7 Mayıs 2017 Pazar

Yoğurtlu Kereviz Salatası

Merhabalar

Sağlıklı yaşam süreci tariflerime son hız devam ediyorum. Sıra da sebze protein günlerinde severek tükettiğim, vazgeçilmezim olan bir tarif var.

Sebze günlerini iple çeken biriyim yalan yok. Hatta yemekçi ablamız her defasında "Sebzeyi o kadar iştahla yiyorsun ki; önüne kuzu çevirip koysam, bu kadar sevinmezsin herhalde" der. Doğru da söyler. Zira sebze benim hayatımın bambaşka bir yerinde. Sebzesiz bir hayat düşünemiyorum. Her türlü otu, sebzeyi gık demeden yiyebilme potansiyeline sahibim. Bunlardan biri de kereviz. Çoğu insanın aksine kerevizi acayip severim. Hele yapraklarını da kullanarak yapılan yemeğe yatıya giderim. Fakat içlerinden en zahmetsiz olanı yoğurtlu kereviz salatası. Yemek yapmaya fırsatınız yoksa kesinlikle yoğurtlu kereviz salatasına bir şans vermelisiniz.

Size burada kerevizin faydalarını anlatmayacağım. Ancak bilmeniz gereken genel olarak olarak vücut için çok faydalı bir besin. Kereviz salatasının en belirgin özelliklerinden biri de metabolizmayı, dolayısıyla da bağırsakları çok iyi çalıştırması. Zira lif oranı çok yüksek. Çocukluğumdan beri kronik bir bağırsak problemim var ve sürekli, kabızlık şikayeti ile baş başayım. Neler yaptıysam geçiremedim. Ancak rahatlatıcı olmasına karşın, geçici olan bir kaç çözüm bulabiliyorum o kadar. Kerevizi bu anlamda bağırsak problemi olanlara rahatlıkla önerebilirim. 

Haftada iki kez tüketmeye çalıştığım kerevizi sizlerde rahatlıkla hazırlayabilirsiniz. Bir adet kereviz bana çok bile geliyor. Bazen iş yerindeki arkadaşlarla da paylaşıyorum. 

Gelelim nasıl yaptığıma. Bir adet kerevizi soyup, yıkadıktan sonra hemen limonlu suya atıyorum. Zira kararmaması için bunu yapmanız şart. Beş dakika kadar suda beklettikten sonra rendeleyip, üstüne yoğurt (yağlı olmamalı), bolca pulbiber (acı problemi olanlarla kontrollü kullanmalı) ve son olarak bir limonun suyunu ilave edip karıştırıyorum. Saat 10 gibi bu yapmış olduğum salatayı tüketiyorum. Öğleden sonra genel de bir şey yememeye ya da vücuda ağırlık yapacak şeyler tüketmemeye gayret ediyorum. Zira öğleden sonra, özellikle akşam altıdan sonra tüketilen besinlerin vücutta yakımı zor. En azından benim için öyle. Herkese şimdiden afiyet olsun.

Yeni yazımda görüşmek üzere. Sağlıklı, mutlu, huzurlu ve kitap dolu bir hafta sonu diliyorum.

Hoşça kalın.