Ana içeriğe atla

Teorik Eşleşme Nedir?

 

Teorik Eşleşme: Borsada Dengenin Anahtarı

Teorik Eşleşme Nedir?

Teorik eşleşme, borsada alım ve satım emirlerinin buluştuğu ve denge fiyatının oluştuğu noktadır. Bu denge fiyatı, hem alıcıların hem de satıcıların kabul edebileceği en uygun fiyatı temsil eder. Teorik eşleşme, gün açılışı ve kapanışı sırasında tek fiyatlı alım satımların gerçekleştiği durumlarda uygulanır.

Teorik Eşleşme Nasıl Oluşur?

Teorik eşleşme hesaplanırken, gün boyunca gelen alım ve satım emirleri göz önünde bulundurulur. Bu emirler, fiyat ve miktar açısından sıralanır. Alış emri verenlerin toplam miktarı, satış emri verenlerin toplam miktarına eşit olduğunda denge fiyatı oluşur.

Teorik Eşleşmenin Faydaları:

  • Alıcı ve satıcılar için adil bir fiyat oluşmasını sağlar.
  • Piyasadaki arz ve talebi yansıtır.
  • Fiyat dalgalanmalarını dengeler.
  • Yatırımcıların bilinçli karar vermelerine yardımcı olur.

Teorik Eşleşme Bilgisi Nasıl Elde Edilir?

Teorik eşleşme bilgisi, çeşitli platformlarda ücretsiz veya ücretli olarak sunulmaktadır. Yatırımcılar, bu bilgiyi kullanarak alım satım emirlerini daha bilinçli bir şekilde verebilirler.

Teorik Eşleşme Fiyatlandırması:

Teorik eşleşme fiyatlandırması, alım ve satım emirlerinin toplam miktarına ve fiyatlarına göre yapılır. Fiyat ve miktar arasındaki denge, teorik eşleşme fiyatını belirler.

Teorik Eşleşme Örneği:

Diyelim ki bir hissenin fiyatı 10 TL'dir. Alıcılar 5000 adet hisse senedi için 11 TL, 3000 adet hisse senedi için 12 TL teklif vermektedir. Satıcılar ise 6000 adet hisse senedi için 10 TL, 4000 adet hisse senedi için 9 TL fiyat istemektedir. Bu durumda, alıcıların toplam miktarı 8000 adet, satıcıların toplam miktarı ise 10.000 adettir. Denge fiyatı, 10 TL'nin biraz üzerinde olacaktır.

Teorik Eşleşme ile İlgili Dikkat Edilmesi Gerekenler:

  • Teorik eşleşme, borsadaki tüm alım ve satım işlemlerini kapsamaz.
  • Teorik eşleşme fiyatı, anlık olarak değişebilir.
  • Teorik eşleşme bilgisi, yatırım tavsiyesi olarak değerlendirilmemelidir.

Teorik eşleşme, borsadaki en önemli kavramlardan biridir. Alıcı ve satıcılar için adil bir fiyat oluşmasını sağlar ve piyasadaki arz ve talebi yansıtır. Yatırımcılar, teorik eşleşme bilgisini kullanarak alım satım emirlerini daha bilinçli bir şekilde verebilirler.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Beyza Alkoç - 3391 Kilometre

Merhabalar Beyza Alkoç'un 3391 kilometre kitabını ilk çıktığı zaman görmüştüm ama açıkçası almakla almamak arasında kalmıştım. Kitap hediyeleşme etkinliği sayesinde okuma fırsatı bulduğum kitaba tek kelimeyle bayıldım. 

Zeynep Sahra - Elmalı Turta

Merhabalar Zeynep Sahra'nın Ayçöreği hikayesi Elmalı Turta ile son sürat devam ediyor. Öncelikle yeniden belirtmek istiyorum bu kitap Ayçöreğinin devam kitabı. Yani öncelikle Ayçöreğini okumalısınız.

Tüm Zamanların En Güzel Kadını : Prenses Fevziye

Kavalalı Mehmet Ali Paşa soyundan, Mısır'ın ilk kralı Fuad'ın kızı; yine Mısır'ın son kralı Faruk'un kız kardeşiydi Prenses Fevziye.

Poy Baharatı Nedir? Nerelerde Kullanılır?

  Merhabalar Baharat kullanmayı sever misiniz?

Hayatımda Neler Oluyor?

 

Fatih Murat Arsal - Ödünç Aşk

Merhabalar Fatih Murat Arsal'ın kalemini sevdiğimi bilmeyen kalmadı sanırım.

Aşkın Nur Karataş - Ateşli Kitap Tanıtımı

Kural tanımazlık ve yaramazlık sadece Rock yıldızlarına has değildir.

Ömür İklim Demir - Muhtelif Evhamlar Kitabı

 

Debbie Macomber - Bir Buket Aşk (Blossom Sokağı Serisi 10)

Merhabalar Debbie Macomber okumak benim için çok hızlı koşup, biraz nefes almak gibi.

Hıdırellez Nedir?