18 Mart 2018 Pazar

Gazlıgöl Çakır Termal Eleştiri Yazısı

Merhabalar

Gazlıgöl Çakır Termal yazımı okuyanlar belki hatırlayacaktır. Yılbaşı tatilimizi geçirmek üzere Gazlıgöl'deki Çakır Termal'e termal tatile gitmiştik. İlk gittiğimiz zaman yaşadığımız bir aksaklık vardı ancak ikinci gidişimizde de aynı şey olduğundan bu yazıyı yazma ihtiyacı duydum. Çünkü gerçekten bir tesisten beklenmeyecek derece de sıkıntılı durumlar yaşadık. O zaman başlayalım.
Tesise yılbaşında gittiğimizde tesis tanıtım yazısında bahsetmediğim ve her tesisin başına gelebilecek talihsiz bir olay yaşadık. Bu talihsizlik neredeyse bir günümüze mal olsa da olabilir böyle şeyler diyerek üstünde durmamıştım. Fakat bu aksaklığın elektrik idaresiyle alakalı olmadığını bu gidişimizde anladım. 

Öncelikle tesisin yanına yapılmak istenen ek bir bina inşaatı var. Bu inşaat nedeniyle olduğunu düşündüğüm aksaklıklar nedeniyle misafirler maalesef ki mağdur oluyor. 

Yılbaşındaki konaklamamızdan başlayalım. Gece uyandım. Sanırım saat 03:00 gibiydi. Her yer zifiri karanlık. Herhalde elektrikler kesik diye düşündüm. Nasıl olsa gelir diye uykuya devam. Sabah uyandığımızda ne elektrik, ne de su hiç biri yoktu. Ertesi günü neredeyse hava kararana kadar uğraştılar. Bir ara geldi. Sonrasında yine yok. Trafo patladı dediler. Tesisten kaynaklı bir durum olmadığını düşündüğümüzden ne kadar sinir olsak da; tamam dedik olsun. Ama bu gittiğimizde durum daha da içler acısıydı. 

Tesise giriş yaptık ve yoldan geldiğimizden malum oğlum wc kullanmak istediğinde tavanın aktığını söyledi. Salon kısmına geçtiğimizde perdeler kornişten çıkmıştı ve camlardaki perdelerden birisi tamamen yoktu. Yan tarafta çalışan inşaat işçileri kurulan iskeleden odayı rahatlıkla dikizleyebilirlerdi. Banyoya girdiğimizde spotların birinin sürekli yanıp söndüğünü, birinin hiç yanmadığını gördük. Salon ışıkları hiç yanmıyordu. Odalarda ışık vardı. Resepsiyonu arayıp durumu izah ettim ve odamızın değiştirilmesini istedim. Tesisin dolu olduğunu ve odamızı değiştiremeyeceklerini ve aksaklıkların da bir an önce giderileceğini söylediler. Odaya iki kişi geldi ve yanlarında da resepsiyondaki bayan görevli. Bize wc'yi kullanmamamızı, banyodakini kullanmamızı söylediler. Bu durumun giderilmesi gerektiğini, sonuçta biri banyodayken wc kullanımına ihtiyaç olabileceğini söylediğimde "Doğru, o zaman halledelim!..." dediler ya da "Yukarıdakilere söyleyelim. onlar wc kullanmasın!..." önerisinde bulundular. Orada oturanların da bu duruma itiraz edeceğini söylediğimde; "Tamam. Haklısınız!..." diyerek gitti. Odanın hali harap durumda zaten. İçerisi ter kokusuna boğuldu. Yoldan gelmişiz. Üstünden bir saate yakın zaman geçti. Ortada yapılan hiçbir iş yok. Resepsiyonu sinir küpü şeklinde arayıp verdim ayarı. Bu aksaklıkların oda hazırlanırken giderilmesi gerektiğinden tutunda, aklınıza ne gelirse okuyup, üfledim. Ayrıca bu aksaklık giderilme süresinin bizim vaktimizden çaldığını ama çıkış zamanı geldiğinde hiç tereddüt etmeden 10:00'da odayı boşaltmamızı isteyeceklerini, bu şekilde tesis işletmeciliği olmayacağını söyledim. Bu kadar fırçadan sonra güya tesiste boş oda yoktu. Hemen bir boş oda ayarlandı ve bizi başka odaya aldılar. (Bu arada elektrik idaresinden kaynaklı dedikleri arıza diğer odada yoktu. Yani tam tekmil tüm ışıklar çalışıyordu.)

