Ana içeriğe atla

Rukiye Türeyen - Kanadı Kırık Melek'in Kanadına Takılanlar

Merhabalar

Rukiye Türeyen'i belki duydunuz, belki de daha yeni duyuyorsunuz.
Kendisi küçükken geçirdiği menenjit hastalığı nedeniyle sadece sol elinin işaret parmağını kullanabiliyor. Fakat bu durumuna rağmen hayata sıkı sıkıya bağlanmış ve kendi kendine okuma yazma öğrenerek kitap yazmış. 

Rukiye Türeyen yazdığı kitap geliriyle bugüne kadar kendisine bakan annesine ev almak niyetindeydi ve sonunda bu isteğine kavuştu. Bu konuda kitabın çıktığı yayınevi de tüm geliri herhangi bir kesinti yapmadan kendisine aktardı. Yayınevini de bu güzel davranışından dolayı kutluyorum.

Rukiye Türeyen Kanadı Kırık Melek'in Kanadına Takılanlar kitabında engelliler ve engelli olmakla ilgili yazdığı hikayeleriyle engelli arkadaşlarımızın durumuna dikkat çekerken, her birimizin de birer engelli adayı olduğunun altını çiziyor. 

Rukiye Türeyen'in bu çabası, engellerin vücudumuzda değil beynimizde olduğunun da bir göstergesi. Kendisini bu çabasından dolayı kutluyorum. 

Yeni yazılarımda görüşünceye dek, kendinize çok iyi bakın. Kitapla ve sağlıklı geçen günleriniz olsun.

Hoşçakalın.

Tanıtım Bülteninden

HER ŞEY TEK PARMAĞIMIN UCUNDA ...

Yürek dağlar engellilerin durumları; hep acınarak bakılır. Bir işe yaramaz sanılır.
Şimdi sizlere kendimden bahsedeceğim. Kararı siz verin, işe yarıyorlar mı yoksa yaramıyorlar mı?

Engelli bir birey öncelikle kendiyle ve bedeniyle barışık olmalı ki; yaşadığı zorluklara göğüs gerebilsin.

Uç aylıkken geçirdiğim menenjit bir diğer adıyla havale nedeniyle beden sağlığından yoksun biriyim. 37 yaşındayım ve kendimi bildim bileli kendi ihtiyaçlarımı karşılayamıyorum...

İhtiyaçlarımı, kardeşlerim ve annem gideriyor. Babam, akciğer kanseri nedeniyle vefat etti. Annem, 7 yıl önce iki beyin ameliyatı geçirdi. Yine de biz çocukları için, ayakta duruyor.

Hikâyeler senaryolar yazıyorum. Bu kitap benim ilk kitabım. Kitabımda dört hikaye, bir oyun, bir skeç, bir senaryo, bir de mektup var. Çoğu zaman kitaptaki kahramanların yerine kendimi koyuyorum. Bilgisayar başında yazdığım karakterlerin bedenlerini kendi bedenim gibi kullanıyor, kendi bedenimde sergileyemediğim özgürlüğü o karakterlerin üzerinde sergiliyorum.

Basım Yılı : 2018

Sayfa Sayısı : 144

Egemen Yayınları

Yorumlar

  1. kitapevini ayrı, hanımefendiyi ayrı sizi ayrı tebrik ediyorum. en kısa sürede kitabını temin edip okucam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ümit Çakır;
      Çok teşekkürler :) Keyifli okumalar.

      Sil
  2. Bu büyük azmi desteklemeli, bin bir güçlükle hazırladığı bu kitabı almalı, aldırmalı, tanıtmalıyız. Daha önce Kitaplara Kaçanlarda da bu kitaptan bahsetmiştim. İnşallah hayal ettiği evi alabilir. Size teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. En kısa zamanda kitabını temin edip okumak isterim. Teşekkürler tanıtım için...

