12 Ekim 2017 Perşembe

Mimlendim ve Mimledim 16 - Hayalimdeki Meslek

Merhabalar

Daha Mutluyuz bloğunun sahibi tam da ona yakıştığını düşündüğüm bir mime cevap vermiş ve beni de mimlemiş. Kendisinin cevaplarını buradan okuyabilirsiniz. Hadi bakalım soru ve cevaplara geçelim.

1 - Küçükken size "büyüyünce ne olacaksın?" sorusu yöneltildiğinde cevabınız ne olurdu?

Küçükken hep Türk Sanat Müziği sanatçısı olmak istemiştim. Ama maalesef Muhasebeci oldum.

2 - Bu cevaba çevreniz ne tepki verirdi?

Arkadaşlarım sesim güzel olduğu için olacağını söylerdi ama ev halkı için aynı şeyi söyleyemem. Onlar "adam gibi bir meslek yok mu? Şarkıcı olup başımıza köçek mi? olacaksın. Zaten nerede saçma sapan şeyler var onlarla uğraş" derlerdi. Hatta bazen annem "şarkı söyleyeceğine git iki satır Kur'an-ı Kerim oku" derdi.

3 - Lise yıllarında hangi mesleğin hayaliyle yanıp tutuşurdun?

O dönemde radyoculuk oldukça revaçtaydı. İyi bir dj olmak niyetindeydim. Nitekim bir dönem Eskişehir'de yerel bir radyoda djlik yaptım ama parasal açıdan tatmin etmediğinden bıraktım. Zaten radyoculuğun zaman kavramı da yok. Yani dışarıdan göründüğü gibi çokta cazip bir meslek değil.

4 - Belki hayalindeki mesleği yapıyorsun, belki yapmıyorsun bu sana nasıl hissettiriyor? 

Muhasebeci olmasaydım sanırım bizimkiler üç gün hocaya dördüncü günde kocaya gönderirlerdi. Muhasebe mesleğini hayatımı devam ettirmek için yapıyorum. Açıkçası zor bir meslek. Sürekli takip gerektiriyor. Her unuttuğun şey parasal cezalarla geri dönüyor. Emekli olursam bu mesleği yapmam. Çok sıkıldım.

5 - Bütün bunları geç! Çevreni, sosyal baskıları, kapitali at kafandan. Gece yastığa başını koyduğunda ya da ayna karşısında, neyi düşleyip, kimi görüyorsun?

Aynada gördüğüm kişi 15 yıldır zaten yanımda. Ama kendimi sahnede Türk Sanat Müziği eserlerini seslendirirken hayal etmişliğim çoktur. Kocaman sahne, karşımda dinleyiciler. Hayali bile güzel.

6 - Bonus Soru: Sizce hayalindeki mesleği yapmak mı? hayalini yaşamak mı?

Tabii ki de hayalindeki mesleği yapmak. Yıllardır içimde bir Türk Sanat Müziği aşkı var. Sanatla uğraşmak ve kendimi bu alanda yetiştirebileceğim kurslarda zamanımı geçirmek varken, neden kendi hesabını bilmeyen insanların finansal tabloları ile uğraşayım ki. Hem düşündüğünde şarkı söylemek mi? rakamlarla uğraşmak mı? Hangisi kulağa daha hoş geliyor?

Bu mimi yapmak isteyen herkesi mimliyorum. Cevaplarınızı yorum olarak bırakırsanız okuma şansı elde etmiş oluruz.

Yeni yazılarımda görüşünceye dek, kendinize iyi bakın. Hayata gülümsemeyi, okumayı ve sevmeyi unutmayın.

Hoşçakalın.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...