Ana içeriğe atla

Sağlıklı Yaşam Lahmacunu

Merhabalar

Kim demiş kilo verirken lahmacun yenemez diye. Hem de alası yenir. Lahmacuna yatıya giden biri olarak evde yaptığım bu lahmacunu daha çok sevdim. Doyma oranı çok yüksek. Acayip tok tutuyor. İçine istediğim kadar kıyma koyuyor olmamın yanı sıra, baharatlarını da kendim ayarladığımdan tadı daha bir güzel oldu. Hele bir de sarımsak meselesi var ki; elimden geldiğince tüm yemeklere koyarım. Bu nedenle normalde de pide yaptıracağım zaman kendim evde iç hazırlayıp fırına veriyorum. Böylelikle hem ne yediğimi biliyorum. Hemde kendi isteğime göre oluyor. Hadi bakalım sağlıklı yaşam için lahmacunu nasıl yapmışım?
Malzemeler : 

Hamuru için:

2 yumurta akı
4 kaşık yulaf kepeği
8 kaşık light süt
2 kaşık light yoğurt
1/2 yemek kaşığı chia tohumu
1/2 yemek kaşığı amarant

İç Harcı İçin : 

400 gr.yağsız kıyma 
2 adet orta boy soğan yada bir büyük soğan
4-5 adet sivri biber
Kimyon
Kekik
Tuz
Karabiber
Pulbiber
4-5 diş sarımsak
2 yemek kaşığı salça
1/2 çay bardağı su

Yapılışı : 

Hamuru için olan malzemeleri güzelce karıştırıyoruz. Bir taraftan da iç harcını hazırlıyoruz. Ben biber, soğan ve sarımsakları robottan geçiriyorum. Yerken büyük parçadan hoşlanmıyorum çünkü.

Yağlı kâğıt serilmiş tepsiye hamur harcını döküp 10 dk. kadar pişiriyoruz. Kısaca hamur kendini çeken kadar pişirdikten sonra fırından çıkarıyoruz. Hazırladığımız iç harcını üstüne güzelce yaydıktan sonra yeniden fırına veriyoruz. 160-180 derece fırında kıymalarımız pişene, hamurun altı kızarana kadar pişiriyoruz. Fırından çıkardıktan sonra 5 dk. kadar buharlı sıcağının geçmesini bekliyoruz. İyice soğumadan ortadan ikiye bölüp, dürüm şeklini veriyoruz. Hemen tüketmeyeceksek buzdolabı poşetine koyarak derin dondurucuya atıyoruz. Ben genelde öğle yemeğimde yediğimden sabah çıkarıp, çözdürüyorum. Tavada ısıtıp yiyorum. İç harcına su koymak önemli. Kıyma yağsız olduğundan kuruma yapmaması için bu detayı atlamayın. 

Hatta size bir dürümün ne kadar yeterli olduğunu şöyle bir anıyla anlatayım. Malum 15 tatilde termal tesisilere gittik. Ben sebze günümde tüketmek adına lahmacun yaptım ve yanımdakilerinde canı çekebilir diye onları da unutmadım. Yemek vakti geldiğinde herkese birer tane dürüm ısıtıp koydum. Herkes bana "Bununla mı doyacağız?" bakışı attı ama bir şey de demediler. Dürümünü bitiren herkese ilave verebileceğimi söyledim. Fazladan yapmıştım. Ancak herkes çok fazlasıyla doyduğunu ve ilave istemediklerini söyledi. 

Bu lahmacunu öğle yemeğinde yediğinizde akşama çok acıkmış olmuyorsunuz. Dolayısıyla akşam yemeğini hafif bir şeylerle geçiştirebilirsiniz.

Her zaman olduğu gibi yine aşamaların fotoğraflarını aşağıda verdim. Şayet uygulayanlar olursa; yorumlarını da beklerim.

Herkese sağlıklı günler. Afiyet olsun.

Hoşça kalın.










Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Zamanların En Güzel Kadını : Prenses Fevziye

Kavalalı Mehmet Ali Paşa soyundan, Mısır'ın ilk kralı Fuad'ın kızı; yine Mısır'ın son kralı Faruk'un kız kardeşiydi Prenses Fevziye.

Sait Faik Abasıyanık - Karlı Hava

22 Nisan 2024 Pazartesi Altın Fiyatları

 

Cahit Sıtkı Tarancı - Kırık Bir Aşk Hikayesi

Cahit Sıtkı Tarancı'nın meşhur bir şiiri var, " Abbas" adında.

Zeynep Sahra - Elmalı Turta

Merhabalar Zeynep Sahra'nın Ayçöreği hikayesi Elmalı Turta ile son sürat devam ediyor. Öncelikle yeniden belirtmek istiyorum bu kitap Ayçöreğinin devam kitabı. Yani öncelikle Ayçöreğini okumalısınız.

Radyo Tiyatrosu - Kaplumbağa Sever misiniz?

 

Naime Özeren - 23 Nisan

Megalodon Köpek Balığı Hakkında Bilinmeyenler

Herkese Merhabalar Bugün sizlere Megalodon hakkında bilgi vereceğim.

26 Nisan 2024 Cuma Altın Fiyatları

 

Bugün 23 Nisan, Hep Neşeyle Doluyor İnsan