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bir kitap Kanadı Kırık Melek. Ben de kitaptaki görüşlere katılıyorum. Asıl engel insanların beyninde. Engelsiz olduğu halde psikolojik olarak engelli yani öğrenilmiş çaresizlik yaşayan o kadar insan var ki, toplumuzda. Bu güzel tanıtım için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatih Bey;
      Beynimizdeki engelleri kaldırmamız gerek. Çok teşekkürler :)

      Sil
  5. Basından duymuştum annesine ev almak istediğini aylar önce. Daha sonra satışların iyi gittiğini ve evin alındığını biliyorum. Azmin elinden hiçbir şeyin kurtulmayacağının gerçek hikayesi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rabia Serteli;
      Evet herkese örnek olacak bir hayat. Engeli kendisine engel olmamış.

      Sil
  6. Kitap çok satanlar listesinde çok uzun süre kalmıştı :) geliri ile annesine bir ev alma hayali vardı Rukiyenin ne güzel evlat :)

    YanıtlaSil
  7. oleeeey ben de bi dolu aldım ve hediye etttim. neyse ki ev alabilmiş yaa :) bi blog arkadaşımız 50 tane aldı ve bir kütüphaneye bağışladıydıı :)

    YanıtlaSil
  8. Kitabı ben de aldım sosyal medya sayfalarımda paylaştım. Gerçekten takdire şayan bir durum. Çok muhteşem bir mücadele örneği. Rukiye kardeşimizin yolu açık olsun. Anneciğine de evini aldı. Ne mutlu.. Sizi de sayfanızda yer verdiğiniz için kutluyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hanife Mert;
      Hayat mücadelesi çok güzel. Azmi herkese örnek olmalı.

      Sil
  9. İnstagram hesabı da var, çok aktif kullanıyor, takip edilebilir.

    YanıtlaSil
  10. Farkındalık hissi uyandıran yararlı bir kitabı bizlerle de paylaştığın için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Zamanların En Güzel Kadını : Prenses Fevziye

Kavalalı Mehmet Ali Paşa soyundan, Mısır'ın ilk kralı Fuad'ın kızı; yine Mısır'ın son kralı Faruk'un kız kardeşiydi Prenses Fevziye.

Beyza Alkoç - 3391 Kilometre

Merhabalar Beyza Alkoç'un 3391 kilometre kitabını ilk çıktığı zaman görmüştüm ama açıkçası almakla almamak arasında kalmıştım. Kitap hediyeleşme etkinliği sayesinde okuma fırsatı bulduğum kitaba tek kelimeyle bayıldım. 

Zeynep Sahra - Elmalı Turta

Merhabalar Zeynep Sahra'nın Ayçöreği hikayesi Elmalı Turta ile son sürat devam ediyor. Öncelikle yeniden belirtmek istiyorum bu kitap Ayçöreğinin devam kitabı. Yani öncelikle Ayçöreğini okumalısınız.

Poy Baharatı Nedir? Nerelerde Kullanılır?

  Merhabalar Baharat kullanmayı sever misiniz?

Smilodon (Kılıç Dişli Kaplan) Hakkında Bilinmeyenler

Herkese Merhaba  Bugün sizlere Smilodon'dan (Kılıç Dişli Kaplan) bahsedeceğim. 

Fatih Murat Arsal - Ödünç Aşk

Merhabalar Fatih Murat Arsal'ın kalemini sevdiğimi bilmeyen kalmadı sanırım.

Gabriel Garcia Marquez - Ağustosta Görüşürüz

 

Yeşil Yol

 

Samed Behrengi - Bir Şeftali Bin Şeftali

Herkese merhaba Kısa zaman önce bitirdiğim bir kitap Bir Şeftali,Bin Şeftali. Bir gün annesinin dalında büyümekte olan bir şeftalinin hikayesi bu. Bu şeftali büyüyünce sahibi tarafından köye satılmaya götürülür.

Cahit Sıtkı Tarancı - Kırık Bir Aşk Hikayesi

Cahit Sıtkı Tarancı'nın meşhur bir şiiri var, " Abbas" adında.