sıklıkla karşılaştığım bir haber, aslında güzellik kavramımızı sorgulamama neden oldu.

Naime Özeren - 23 Nisan

Şermin Yaşar, İlber Ortaylı - Cumhuriyet'in İlk Sabahı Kitap Alıntısı

 

Kademe Analizi Nedir?