Ana içeriğe atla

Gazlıgöl Kaplıca Sularının Faydaları

Merhabalar

Beni tanıyanlar kışın tam bir termal kaplıca delisi olduğumu bilirler. Termal turizm tatilini ben çok sıcak havalarda sevmediğimden dolayı kışın tercih ediyorum.
Kışın kaplıca daha bir güzel geliyor bana. Sıcacık banyodan çıkmışsın. Dışarıda kar yağışı da varsa evin penceresinden elinde çayın yada kahven ile termal tatil keyfi tadından yenmez. Ama herkes benim gibi kış döneminde tercih etmiyor. Termal kaplıca keyfini dört mevsim yaşamak isteyenlerde var malum. Ülkemiz termal turizm açısından bir cennet adeta. Ama bu cennetinde cenneti bana göre Gazlıgöl. 

Gazlıgöl (Afyonkarahisar) su sıcaklığı ve suyun içerisindeki mineraller ile faydaları açısından diğer termallere göre bir tık daha üst seviyeye gelmiş durumda ve bölge termal turizm açısından gün geçtikçe kendisini de geliştirmekte. Sizlere bugün Gazlıgöl termal suyunun faydalarından ve iyi geldiği rahatsızlıklardan bahsetmek istiyorum.

* Kalp ve damar hastalıkları
* Şeker hastalığı, tansiyon ve kolesterol
* Üst solunum yolu hastalıkları
* Astım - bronşit
* Fonsiyonel yetmezlik
* Mide Rahatsızlıkları
* Böbrek, safta kesesi, taş ve kum dökmede
* Toksin maddelerinin atımı ve bağışıklık sisteminin güçlenmesinde
* Romatizmal bel ve sırt ağrılarında
* Kireçlenmede
* Kas ve iskelet sistemi ağrılarında
* Kemik erimesinde
* Bel ve omurilik kusurları
* Diz - eklem bozuklukları
* Kalça kemiği kusurları
* Bel ve boyun fıtığı
* Ruhi torgunluklar
* Bağırsak hastalıkları
* Kronik böbrek taşları
* Felç rehabilitasyonu
* Sinüzit- kısırlık- uyuz
* Sedef - sivilce - egzama
* Basur - kurdeşen - kaşıntı ve terleme hastalıklarında
* Kadın hastalıklarında ( meme kanseri, rahim ağzı kanseri, adet bozuklukları)

Hastalıkların tedavisi için günde iki kez termal suyun kullanılması öneriliyor. Ancak ilk kullanımın maksimum on dakika ile sınırlı kalması önemli. Vücut alışmadan kendimizi saatlerce şifa anlamında termal suya maruz bıraktığımızda sonu Allah korusun acillik olabilir. Bu nedenle az zamanlı, kendimizi dinlendirerek şifa bulmaya çalışalım ama en önemlisi ise termal turizmi tercih etmeden önce lütfen doktorunuza danışın. Sağlığınızın kaplıcada şifa bulmak için yeterli olduğundan lütfen emin olun.

Yeni yazılarımda görüşünceye dek, kendinize iyi bakın. Mutlu, sağlıklı ve huzurlu bir gün sizin olsun. 

Hoşçakalın.

Yorumlar

  1. Gazligöz lu bende cok seviyorum suyu cok sicak oluyor faydalarini paylasmaniz cok guzel olmus 🤗

    YanıtlaSil
  2. Hiç termal olayına girmedim. O kadar sıcağı sevmezmişim gibi geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim böbreklerde sıkıntı olunca sıcak candır diyorum ama normal şartlarda bende sıcak seven biri değilim.

      Sil
  3. Gazlıgöl'ün suyunu bende çok seviyorum. Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. nerede buuuuu ne güzel görünüyoo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu internetten bir fotoğraf. Maalesef neresi bilmiyorum Deep :(

      Sil
  5. Bana çok sıcak gelmişti, sıcağı pek sevmiyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normalde bende sıcak sevmiyorum ama böbrek rahatsızlığıma çok iyi geliyor.

      Sil
  6. Yazıda göremedim araştırınca Afyon çıktı. Termalin memleketi orası..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa yazmamışım. Hemen ilave edelim. Teşekkürler. Hakikaten en güzel sıcak su orada...

      Sil
  7. Ay ne güzel tam benlik 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türkiye'ye gelirsen mutlaka git. Çok güzel. Sıcacık canım :)

      Sil

Yorum Gönder

Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Zamanların En Güzel Kadını : Prenses Fevziye

Kavalalı Mehmet Ali Paşa soyundan, Mısır'ın ilk kralı Fuad'ın kızı; yine Mısır'ın son kralı Faruk'un kız kardeşiydi Prenses Fevziye.

Zeynep Sahra - Elmalı Turta

Merhabalar Zeynep Sahra'nın Ayçöreği hikayesi Elmalı Turta ile son sürat devam ediyor. Öncelikle yeniden belirtmek istiyorum bu kitap Ayçöreğinin devam kitabı. Yani öncelikle Ayçöreğini okumalısınız.

Kadir İnanır Kimdir?

 

Poy Baharatı Nedir? Nerelerde Kullanılır?

  Merhabalar Baharat kullanmayı sever misiniz?

Kolay Kredi Veren Bankalar

 

Ege Soley - Pazartesi Mektupları Kitap Alıntısı

 

25 Mart 2024 Pazartesi Altın Fiyatları

 

Aşkın Nur Yengi - Haberci

 

6 Mantı

 

Borsada Kredili İşlem Nedir?