Odaya geçtik. Dedik bununla kalsa bari. Ama nerede. Biz yemek hazırlığı yaparken oğlum havuzun dolma süresini hesap edip, havuzu doldurmak istedi. Hop sular kesik. Bende devreler iyice atmaya başladı. Tekrar resepsiyonu aradım. Suların kesik olduğunu söylediğimde "Aaaa sular mı kesik?" şeklinde cevap aldım. Dalga mı geçiyorsunuz? dediğimde "hemen sulara bakalım" dediler. Neyse bir süre sonra sular geldi. O gün öyle geçti. Ertesi sabah uyandık. Oğlum havuza girdi ve hop yine sular gitti. Yine resepsiyonu aradım. "Sular yok" dedim. "Aaaa yine mi yok!..." dediler. "Siz ve tesisiniz şaka mısınız? Ben 3 gün tatil yapacağım ve daha kez sizin saçma sapan aksaklıklarınız için telefon başında kamp kurmam gerekiyor? Ben artık aramaya utanıyorum ama siz su ve elektrik kesmekten utanmadınız. Banyoda mahsur kaldık" dedim. 10 dakika sonra sular geldi. Sonrasında yarım saat geçmedi yine su yok. Yine aradım ama kafamdan dumanlar çıkıyor. "Eeee işte elektrikte bir arıza var. Bu nedenle sular da elektriğe bağlı pompalarla basıldığından sular da yok" dediler. Fakat elektrikler varken bu nasıl bir arızaymış dediğimde tık yok. Normalde eşim çok sakin biridir. Bildiğiniz sinirleri alınmış versiyon. Ama aşağı bir inişi vardı ben korktum açıkçası. Aşağıda vermiş ayarı. Geldiğinde işin özü ortaya çıktı. Meğer yan tarafa yaptıkları yeni tesis nedeniyle inşaatın devamı için elektrik ve su kesiliyormuş. Millet sesini çıkarıncaya kadar ne kadar kesilirse kârdır mantığıyla milleti mağdur ediyorlar. Ses çıkaran olursa birazda öyle süre kazanıp sonrasında enerji verilmeye devam ediliyor ama bunun çözümü bu değil. Özellikle 15 tatil gibi tesisin dolu olduğu yoğun bir dönemde bu tarz işlerin yapılması ve sonrasında da sanki hiçbir şey olmamış gibi rutin çalışmaya devam edilmesi. Ne bir özür dilemek, ne bir yetkili çabası göremedik. Şayet ses çıkarmazsanız verdikleri uyduruk odada tatilinizi geçirip, zaman zaman verilen elektrik ve su ile işinizi halledip, tesise de dünyanın parasını verip, karşılığında da hizmet alamadan geri dönersiniz. İlk gittiğimizde yaşanan arızanın da bu sebeple kendilerinden kaynaklı olduğunu ama elektrik idaresine atmaya çalıştıklarını, verdikleri odadan dolayı memnun kaldığımız tesisin aslında ikinci gidişimizde diğer yüzünü de görmüş olduk. 

Sürekli elektrik ve su kesintisi ve ilgisiz işletme sahiplerine sahip bu tesiste bir daha konaklamayı asla düşünmüyorum. İnşaattan kaynaklı aksaklıklar oluyorsa bu durum müşterilere bildirilmeli ve gerekiyorsa da müşteri alınmamalı ki tesisin adı kirlenmesin. Ama hem karnım doysun, hem de pastam bütün dursun mantığıyla bu işler yürümez maalesef. 

Son olarak resepsiyon görevlileri ile ilgili bir şey söylemek istiyorum. Tesise girişte ödeme yaparken kredi kartı ile ödeme yapmak için kartı uzattığımda üst üste "Nakit ödeyemez misiniz? Yarısını bari nakit ödeyin!..." şeklinde ısrarlarına ayar olduğum gibi, en sonunda tersledim. İki kez gittik tesise ve ikisinde de aynı muameleye maruz kaldık. Şayet kredi kartı ile ödeme almak işine gelmiyorsa pos cihazı koymazsın ve sadece nakit ödeme kabul edersin. Profesyonellikten ve kurumsallıktan uzak bu davranışlar tesise bir eksi daha vermeme neden oldu. 

Tesisin tek sevdiğim özelliği haşır haşır kaynayan sıcak suyu. Ama tabii ki de suyu bulup kullanabilirseniz. Denenmişi denememek gerekiyormuş bir kez daha anladım. Bir işletmede bir sıkıntıyla karşılaştıysanız kesinlikle devamı gelirmiş. 

Bir defa daha sorun yaşadığım bir tesiste asla konaklamayacağım.

Yeni yazılarımda görüşünceye dek, kendinize iyi bakın. Yeni yerler keşfetmeye ve okumaya devam. Gülümseyin. Hayat gülünce çok güzel. Mutlu pazarlar.

Hoşçakalın.

10 yorum :

  1. Maalesef ki bir çok turist tesiste aynı sorun var. Hatalarını kabul etmiyorlar ve özür dilemek gibi bir meziyetleri de yok. İnsanın tatilini de zehrediyorlar. Geçmiş olsun tekrar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle. Maalesef ki tesis açmakla iş bitmiyor. Teşekkürler...

      Sil
  2. Bol bol aksaklığın olduğu bir konaklama olmuş.Afişe edelim bunları sosyal medyadan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle canım. Ama akıl akçesi oldu. Bir daha sorun yaşadığım bir tesise ikinci kez kesinlikle gitmeyeceğim.

      Sil
    2. Ne kadar altta kalmış bu yazı.Hemen +1 yapayım da yukarı çıksın :)

      Sil
    3. Sağol canım. Evet yukarı çıkmalı çünkü gerçekten çok sinir bozucu şeyler yaşandı :(

      Sil
  3. özgül termali tavsiye ederim ben

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özgülü biliyorum. Ama apart tarzında olmadığından fiyatları yüksek canım.

      Sil
    2. apart kısmı da var, 3 sene önce 100 liraya tutmuştum aileme mezuniyetme geldiklerinde

      Sil
    3. T<amam canım sağol bir dahakine bir de oraya bakalım. :)

      Sil