Ana içeriğe atla

Can Yücel - Ben Hayatta En Çok Babamı Sevdim

Can Yücel Ben - Hayatta En Çok Babamı Sevdim
Hayatta ben en çok babamı sevdim

Karaçalılar gibi yardan bitme bir çocuk
Çarpık bacaklarıyla -ha düştü, ha düşecek
Nasıl koşarsa ardından bir devin 
O çapkın babamı ben öyle sevdim

Bilmezdi ki oturduğumuz semti
Geldi mi de gidici-hep, hep acele işi! 
Çağın en güzel gözlü maarif müfettişi
Atlastan bakardım nereye gitti
Öyle öyle ezberledim gurbeti

Sevinçten uçardım hasta oldum mu
40'ı geçerse ateş, çağrırlar İstanbul'a
Bir helalleşmek ister elbet, diğ'mi, oğluyla! 
Tifoyken başardım bu aşk oyununu
Ohh dedim, göğsüne gömdüm burnumu

En son teftişine çıkana değin
Koştururken ardından o uçmaktaki devin
Daha başka tür aşklar, geniş sevdalar için
Açıldı nefesim, fikrim, canevim
Hayatta ben en çok babamı sevdim.

Yorumlar

  1. Can yücel sevdiğim saiir

    YanıtlaSil
  2. Çok duygulandım, nasıl içli...

    YanıtlaSil
  3. harika bir şiir bayıldım paylaştığınız için teşekkür ederiz...:)

    YanıtlaSil
  4. Şairlerin kendi sevdiği insanlara dair yahut duygularını anlatan şiirlerin tadı bambaşka oluyor.
    Can Yücel'in bu şiiri bir de Ümit Yaşar Oğuzcan'ın Galata Kulesi'nden atlayarak intihar eden oğluna yazdığı şiir benim çok içlendiğim şiirlerdendir. Şimdi aklıma geldi yine duygulandım =) dediğim şiiri de müsadenle yoruma bırakıp seninle paylaşıyorum Beyda =) sevgiler.

    6 Haziran 1973, pırıl pırıl bir yaz günüydü,
    aydınlıktı, güzeldi dünya,
    bir adam düştü o gün galata kulesinden.
    kendini bir anda bıraktı boşluğa;
    ömrünün baharında, bütün umutlarıyla birlikte paramparça oldu.
    bir adam düştü galata kulesinden;
    bu adam benim oğlumdu gencecikti Vedat,
    ışıl ışıldı gözleri, içi,
    bütün insanlar için sevgiyle doluydu
    çıktı apansız o dönülmez yolculuğa
    kendini bir anda bıraktı boşluğa,
    söndü güneş, karardı yeryüzü bütün zaman durdu.
    bir adam düştü galata kulesinden
    bu adam benim oğlumdu; açarken ufkunda güller alevden,
    çıktı, her günkü gibi gülerek evden,
    kimseye belli etmedi içindeki yangını
    yürüdü, kendinden emin sonsuzluğa doğru.
    galata kulesinde bekliyordu ecel,
    bir fincan kahve, bir kadeh konyak,
    ölüm yolcusunun son arzusuydu bu,
    bir adam düştü galata kulesinden;
    bu adam benim oğlumdu.
    küçücüktü bir zaman,
    kucağıma alır ninniler söylerdim ona,
    uyu oğlum, uyu oğlum, ninni.
    bir daha uyanmamak üzere uyudu Vedat.
    6 haziran 1973 galata kulesinden bir adam attı kendini;
    bu nankör insanlara bu kalleş dünyaya inat,
    şimdi yine bir ninni söylüyorum ona,
    uyan oğlum, uyan oğlum, uyan Vedat.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yakomella;
      Bu şiiri bilmiyordum. Paylaşım için teşekkürler. Çok içli gerçekten.

      Sil
  5. Çok severim bu şiiri. Can Yücel ayrıdır zaten..

    YanıtlaSil
  6. Anlamlı dizeler için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. Yanıtlar
    1. Emine Öztürk;
      Ben duymamıştım. Oğlum sağolsun bulmuş. Güzel de oldu:)

      Sil

Yorum Gönder

Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Zamanların En Güzel Kadını : Prenses Fevziye

Kavalalı Mehmet Ali Paşa soyundan, Mısır'ın ilk kralı Fuad'ın kızı; yine Mısır'ın son kralı Faruk'un kız kardeşiydi Prenses Fevziye.

Zeynep Sahra - Elmalı Turta

Merhabalar Zeynep Sahra'nın Ayçöreği hikayesi Elmalı Turta ile son sürat devam ediyor. Öncelikle yeniden belirtmek istiyorum bu kitap Ayçöreğinin devam kitabı. Yani öncelikle Ayçöreğini okumalısınız.

Poy Baharatı Nedir? Nerelerde Kullanılır?

  Merhabalar Baharat kullanmayı sever misiniz?

Kadir İnanır Kimdir?

 

Kolay Kredi Veren Bankalar

 

Ege Soley - Pazartesi Mektupları Kitap Alıntısı

 

25 Mart 2024 Pazartesi Altın Fiyatları

 

Aşkın Nur Yengi - Haberci

 

6 Mantı

 

Borsada Kredili İşlem Nedir?