Ana içeriğe atla

Italo Calvino - Ağaca Tüneyen Baron Kitap Alıntısı

Şeftali, badem ve kiraz ağaçları çiçeğe durdu.
Cosimo ile Ursula günlerini birlikte, çiçeğe durmuş ağaçların üstünde geçiriyorlardı. İlkbahar, hısım akrabanın kasvetli komşuluğunu bile neşesiyle renklendiriyordu.

Sürgünler topluluğunda ağabeyim hemen yararlı olmayı becerdi, ağaçtan ağaca geçmenin değişik yollarını öğreterek bu soylu aileleri her zamanki ölçülülüklerinin dışına çıkıp biraz hareket etmeye özendirdi. Daha yaşlı sürgünlere misafirliğe gitme olanağı sağlayan halattan köprüler yaptı. Böylece, yaklaşık bir yıl kadar yanlarında kaldığı İspanyolların yerleşim yerini, kendi buluşu olan su depoları, fırınlar, kürklü uyku tulumlarıyla donattı.

Fikirler eşlik etmiyorsa mekanik yeniliklerin ne hükmü vardı, Cosimo o ölçülü asilzadelere Rousseau ve Voltaire’in düşüncelerini anlatmaya çalışıyordu. Pek de başarılı olamıyordu, çünkü hiçbiri dediklerinden hiçbir şey anlamıyordu. Ama Don Sulpicio, baronu tehlikeli bir kafaya sahip biri olarak değerlendirmeye ve Don Frederico’yu kızının onunla gezmemesi konusunda doldurmaya başladı.

Aslında, bu soylu aileler çok sıkı geleneklerle yetiştirilmiş olmalarına rağmen, sürgünde, ağaçların üstünde sürdürdükleri hayat içerisinde pek çok şeye kulak asmıyorlardı. Cosimo’nun iyi bir delikanlı olduğunu düşünüyorlardı, soyluydu, üstelik onlara faydası vardı ve kimse kendisini zorlamadığı halde onlarla kalıyordu; her ne kadar, Ursula’yla aralarında bir sevgi bağı olduğunu fark ediyorlar, sık sık çiçek ve meyve toplamak bahanesiyle meyve ağaçlarının arasında kaybolduklarını görüyorlarsa da karşı çıkmamak için bu durumu görmezden geliyorlardı.

Fakat Don Sulpicio’nun ortalığı karıştırmasından sonra, Don Frederico artık bilmezden geliyormuş gibi davranmayı sürdüremezdi. Cosimo’yu görüşmek için bulunduğu çınara çağırdı. Uzun, kara Don Sulpicio yanı başındaydı. [kız] ile görülüyormuşsun.”
“Hablar vuestro idiota [sizin dilinizi] öğretiyor bana Efendimiz.”
“Kaç yaşındasın?”
“Diez y neve [on dokuz] sayılırım.”
“Joven! [Genç!] Çok genç! Kızım evlenecek yaşa geldi. Por fue [niçin] ona eşlik ediyorsun?”
“Nasıl?”
“Kızım sana el castellano’yu [İspanyolcayı] iyi öğretememiş hombre [be adam]. Diyorum ki, kendine bir nova [eş] seçmeyi, bir yuva kurmayı düşünmüyor musun?

Sulpicio ile Cosimo, aynı anda bir hareket yaparak ellerini öne doğru uzattılar. Konuşma öyle bir mecraya doğru akmaya başlamıştı ki, Don Sulpicio’nun istediği bu değildi, ağabeyimin de.
“Yuvam,” dedi Cosimo, en yüksek dalları, bulutları göstererek, “işte bunlar benim yuvam, tırmanabildiğim yere kadar, yukarı çıkabildiğim…”

Yorumlar

  1. yazara daha önce rastlamamıştım.yeni bir yazar tanımış oldum. teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. Bende daha once bu yazari duymamistim.
    Kitapin kapagi ilgimi cekti.
    Senden daha cok şey ogrenecegiz💓👏👏👏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İncim;
      Hepimiz birbirimizden bir şeyler öğreniyoruz canım. Çok teşekkürler :)

      Sil
  3. Calvino'mun okumadığım kitabından alıntı okumak güzeldi, teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  4. Alıntıyı çok beğendim. Kİtap tanıtımlarında alıntının özel bir yeri olduğunu düşünüyorum. Özel ve önemli

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadriye Zihni Erdem;
      Kesinlikle alıntılar önemli. Bende çok seviyorum alıntı okumayı :)

      Sil
  5. İlginç;meraklandım;teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. Yapı Kredi Yayınlarının kitaplarını seviyorum . Özellikle karton kapaklı olanları. :)
    Bu kitabı daha önce görmemiştim. Bakayımm. ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuğçem;
      Yky bende çok seviyorum. Kaliteli yayınevlerinden biri. Mutlaka bak canım :)

      Sil
  7. ayy calvino çok severiim bi de pavesee. bunu duydumdu ama okumadımdıı :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Zamanların En Güzel Kadını : Prenses Fevziye

Kavalalı Mehmet Ali Paşa soyundan, Mısır'ın ilk kralı Fuad'ın kızı; yine Mısır'ın son kralı Faruk'un kız kardeşiydi Prenses Fevziye.

Zeynep Sahra - Elmalı Turta

Merhabalar Zeynep Sahra'nın Ayçöreği hikayesi Elmalı Turta ile son sürat devam ediyor. Öncelikle yeniden belirtmek istiyorum bu kitap Ayçöreğinin devam kitabı. Yani öncelikle Ayçöreğini okumalısınız.

Poy Baharatı Nedir? Nerelerde Kullanılır?

  Merhabalar Baharat kullanmayı sever misiniz?

Kadir İnanır Kimdir?

 

Kolay Kredi Veren Bankalar

 

Ege Soley - Pazartesi Mektupları Kitap Alıntısı

 

25 Mart 2024 Pazartesi Altın Fiyatları

 

Aşkın Nur Yengi - Haberci

 

6 Mantı

 

Borsada Kredili İşlem Nedir?